تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲

مراحل ثبت درخواست ارز در سامانه برخط بازار متشکل ارزی ایران اعلام شد+ عکس

مراحل ثبت درخواست ارز در سامانه برخط بازار متشکل ارزی ایران اعلام شد+ عکس
تهران- مراحل ثبت درخواست ارز در سامانه برخط بازار متشکل ارزی ایران اعلام شد.

 

سامانه برخط بازار متشکل ارزی با هدف تسهیل دسترسی متقاضیان به ارز امروز (دوشنبه) توسط «علی صالح آبادی» رییس کل بانک مرکزی رونمایی شد.

با راه اندازی این سامانه صف‌های فیزیکی خرید ارز برچیده و خرید ارز تسهیل می‌شود.

مراحل ثبت درخواست شامل ۱۴ مرحله از جمله ثبت کدملی و تلفن همراه در سامانه است و پس از آن از طرف سامانه پیامک تایید برای متقاضی ارسال می‌شود.

پس از دریافت کد تایید از طریق پیامک، متقاضی اطلاعات هویتی خود را در سامانه ثبت و سپس اقدام به بارگذاری تصویر کارت ملی، ارسال تصویر ویدیویی از خود می‌کند در پایان این مرحله مجموعه اطلاعات شخصی توسط متقاضی تایید می‌شود.

متقاضی خرید ارز پس از تایید مشخصات خود درخواست ارز ویزا (هوایی)، بدون ویزا (هوایی)، مسافرتی (ریلی، زمینی، دریایی) را ارائه می‌دهد و  سامانه سنا در خصوص درخواست متقاضی استعلام را انجام می‌دهد، در مرحله بعد متقاضای با توجه به ارز درخواستی، تصویر ویزا و روادید، بلیت، گذرنامه خود را بارگذاری می‌کند.

پس از این اقدام با نمایش لیست صرافی های نزدیک به متقاضی، یک صرافی توسط فرد انتخاب شده تا مدارک ارسالی و تقاضای او توسط صرافی بررسی شود. در صورت صحت مدارک، صرافی تاریخ و زمان را تعیین و از طریق پیامک (حاوی تاریخ و ساعت) برای متقاضی ارسال می‌کند تا برای خرید ارز مورد نیاز خود اقدام کند.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.my.ice.ir و ثبت و بارگذاری اطلاعات خواسته‌شده، نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند و با طی مراحل کامل ثبت‌نام، در تاریخ و ساعت تعیین‌شده برای دریافت ارز به صرافی مورد نظر مراجعه نمایند. علاوه بر نسخه تحت‌وب، اپلیکیشن اندرویدی این سامانه از طریق سایت بازار متشکل ارز ایران به‌آدرس www.ice.ir قابل دریافت است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.