تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷

نوری، شهردار منطقه یک شهر ایلام خبر داد:

تخفیف ۲۰ درصدی عوارضات به مناسبت دهه فجر/  ارائه تسهیلات با سوبسید ۵۰ درصدی دولت

تخفیف ۲۰ درصدی عوارضات به مناسبت دهه فجر/  ارائه تسهیلات با سوبسید ۵۰ درصدی دولت
نگاه اقتصاد - اسلام انصاری فر -

 

مهندس علی محمد نوری، شهردار منطقه یک ایلام  گفت: تخفیف ۲۰ درصدی  عوارضات به مناسبت دهه فجر و ارائه تسهیلات با سوبسید ۵۰ درصدی دولت برای ساخت و ساز شهروندان در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه رسانه ای ندای زاگرس، شهر ایلام به دو منطقه یک و دو تقسیم شده که عمده فعالیت ها و ساخت و سازها در قالب تسهیلات بافت فرسوده در منطقه یک صورت گرفته و در حال انجام است.

شالوده ی اساسی محدوده ی تحت نظر شهرداری منطقه یک را محلات قدیمی همانند محله خیابان پاسداران با درختان چنار ۲۰۰ ساله تشکیل می دهد.

هسته مرکزی شهر در اطراف چهار راه سعدی با بار جمعیتی بسیار واقع شده و فعالیت های عمرانی در راستای روان سازی ترافیک با انجام طرح پیاده راه در این نقطه انجام شده و عملیات ساخت مجتمع بزرگ تجاری فرهنگی با اختصاص دو طبقه به سالن سینما با کلیه امکانات در آن کلید خورده است.

مهندس علی محمد نوری، شهردار منطقه یک ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه رسانه ای ندای زاگرس به معافیت ۵۰ درصدی عوارض در جهت ساخت و ساز بافت های فرسوده و تصویب یک طبقه تشویقی اضافه بر سطح مجاز ملک برای شهروندان اشاره کرد و گفت: با توجه به فرسودگی بافت مشوق هایی در جهت نوسازی و  مقاوم سازی و دسترسی به شبکه مناسب معابر در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه یک در ادامه از اعطای تسهیلات ارزان قیمت از طرف بانک های عامل شامل ۵۰ درصد سوبسید سود تسهیلات توسط دولت خبر داد و گفت: برای هر واحد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بدون نیاز به ضامن و سپرده گذاری تسهیلات با سود ۹ درصد  پرداخت می شود.

نوری از استقبال شهروندان نسبت به دریافت تسهیلات و ساخت ساز سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: هدف شهرداری تعامل با مالکان در جهت احقاق حق و حقوق خود و جلب رضایت
آنان است.

این مسئول با بیان این که عمده تعریض ها در منطقه شهرداری یک واقع شده اند، یادآور شد: در بند تشویقی شهرداری از طریق کمیسیون ماده ۵ مبنی بر تقاضای افزایش طبقات و سطح اشغال، در حال حاضر بسیاری از معابر سطح شهر در محدوده منطقه یک آزاد شدند.

نوری در خصوص تامین پارکینگ سطح شهر گفت: اهتمام شهرداری در راستای تامین پارکینگ ساختمان ها و ایجاد فرهنگ سازی در این خصوص و همچنین جلوگیری از تغییر کاربری پارکینگ ها می باشد.

شهردار منطقه یک تصریح کرد : شهرداری اقدامات ارزنده ای از جمله ایجاد پارکینگ طبقاتی در شهر ایلام در دست اقدام دارد. ایشان عمده هدف این طرح را کم کردن بار ترافیکی مرکز شهر عنوان کرد.

نوری در ادامه به بازدید از محله کارخانه نمک اشاره کرد و گفت: در پی درخواست های مردمی ساکنین محله حاشیه نشین کارخانه نمک، به همراه سرپرست شهرداری ایلام  بازدیدی صورت گرفت و به زودی اقداماتی از جمله آسفالت خیابان، ساماندهی سکونتگاه های غیر مجاز و الحاق این محدوده به شهر صورت خواهد گرفت.

ایشان اضافه کرد: به دنبال نهایی شدن طرح های قابل اقدام، شهرداری با فراغ بال به ارائه بیشتر خدمات خواهد پرداخت.

شهردار منطقه یک از تخفیف بیست درصدی عوارض ساخت و ساز خبر داد و گفت: شهرداری برابر مصوبه شورای شهر و تاییدیه استانداری و فرمانداری از یکم بهمن سال جاری به مناسبت دهه شکوهمند انقلاب اسلامی و تشویقات صنعت ساختمان، تا پایان سال جاری به مدت ۲ ماه در کلیه عوارضات خود بیست درصد تخفیف در نظر گرفته است.

نوری تصریح کرد: این طرح شامل کسانی می شود که بدهی خود را به صورت نقد پرداخت کنند.

واگذاری زمین در راستای احداث برج هنر در شهر ایلام از دیگر اقدامات شهرداری منطقه یک می باشد که شهردار به آن اشاره کرد.

شهردار منطقه یک شهر ایلام خدمت به مردم را اساسی ترین هدف و برنامه شهرداری عنوان کرد و با تاکید بر تعامل مردم با این دستگاه خاطرنشان کرد: از شهروندان انتظار داریم تا در بحث جمع آوری زباله و پسماند با شهرداری همکاری بیشتری به عمل آورند.

مهندس علی محمد نوری، دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری می باشد. ایشان با سابقه ی خدمتی ۲۴ ساله ، مدت ۶ سال است که به عنوان شهردار منطقه یک ایلام فعالیت دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.