تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲

 با انعقاد تفاهم‌نامه بین ایران و جمهوری آذربایجان انجام شد:

گام جدید دولت برای تکمیل کریدور شمال- جنوب با آغاز عملیات اجرایی پل مرزی آستاراچای

گام جدید دولت برای تکمیل کریدور شمال- جنوب با آغاز عملیات اجرایی پل مرزی آستاراچای
تهران- مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: تفاهم نامه احداث پل مرزی اتومبیل رو بر روی رودخانه آستاراچای با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست وزیر کشور آذربایجان به امضا رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عصر امروز سه شنبه ۵ بهمن، تفاهم نامه احداث پل مرزی اتومبیل رو بر روی رودخانه آستاراچای با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست وزیر کشور آذربایجان به امضا رسید و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

«خیراله خادمی» احداث این پل را در تکمیل کریدور شمال- جنوب موثر دانست و اظهار داشت: احداث این پل با توجه به مشترکات فرهنگی، اجتماعی و دینی دو کشور همسایه موجب توسعه اقتصادی، گردشگری، صنعتی و حمل و نقل دو کشور می شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به دیگر مزایای ساخت این پل اظهار داشت: پل مرزی آستاراچای موجب توسعه ترانزیت میان دو کشور می‌شود که در موازات پل ریلی موجود توسعه همه جانبه منطقه را به همراه دارد.
خادمی اعلام کرد: پل آستاراچای به طول حدود ۱۰۰ متر در موازات آزادراه باکو تا مرز آستارای ایران ساخته می‌شود و اتصال آستارای ایران به باکو را برقرار می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه درباره مرز موجود میان ایران و آذربایجان از طریق شهر آستارا گفت: پل موجود در بافت قدیمی شهر آستارا قرار دارد اما پل جدید آستاراچای در مجاورت پل راه‌آهن احداث و به آذربایجان وصل می‌شود.
وی افزود: با احداث پل مرزی آستاراچای و بزرگراه آستارا- آستارا، مسیر آستارا- باکو تکمیل شده و این بزرگراه از باکو به خطوط زمینی ایران متصل می شود. این مسیر ارتباطی ترانزیت کالا از ایران و کشور آذربایجان به کشورهای CIS و اروپای شرقی را تسهیل می کند و دسترسی کشور جمهوری آذربایجان به خلیج فارس و دریای عمان را تامین خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ویژگی‌های این پل بیان داشت: طول پل حدود ۱۰۰ متر، عرض آن ۳۱ متر و زمانبندی اجرای آن ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است؛ پل در سه دهانه و بر روی رودخانه آستاراچای ساخته می‌شود.

خادمی خبر داد: بر اساس توافقات صورت گرفته میان دو کشور، ۵۰ درصد از هزینه ساخت پل را دولت ایران و ۵۰ درصد مابقی را کشور آذربایجان بر عهده می‌گیرند.

به گزارش ایرنا وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون نخست وزیر کشور جمهوری آذربایجان و هیات همراه از مسیر پروژه پل مرزی آستاراچای و باراندراز ریلی نیز بازدید کردند.

«شاهین مصطفی اف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در مراسم امضای این سند اعلام کرد ، ساخت این پل جاده ای تا اواخر سال جاری به پایان می رسد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.