تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰

چهره‌ها و سلبریتی‌ها در برابر جذبه حاج قاسم رنگ می‌بازند

چهره‌ها و سلبریتی‌ها در برابر جذبه حاج قاسم رنگ می‌بازند
تهران- معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: دنیا مکانیزم‌های دیگری برای بزرگ شدن و شهره شدن و مطرح شدن دارد. اساسا همه چهره‌ها و سلبریتی‌ها در برابر جذبه حاج قاسم رنگ می‌بازند که این به برکت خون، صدق و اخلاصش بود.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فرشاد مهدی‌پور عصر یکشنبه – ۱۲ دی ماه – در مراسم شب خاطره و اکران مستند مثل برادر روایت زندگی سردار شهید پورجعفری که در مجتمع فرهنگی ولی عصر عج برگزار شد، گفت: قدرتی که حاج قاسم داشت قدرت واژه‌ها بود. ما دو سال است با یک کلمه حاج قاسم زندگی می‌کنیم و آن «مرد میدان» است که کلمه خودش است و دو سال عاشورا را با جمله‌اش برگزار می‌کنیم که «ما ملت امام حسینیم». این فرمانده فقط یک فرمانده نظامی نبود فرمانده‌ای بود که همه حرکاتش تولید یک ادبیات می کرد و برای هر کارش ایده داشت.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حاج قاسم در طول عمر خود با رسانه‌ها رودر رو نشد و تنها یک مصاحبه در طول عمر خود دارد. مراسم‌هایش همیشه محرمانه بود تا رسانه‌ها ندادند که حاج قاسم قرار است آنجا شرکت کند. خیلی از برنامه‌های او ضبط ندارد. چون رسانه‌ها نمی‌دانند که حاج قاسم قرار است آنجا شرکت کند.

مهدی‌ پور گفت: این‌ مرد که همیشه از رسانه دوری می‌کرد، تبدیل به بزرگترین رسانه جمهوری اسلامی در دو سال گذشته تبدیل شد. بزرگترین پلتفرم تولید محتوا اسم و کلید واژه او را سانسور می‌کند چون این کلمه جریان‌ساز است و این کلمه از روز اول با دایره بزرگی از واژگان همراه بوده است.

وی با تاکید بر این که قدس در زندگی حاج قاسم سلیمانی، عین واقعیت زندگی‌اش است، گفت: حاج قاسم از پادگان قدس کار خود را شروع می‌کند در قرارگاه قدس ادامه می‌دهد و در نیروی قدس به اوج می‌رسد و در نهایت در راه قدس شهید می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که آرمان‌های خیالی و آرزوهای بزرگ ما را حاج قاسم محقق کرد، گفت: شعار این بود که راه قدس از کربلا می‌گذرد که حاج قاسم راه و جاده کربلا و قدس را باز کرد.

وی تاکید کرد: شهید قاسم سلیمانی تنها فرمانده ایرانی است که به طور مستقیم به رژیم صهیونیستی حمله کرده و این رژیم کودک‌کش نتوانسته پاسخش را بدهد. افسانه‌های زیادی شنیدیم از آرش و رستم که خیلی از ذهنمان دور بوده اما قاسم سلیمانی افسانه نبود.

مهدی پور گفت:‌ او برخلاف خیلی‌ها که همیشه فکر می‌کنند باید در رسانه باشیم و حرف بزنیم از رسانه دور بوده است. دنیا مکانیزم‌های دیگری برای بزرگ شدن و شهره شدن و مطرح شدن دارد. اساسا همه چهره‌ها و سلبریتی‌ها در برابر جذبه حاج قاسم رنگ می‌بازند که این به برکت خون، صدق و اخلاصش بود.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: وقتی درباره حاج قاسم صحبت می‌شود، حتما همراه با شور، بغض و کینه است. ما برای گرفتن انتقام سخت روزشماری می‌کنیم که جانیان و بانیان و قاتلان حاج قاسم به‌سزای عمل خود برسند.

مهدی‌ پور افزود: برای ما که تولید محتوا می‌کنیم و کار رسانه‌ای، نحوه دیگری از انتقام سخت وجود دارد که باید به آن فکر کنیم. اگر ما بتوانیم معماری تازه‌ای از ادبیات مقاومت عرضه کنیم و با تحریف‌های بزرگی که درباره فرمانده بزرگ صورت می‌گیرد و ماهیت حاج قاسم را زیر سوال می‌برد مقابله کنیم وظیفه بزرگی در رسانه‌ انجام داده‌ایم. ما باید با رسانه نسل جدید را تربیت کنیم تا به این اسطوره ما وفادار بمانند.

در پایان مستند مثل برادر که روایتی از زندگی سردار شهید حسین پورجعفری است اکران شد. سردار شهید پورجعفری همراه و همرزم سردار شهید سلیمانی بود که همراه با او در فرودگاه بغداد به شهادت رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.