تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

شروع به‌کار بانک‌ها چه ساعتی است؟

شروع به‌کار بانک‌ها چه ساعتی است؟
تهران- براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کارکنان بانک‌های دولتی موظف هستند از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح به ارائه خدمات بپردازند، اما بانک‌های خصوصی در این زمینه مستقل عمل می‌کنند.

 

ساعت کاری بانک‌ها بنا به دلایل مختلفی همچون کاهش مصرف انرژی، شرایط جوی و آلودگی هوا، مناسبت‌های مذهبی و در ۲ سال اخیر به جهت شیوع کرونا در مدت معینی تغییر می‌کند و دوباره به روال سابق بازمی‌گردد.

این تغییر ساعت موجب سردرگمی مشتریان بانک‌ها می‌شود و در تماس‌هایی که با خبرگزاری ایرنا داشتند بارها از تغییر ساعت کار بانک‌ها گله داشتند و اعلام کردند که بانک‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کنند و این موضوع موجب خلل در فعالیت مشتریان شده است.

پیش از این، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرد که برای یکپارچه‌سازی ساعت کاری بانک‌ها، کارکنان بانک‌های دولتی همچون کارکنان دولت باید از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح به مشتریان خود ارائه کنند.

«علیرضا قیطاسی» از سازمان اداری و استخدامی خواسته بود یک بار برای همیشه ساعت‌های کار بانک‌ها را به صورت یکپارچه اعلام کند تا ناهماهنگی ارائه خدمات بانکی برطرف شود.

تماس‌های چندین باره خبرنگار ایرنا با دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی برای پرسش از این موضوع بی نتیجه بود.

بانک‌های خصوصی در ارائه خدمات به مشتریان مستقل عمل می‌کنند

با این حال، دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در گفت‌وگو با ایرنا درباره ساعت شروع به کار بانک‌های خصوصی، گفت: اینکه بانک‌ خصوصی الزاما از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح فعالیت خود را شروع کند، از سوی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری تکلیف نشده است.

«محمدرضا جمشیدی» با اشاره به اینکه بانک‌های خصوصی زیر نظر سازمان اداری و استخدامی نیستند، افزود: هر کدام از بانک‌های خصوصی به صورت مستقل تصمیم می‌گیرند که از ساعت هشت یا هفت و ۳۰ دقیقه صبح کار خود را شروع کنند.

وی ادامه‌داد: بحث استقلال بانک‌های خصوصی مربوط به بخشنامه دولت‌های گذشته است و ابلاغیه‌ای مبنی بر اینکه از چه ساعتی کار خود را شروع کنند در کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی وجود ندارد.

جمشیدی تصریح‌کرد: البته عده‌ای را مکلف کردیم تا بخشنامه‌های مربوطه را بررسی کنند تا چنان‌چه موردی مغفول مانده بلافاصله اطلاع‌رسانی شود تا مشتریان بانک‌های خصوصی دچار سردرگمی نشوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.