تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸

نمایش تکراری مخالفان رفع تحریم‌ها با پیشرفت مذاکرات وین

نمایش تکراری مخالفان رفع تحریم‌ها با پیشرفت مذاکرات وین
وین – هم زمان با پیشرفت مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین شمار اندکی از اعضای گروهک ضد انقلاب و سلطنت طلب در نزدیکی هتل کوبورگ، محل برگزاری جلسات تجمع کرده و نمایشی تکراری به راه انداختند.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به وین، این بار هم شمار تجمع کنندگان و شعاردهندگان اندک است و از آنجا که پلیس اتریش به آن‌ها اجازه نزدیک شدن به محل برگزاری جلسات را نداده، چند خیابان پایین تراز هتل کوبورگ تجمع کرده و شعارهایی به زبان فارسی و انگلیسی می‌دهند.

معترضان در مذاکرات ادوار گذشته هم در همین مکان تجمع کرده و شعارهایی را در حمایت از رژیم ستمشاهی سرداده بودند؛ اما اجازه نزدیک شدن به نزدیکی محل برگزاری مذاکرات را که تحت تدابیر امنیتی قرار دارد، ندارند.

این نمایش تکراری در حالی برگزار می‌شود که مذاکرات رفع تحریم‌ها به اذعان نمایندگان کشورهای مشارکت کننده در گفت‌وگوها رو به جلو و در مسیر پیشرفت قرار دارد.

دور هشتم مذاکرات از ششم دی آغاز شده و با احتساب سه روز تنفس به دلیل تعطیلات سال نو میلادی، شانزده روز است که دیپلمات‌های گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران سرگرم گفت‌وگو و چانه زنی در خصوص احیای توافقات سال ۹۴ با تمرکز ویژه بر نحوه راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و تضمین هستند.

وانگ کوان مذاکره کننده ارشد چین دیشب به ایرنا گفت که مذاکرات رو به جلو جریان دارد و نمایندگان همه کشورهای شرکت کننده در گفت‌وگوها برای رسیدن به توافق نهایی، در کوتاه‌ترین زمان تلاش می‌کنند.

میخائییل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه هم پیشرفت در گفت‌وگوها را مشهود دانسته و معتقد است که دست یابی به توافق نهایی ظرف چند هفته اینده امکان پذیر است.

مذاکرات از صبح امروز (جمعه) در دو سطح روسای هیأت‌ها و کارشناسان ادامه پیدا کرد. علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک و نمایندگان سه کشور اروپایی ملاقات کرد. هم زمان جلسات کارشناسی در چارچوب نشست‌های دوجانبه و چند جانبه از صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این جلسات برای بررسی موضوعات مختلف جریان دارد.

هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت و اختیارات لازم برای حصول توافق پایدار و قابل اتکا در مذاکرات حضور و تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.