تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳

استاندارتهران خواستار توجه به اقتصاد گردشگری شد

استاندارتهران خواستار توجه به اقتصاد گردشگری شد
تهران- استاندار تهران با ظرفیت استان تهران در حوزه گردشگری گفت: توسعه و پیشرفت اقتصاد استان را می توان بر مبنای گردشگری دنبال کرد و به نتایج مطلوبی دست یافت.

 

 محسن منصوری در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان تهران گفت: در این نشست با حضور دستگاه‌های متولی، مصوبات لازم برای خدمات سفر نوروزی تصویب شد.

وی با تاکید بر اینکه اصل اتخاذ تصمیمات خدمات سفر در استان تهران در شرایطی است که محدودیت‌های کرونایی اعمال نشود و اگر ستاد ملی تصمیمات جدیدی اتخاذ کند، متناسب با آن عمل خواهیم کرد، گفت: پایتخت یک هویت بومی و ظرفیت‌ گردشگری بالا دارد که درباره آن به درستی اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است.

استاندار تهران با بیان اینکه باید برای معرفی تهران همت کرد تا ظرفیت‌های موجود بیشتر برای عموم معرفی شود، خاطر نشان کرد: می‌توان با این رویکرد اقتصاد استان را به سمت گردشگری سوق داد و اگر بخواهیم رویکرد درستی را دنبال کنیم باید جلساتی را به صورت ماهانه در این باره برگزار کرد تا ظرفیت‌های فراوان تهران در بخش گردشگری زیارتی (اماکن متبرکه و امامزادگان)، ورزشی (فضاهای کوهنوردی)، تاریخی( اماکن تاریخی متعدد در شهرهای ری و ورامین) و سلامت باتوجه به وجود بهترین بیمارستان های کشور به بهترین شکل معرفی شود.

منصوری گفت: با توجه به تعطیلات پیش از عید به نظر می رسد سفرهای نوروزی از ۲۴تا ۲۵ اسفند ماه آغاز شود با این تفاسیر امسال ۲۰روز کاری در راستای اتخاذ تمهیدات لازم سفرها وجود دارد که ستادهای شهرستانی و کمیته استانی باید در این رابطه هر چه زودتر  تشکیل شود تا مسائل اجرایی به خوبی به اجرا درآید.

استاندار تهران با اشاره به اینکه مباحث امنیتی و انتظامی نیز در شورای تامین مطرح و کشیک‌ها و امور کنترلی باید قبل از ایام عید و بعد از آن تشدید شود، افزود: این موارد باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و در این راستا پایگاه‌های شبانه‌روزی اورژانس، هلال‌احمر و دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال شوند و همچنین ستاد مدیریت بحران نیز پیش از عید باید در حالت آماده‌باش قرار گیرد.

به گفته منصوری، اتخاذ تمامی این تمهیدات در شرایطی است که اصل بر آن بوده که محدودیت‌های کرونایی اعمال نشود، اگر به هر دلیلی از جمله تشدید شیوع کرونا ویروس، ستاد ملی تصمیمات جدیدی اتخاذ کند، باید متناسب با آن عمل کرد.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با اشاره به اینکه شهروندان در تعطیلات نوروزی می توانند شکایات خود را از طریق سامانه گویای ۰۹۶۲۹ مطرح کنند، گفت: این سامانه تلفنی ۲۴ ساعته مشکلات را پیگیری و بررسی خواهد کرد.

پرهام جانفشان با بیان اینکه امسال برنامه مختلفی از جمله تخفیف ۵۰درصدی در نرخ هتل و تخفیف ۲۰درصدی در مهمانپذیرهای بین راهی و سفره خانه ها را در نظر گرفته ایم گفت: در صدد هستیم تا با این رویکرد تهران را به عنوان قطب گردشگری مطرح کرده تا ارسال کننده گردشگر به دیگر نقاط.

وی ادامه داد: شعار امسال این نهاد استانی” گردشگری به وسعت تهران” است که در ایام نوروز در صدد هستیم با برنامه ریزی از جمله میدانگاه ها و موزه گردی ها نشاط خاصی را برای گردشگران و علاقه مندان ایجاد کنیم.

جانفشان با بیان اینکه تهران سرشار از جاذبه های مختلف فرهنگی، تاریخی و زیارتی است که با تبلیغات و بروشورها در مبادی ورودی و خروجی شهرستانها در صدد هستیم تا این جاذبه ها را بیشتر و بهتر به علاقه مندان بازگو کنیم، خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا ۴۰بازارچه صنایع دستی را در سطح تهران و شهرستان های استان ایجاد کنیم که هم فروش آن برای هنرمندان حائز اهمیت باشد و هم اینکه مسافران سفری خوش را در این منطقه تجربه کنند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، اطلاع رسانی نوروزی امسال در پایانه های فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و مهرآباد و همچنین مبادی ۱۷ نقطه استان فعال خواهد بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.