تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

امامان جمعه سراسر کشور:

تذکرات حکیمانه و پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در اولویت قرار گیرد

تذکرات حکیمانه و پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در اولویت قرار گیرد
استان ها - امامان جمعه سراسر کشور با تاکید بر اینکه باید تذکر ات حکیمانه و پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در اولویت کاری مردم و مسوولان قرار گیرد، اظهار داشتند: امروز در مقابل تحریم و سختی‌های ایجاد شده از سوی دشمن در شرایط سخت جنگ اقتصادی و فرهنگی جامعه به جهاد تبیین نیاز دارد.

 

به گزارش روز جمعه گروه اخبار استان ها، خطیبان جمعه سراسر کشور امروز در خطبه های این هفته اظهارداشتند:  ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرین گفت: در کنار تخصص، توانمندی، تعهد و سواد مدیریتی بعنوان ویژگیهای مدیران در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم جهادی و انقلابی بودن از دیگر ویژگیهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آنان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر ضرورت اشرافی نبودن مدیران تاکید دارند گفتند: مدیری که زندگی اشرافی گری داشته باشد نمی‌تواند حامی مستضعفان باشد.  مدیران باید برای حل مشکلات جامعه به مردم اعتماد  و به نیازهای آنان رسیدگی کنند.

امامان جمعه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنانشان به عزم و اراده دولت سیزدهم برای پیشبرد مطلوب برنامه‌های کشور اشاره کردند و افزوند: این دولت با عزم و اراده وارد میدان شده است و طرح‌های خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی تدوین کرده که از نمونه آن می‌توان به طرح مجوز کسب و کار اشاره کرد.

به گفته خطیبان جمعه سراسر کشور مقابله با فساد را از دیگر برنامه‌های قابل توجه دولت سیزدهم است مقابله با فساد از شعارهای دولت سیزدهم است و به شکل عملی در این مسیر قرار گرفته و با توجه به همراهی مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه با دولت انقلابی فرصت مناسبی برای مقابله با فساد در کشور فراهم شده است.

همچنین آنان با بیان اینکه در ۴۳ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کارهای خوبی در کشور انجام شده است، اظهار داشتند: این اقدامات نباید نادیده گرفته شود، موضوعی که رهبر معظم در سخنان روز گذشته خود با مردم آذربایجان شرقی به آن اشاره کردند.

امامان جمعه سراسر کشور به راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کردند و یاد آور شدند مردم با حضور پرشور در راهپیمایی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دشمن را مایوس کردند و اقتدار کشور را در عرصه جهانی به نمایش گذاشتند.

گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه در مراکز استان ها در زیر  می آید:

اصفهان

امام جمعه موقت اصفهان گفت: کاخ نشینان و افرادی که زندگی و مشی اشرافی دارند نمی توانند مدعی انقلاب و دفاع از محرومان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی با اشاره به اینکه برخی تذکر داده اند که انقلاب از مسیر خود منحرف شده است، اظهار داشت: این افراد از کسانی هستند که زشت ترین اعمال را به نام انقلاب انجام داده و اکنون معتقدند انقلاب از مسیر اصلی خود دور شده است در حالیکه حق ندارند مدعی منحرف شدن انقلاب از مسیر باشند.

وی افزود: طبق سخنان امام(ره) و فرمایشات رهبر انقلاب، کسانی که زندگی و مشی اشرافی داشته و خود در مقابل استکبار تسلیم شده اند، نمی توانند مدعی انقلاب و دفاع از محرومان باشند و این حرف ها از آنها مورد قبول و پذیرش نیست.

گیلان (رشت)

امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه عمده‌ترین دلایل گرانی‌ها فقدان بازرسی ها و نظارت‌ها است، گفت: آسیب بی‌نظارتی‌ها به همه مردم می‌رسد، اگر نظارت‌ها باشد همه در امنیت به سر برده و عادلانه به نیازها دست می‌یابند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران با تاکید بر ضرورت نظارت بر ارزاق عمومی و تشدید نظارت ها گفت: استاندار، فرمانداران، دستگاه های مربوطه از جمله تعزیرات حکومتی و دستگاه قضا نظارت بر ارزاق عمومی مردم را جدی بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای چند هویت اساسی شامل پیشرفت، اقتدار کشور و تمدن نوین اسلامی است، گفت: جمهوری اسلامی در صدد تمدنی است که دنیای بشر را متوجه آن کند.

کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج)  

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت :حضور پرشور مردم در چهل و سومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی نشانه عمق پایبندی شان به آرمان‌های انقلاب، امام و ولایت است.

آیت الله سید نصیر حسینیاظهار داشت: بر اساس آمارها حضور مردم در راهپیمایی خودرویی روز ۲۲ بهمن نسبت به پارسال در تمامی شهر های کشور از جمله اسان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر بوده است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم افزود: روشنگری و شفاف سازی سپاه در باره فایل صوتی منتسب به فرماندهان این نهاد ناشی از پاکی و صداقت این نهاد انقلابی است.

همدان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی دسیسه‌های زیادی طراحی کردند، اما «مردمی بودن» مهم‌ترین و اصلی ترین رمز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه مردمی و اسلامی بودن راز اصلی ماندگاری، دوام و اقتدار انقلاب اسلامی است، افزود: اگر با وجود این همه هجمه‌ها مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضوری باشکوه و پرشور دارند به واقع نشانه مردمی بودن انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: به تعبیر امام راحل، انقلاب اسلامی امید را در دل مستضعفان جهان زنده کرد و با به ثمر رسیدن آن ترس مستضعفان جهان تبدیل به قدرت و امید شد.

خوزستان (اهواز)  

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با انتقاد از برخی اظهارات هنجارشکنانه در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: این اظهارات باعث ایجاد رنجش در دل مومنان شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه اظهارداشت: در نظام مقدس اسلامی، برگزاری جشنواره هایی مانند فیلم فجر نباید محلی برای حضور عده ای از خدا بی‌خبر باشد.

وی با بیان اینکه پلشتی و رفتارهای ناپسند در این جشنواره نباید رخ می داد، افزود: جدا از پوشش برخی در این جشنواره، اظهارات نادرستی نیز بیان شد.

لرستان (خرم آباد)

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: تمام دنیا جمع شدند تا کشور و محور مقاومت را شکست دهند اما نتوانستند و امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی افزود: دشمن به دنبال فشار اقتصادی و عملیات روانی رسانه‌ای در کشور است که زیبایی های جمهوری اسلامی را زشت و زشتی های کشور را خوب جلوه دهد.

وی گفت: ملت و دولت باید دست به دست هم دهند تا این فشار اقتصادی را با بکارگیری نیروهای نخبه، متخصص، پرانگیزه و  باطراوت به زانو درآورده و برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد بکارگیری تمام ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، کارآفرینی را مهم برشمرد و اظهار داشت: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و به نقطه ای رسیده است که تمام گزینه های روی میز  دشمن رنگ باخته اند.

کرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه هم با اشاره به ۲۹ بهمن که با عنوان روز اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است، اظهار داشت: اقتصاد ما هیچ راهی جز اقتصاد مقاومتی ندارد و باید از تمام توان داخلی برای تقویت بنیه اقتصادی کشور استفاده کرد.

آیت الله مصطفی علما با اشاره به اینکه اکنون شاهد مذاکرات با کشورهای غربی هستیم، تاکید کرد پیشرفت و توسعه ایران اسلامی را نباید با مذاکرات گره بزنیم بلکه رمز پیروزی در اقتصاد مقاومتی با تکیه بر دانش بومی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد علمی و براساس وضعیت اقتصادی کشور است که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما باید کاری به تحریم‌ها نداشته باشیم و خود مشکلات کشور را حل کنیم.

هرمزگان(بندرعباس)

امام جمعه بندرعباس نیز اظهارداشت: در خطبه های این هفته نمازجمعه بندرعباس افزود: آمریکا در این دوراهی هم نیاز به توافق دارد و هم نمی‌داند چگونه از مواضع خودش عقب بنشیند و لذا مذاکره‌کنندگان ما باید با درایت عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده به تقسیم کار اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مذاکرات اشاره کرد و بیان داشت: صهیونیست‌ها هم دنبال قاطی کردن خود در مذاکرات هستند اما بدانیم که آن‌ها هیچ جایگاهی نزد ملت ایران ندارند.

وی خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری مسلح شده‌اند و انتفاضه جدید سبب نابودی صهیونیست‌ها خواهد شد و اتصال کرانه باختری با غزه نویدبخش قدرت‌گرفتن انتفاضه پرشوری است که زمینه‌ای برای نابودی و دریوزگی صهیونیست‌ها خواهد شد.

اردبیل

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به مذاکرات وین و اظهار نظرهای اخیر مقام های آمریکایی گفت: آمریکاییها به‌جز تعامل با ایران اسلامی چاره دیگری ندارند و این عقب نشینی تنها با مقاومت مردم عملی شده است.

آیت الله سید حسن عاملی افزود: این روزها آمریکایی‌ها به طور مکرر اظهار می‌کنند که ما با تحریم ایران به اهداف خود نرسیدیم و  به ترامپ حمله می‌کنند که از برجام خارج شد، این روزها شاهد ادبیات جدیدی از سوی آمریکاییها هستیم  که فقط و فقط با مقاومت ملت ما حاصل شده است.

وی تاکید کرد: اگر در کشور قرار بر بزرگداشت است، این بزرگداشت فقط حق ملت ما است و باید برای این ملت بزرگ بزرگداشت برگزار شود که توانست در کنار سوء مدیریت‌ها آمریکا را در اهداف تحریمی خود ناکام بگذارد.

آذربایجان شرقی(تبریز)

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم گفت: ۲۹ بهمن روز شکرگزاری مردم تبریز است چون این روز ثمردهی و استمرار انقلاب اسلامی ایران را موجب شده تا انقلاب به پیروزی منتهی شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم افزود: ۲۹ بهمن مردم تبریز نه فقط موجب استمرار مبارزه بر علیه طاغوت شد بلکه سرمشق سایر شهرهای ایران شد تا بزرگداشت های چهلم شهدا را موجب شوند و در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی ختم شد.

وی با بیان اینکه تبریز و حرکت ۲۹ بهمن یک نقطه آغاز این وحدت ملی بود، افزود: از دیگر امتیازات تبریزی ها ارادت به اهل بیت علیه السلام است و همواره پرچم اهل بیت را بر فراز قله دلهایشان و حب آل علی را در قلب هایشان دارند.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز گفت: از عمق دل از مقام معظم رهبری که به صورت مجازی با مردم تبریز دیدار کردند و از بیانات ارزشمندشان همگی بهره مند شدیم تشکر می کنم.

قزوین

امام جمعه موقت قزوین نیز بابیان اینکه دشمنان با به راه انداختن جنگ روایت ها به دنبال تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند؛ گفت: امروز جهاد تبیین، بیان دستاوردها و بازگو کردن کارکردهای انقلاب اسلامی در  طول چهار دهه گذشته و ناکام گذاشتن دشمن است.

حجت الاسلام سید مهدی خضری جهاد تبیین را فریضه‌ای فوری دانست و  افزود: این جهاد سخت در عرصه های اقتصادی، دفاعی، مبارزاتی و سیاسی است که هر کدام لوازم و سختی‌های خود را دارد.

وی ادامه داد :امروز رهبر معظم انقلاب مسئله تبیین را به عنوان یک فریضه فوری و قطعی بیان کرده اند و اگر این فریضه به تأخیر بیافتد، از دست می‌رود و در این زمینه هم باید دفاع و هم در صورت حمله دشمن، تهاجمی رفتار کنیم.

فارس (شیراز)

همچنین نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز انقلاب اسلامی را انقلابی جامع عنوان و بیان کرد: همه آحاد جامعه باید جهاد تبیین را آغاز و هر فرد یک رسانه برای انقلاب اسلامی باشد و نباید اهداف انقلاب را صرفا به توسعه اقتصادی تنزل داد و اگر این مساله باشد یعنی نگاه را صرفا دنیایی کرده‌ایم.

آیت الله لطف الله دژکام انقلاب اسلامی را انقلابی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دانست که نباید ابعاد آن را به یکی از این موضوعات تنزل داد و افزود: اگر اهداف انقلاب به یکی از این ابعاد تنزل یابد انقلاب ناقص است.

وی با بیان اینکه ویژگی اصلی انقلاب اسلامی نگاه اخروی آن است، گفت: نگاه به آخرت هدیه انقلاب اسلامی به جامعه بشری است.

خراسان شمالی (بجنورد)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم گفت: صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان با موانع زیادی همراه است که مسوولان تلاش کنند تا این موانع برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری افزود: امروز روز اقتصاد مقاومتی  و یکی از مسائل مهم در این نوع اقتصاد تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاری‌های مردمی است.

وی  یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها گفته اند باید از بخش خصوصی و تعاونی هایی که با سرمایه های خرد شکل می گیرد حمایت شود.

خراسان جنوبی(بیرجند)

امام جمعه موقت بیرجند نیز گفت: جریان نفاق دارای دستکش مخملی است و در زمان لازم به فرهنگ، دین، خانواده و اقتصاد جامعه از پشت خنجر می‌زند.

حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی افزود: جامعه ما زخم‌خورده این افراد است و استراتژی آنها بیشتر بر مسائل فرهنگی است و برنامه‌هایشان عوض کردن باور و اعتقاد مردم است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار توجه به عبادت باید توجه لازم را به امام عصر داشته باشیم و با شناخت آرمان‌های آن حضرت زمینه ظهور ایشان را فراهم کنیم.

آذربایجان غربی(ارومیه)

همچنین نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب و عمل به آنها در بخش فرهنگ، خودروسازی و فیلم سازی در اولویت کاری مردم و مسوولان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ادامه داد: جهاد تبیین در جامعه باید رواج داشته باشد و باید متخصصان وارد میدان شوند و کار جهادی و فعال در جامعه رواج یاید تا معنویت و مبانی انقلاب در جامعه تقویت شود.

وی تاکید کرد: دشمنان با ساخت فیلم‌های مختلف قصد ایجاد هجمه دارند و باید در این راستا فیلم سازان به صورت انقلابی وارد میدان شوند و مدیران نیز باید در این راستا هوشمندانه عمل کنند زیرا برخی اعمال و حرکات به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مرکزی(اراک)

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم گفت: مذاکره‌ کنندگان کشورمان در وین هوشیارانه عمل کنند تا دشمنان از مواضع خود پشیمان شوند.

آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند «من تذکر دادم اگر رعایت شده بود، شاید این مشکلات پیش نمی آمد».

وی اظهار داشت: باید تذکر حکیمانه رهبری مورد توجه قرار گیرد و طرف ایرانی مذاکره کننده با هوشیاری عمل کند.

ایلام

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز اظهار داشت: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری، اقتصاد قوی و پایدار مانع سلطه دشمن بر جامعه می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار افزود: در بیانیه گام‌ دوم انقلاب، مقام معظم رهبری اقتصاد قوی را عامل مهم سلطه ناپذیری و مقاومت کشور برشمرده و اقتصاد ضعیف را نقطه سلطه پذیری و دخالت بیگانگان در کشور اعلام فرمودند.

وی افزود: امروز به عنوان روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی نامگذاری شده است.

خراسان رضوی(مشهد)

همچنین امام جمعه مشهد گفت: آنچه عموم مردم می‌طلبند حذف همه رانتها، از بین رفتن افزون طلبی ها و اجرای عدالت است.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: میدان اقتصادی در دورنمای آینده انقلاب اسلامی توسعه و گسترش عدالت است.

وی ادامه داد: در عرصه اقتصادی، تحریم ها و حصرها مردم را در جریان زندگی مقاوم نمود و اکنون مردم در فراز و نشیب های اقتصادی، مقاوم هستند.

گلستان(گرگان)

امام جمعه موقت گرگان هم گفت: اصحاب قلم و سخن در حفظ و مراعات حدود و حقوق مسلمانان تلاش کرده و موجبات اهانت، آزار و اذیت یکدیگر را فراهم نکنند.

حجت الاسلام قاسم لیوانی افزود : نویسندگان، اصحاب قلم و رسانه و سخن حدود و حقوق مسلمانان جامعه را رعایت کنند و مسلمانان را با زبان و قلم مورد آزار، اذیت و اهانت قرار ندهند.

وی بیان کرد: برخی اصحاب قلم و سخن  پا را فراتر گذاشته و به مقامات و مراجع مملکت هم اهانت می‌کنند که جای بسی تامل است.

زنجان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز گفت: امروز جنگ دشمن، جنگ اقتصادی و ما در مقابل این نبرد نیازمند جهاد اقتصادی هستیم.

حجت الاسلام علی خاتمی به سالروز ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر شعارهای سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام می شود، رنگ و بوی اقتصادی دارد چون که در این مقطع بزرگترین چالشی که با آن مواجه هستیم، مسائل اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم است و در شرایط فشار و تحریم می تواند ضامن رشد و شکوفایی اقتصادی کشور باشد./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.