تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

استاندار ایلام: کیفیت پخت نان در دره شهر ، ایوان و مهران ضعیف است

استاندار ایلام: کیفیت پخت نان در دره شهر ، ایوان و مهران ضعیف است
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به بررسی صورت گرفته در شهرستان های مختلف گفت: کیفیت پخت نان در شهرستان های دره شهر ، ایوان و مهران به نسبت سایر مناطق ضعیف است.

 

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست کارگروه آرد و نان استان با حضور فرمانداران شهرستان های استان اظهار داشت: یکی از بحث های مهم نظارت بر کیفیت نان ، ساعت پخت و سایر موارد در این حوزه بود که بر اساس بررسی ها و نتایج شاهد تأثیرگذاری و افزایش آن در روزهای اخیر بودیم.

وی تاکید کرد: میزان مصرف نان در ایلام ۲ برابر متوسط کشور یا استان های برخوردار است و همین مسأله حساسیت و توجه به کیفیت، کمیت، ساعت پخت و سایر استانداردهای لازم مربوط به پخت نان را بیشتر می کند.

استاندار ایلام اضافه کرد: طی یک ماه گذشته با برگزاری جلسات متوالی، حضور میدانی در مرکز و شهرستان ها توسط فرمانداران، رصد محسوس و غیر محسوس کیفیت نان، ساعت پخت، رعایت بهداشت و کم فروشی باعث تغییرات مثبتی شد.

بهرام نیا گفت: حساسیت موضوع نان با توجه به اعداد و ارقام و گزارش های که به استانداری می رسد، می طلبد همه حضور پیدا کرده و امروز نتیجه کار تیمی و ارزیابی ها منجر به ساماندهی و بهبود کیفیت شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در نشست قبل از فرمانداران خواسته شده از هر نوع نان پخت شده در شهرستان برای بررسی و ارزیابی از نظر کیفی توسط اعضا کارگروه به همراه آورند، امروز این نان ها ارزیابی می شود.

استاندار ایلام از دستگاه های متولی خواست نتیجه ارزیابی را بررسی و اداره صمت استان در خصوص نظر اعضا کارگروه جلسه ای برگزار و راه حل هایی برای رفع مشکلات نانوایی شهرستان های ضعیف بیابند.

بهرام نیا یادآور شد: شهرستان دره شهر با ۱۲ رای ضعیف و ایوان و مهران هر کدام با هشت رای ضعیف دارای کمترین کیفیت را در بین شهرستان های استان داشته اند.

بهرام نیا اظهار داشت: اعضا کمیت را اندازه گیری نکرده و باید نان ها از نظر کمی نیز از سوی دستگاه تخصصی حتما بررسی شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه ایلام میهمان زیارتی دارد و یکی از استان های گردشگری به دلیل وجود مناظر طبیعی و بکر بشمار می رود، نیاز است تا کیفیت نان بالا باشد.

استاندار ایلام همچنین از اداره غله استان خواست سهمیه آرد شهرستان های که بیشترین گردشگر دارند، افزایش دهد.

نانوایی های ایلام ماهانه سه روز تعطیلی و شروع کار از ۶.۳۰ باشد

استاندار ایلام گفت: نانوایی های ایلام باید حداکثر در طول ماه سه روز تعطیل باشند و ساعت شروع پخت تمام نانوایی ها از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه باشد.

بهرام نیا از فرمانداران کلیه شهرستان های استان خواست عوامل نانوایی ها را به مراکز فنی و حرفه ای برای گذراندن دوره معرفی کنند و شرط فعالیت داشتن کارت مهارت، کارت بهداشت فردی و محیط کاری باشد.

وی افزود: خرید آرد توسط نانوایی ها از سایر استان های دیگر از طریق سامانه ممنوع است چراکه آرد تولید دارای کیفیت مناسبی است.

استاندار ایلام تاکید کرد: سهمینه نانوایی های متخلف استان باید قطع و بخشی از آرد آنان در بین سایر نانوایی ها توزیع شود.

بهرام نیا یادآور شد: بهترین نوع نان نان سنگک است که هم کاربرد رژیم غذایی دارد و هم به دلیل سبوس و خوش خوراکی برتر از سایر نان هاست.

بهرام نیا تاکید کرد: باید پروانه و ایجاد راه اندازی نانوایی های سنتی و عمدتا با اولویت نان سنگک صادر شود.

وی همچنین خواستار، رصد سهمیه تحویلی آرد و به ازای آن پخت نان توسط نانوایی ها شد و گفت: باید بررسی شود آیا آرد تحویلی پخت می شود یا انحراف پیدا می کند.

استاندار ایلام همچنین از فرمانداری های سراسر استان خواست به صورت ماهیانه میزان آرد مصرفی را گزارش دهند.

بهرام نیا اظهار داشت: همه نانوایی ها نسبت به تامین موتور برق ، گازوئیل یا موارد مربوط با حوزه پدافند غیرعامل برای روزهای ضروری اقدام کنند تا مردم بی نان نشوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.