تاریخ انتشار : جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

امام جمعه ایلام:

رزمایش مشترک با چین و روسیه نمایانگر نقش آفرینی ایران در منطقه است

رزمایش مشترک با چین و روسیه نمایانگر نقش آفرینی ایران در منطقه است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به رزمایش مشترک نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه در شمال اقیانوس هند، گفت: این مهم نشانگر اقتدار و نقش آفرینی ایران در منطقه و جهان است.

 

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: اجرای این رزمایش در شمال اقیانوس هند با فرماندهی ایران بار دیگر قدرت ایران را در جهان به نمایش گذاشت.

وی افزود: با وجود جوانان با انگیزه این ملت، روز به روز کشور در حال پیشرفت و قدرت نظامی ایران نیز رو به افزایش است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به سفر رییس جمهوری به روسیه افزود: این سفر برای ایران از نظر همکاری اقتصادی، احداث میادین نفت و گاز، احداث پترو پالایشگاه و تعاملات بانکی بسیار حائر اهمیت بود و هر دو کشور به این همکاری ها نیاز داشتند.

خطیب جمعه ایلام ادامه داد: ایران و روسیه دارای نقاط مشترک از نظر اقتصادی،‌ نظامی و امنیتی و منافع راهبردی هستند .

کریمی تبار به اقامه نماز آیت الله رییسی در کاخ کرملین اشاره و یادآور شد: اقامه نماز رییس جمهوری بازخورد زیادی در رسانه ها داشت.

وی با دستاوردهای سفر اول و دوم رییس جمهوری به تاجیکستان و ترکمنستان نیز اشاره کرد و گفت: سفر به تاجیکستان موجب عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای شده و ایران به زیرساخت های اقتصادی آسیا متصل شد و ماحصل سفر به ترکمنستان نیز توسعه روابط ترانزیتی و گازی بود.

خطیب جمعه ایلام گفت: مقام معظم رهبری در توصیه به مسوولان در ارتباط با جهان خارج فرمودند: « اولویت ارتباط با کشورهای همسایه، مسلمان و کشورهای همسو باشد» که کشور روسیه همسایه، همسو با نظرات ما و هم دشمن آمریکا است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: ارتباط با چین که در آینده اقتصاد دنیا را در دست خواهند داشت و روسیه بعنوان مهم ترین کشور منطقه موجب شکستن دامنه تحریم ها شود.

عفت حضرت زهرا ( س ) الگویی برای تمامی بانوان عالم است

امام جمعه ایلام با اشاره به پیش رو بودن ولادت حضرت زهرا (س) گفت: عفت، پاکدامنی و منش این بزرگوار الگویی همیشگی و ماندگار برای تمامی بانوان عالم است.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در جامعه که برای زن هیچ شخصیتی قائل نبودند که به تعبیری پس از دختر دار صورت  صاحب فرزند سیاه می شد، حضرت زهرا متولد شد و خداوند کرامت واقعی زن را معرفی کرد.

وی تاکید کرد: حضرت زهرا ( س ) بزرگترین بانوی تاریخ و مایه فخر عالم است و مقام و منزلت زنان را در جایگاهی قرار داده که امروزه مایه مباهات تمامی بانوان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره صفات نیکوکاران افزود: وفای به عهد، اطعام مسکین، اخلاص و ترس از خداوند از مهم ترین ویژگی نیکوکاران است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه باور قلبی انسان به خداوند در رفتار و کردار شخص نمایان می شود، گفت: نیکوکار کسی ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشد و این اصل انسان را در مسیر هدایت قرار می دهد.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: نیکوکار کسی است که با وجود دوست داشتن مال خود، آن را در راه خدا استفاده می کند و تمامی اعمال او برای خداوند متعال است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.