تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۲ هزار پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در ایلام رسیدگی شد

۲ هزار پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در ایلام رسیدگی شد
ایلام - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۵۱ پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در این استان رسیدگی شده است.

 

نورالدین الیاسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار داشت: طی یکسال گذشته نزدیک به ۲ هزار و ۹۱۰ درخواست در سامانه ثبت شده که بخش زیادی از شکایت های کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف این اداره کل رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.

وی افزود: تعداد پرونده‌های در دست اقدام و در حال صدور رای ۲۵۴ پرونده و تعداد پرونده های در حال بررسی و در حال صدور رای نیز ۶۰۲ پرونده هستند.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: تعداد کارگاه های مشمول طرح طبقه بندی مشاغل در استان  ۳۸ کارگاه بوده که طرح طبقه بندی در ۳۳ کارگاه اجرا و در پنج کارگاه تاکنون اجرا نشده است.

الیاسی تاکید کرد: تعداد کل شرکت های خدماتی ثبت شده در استان، ۸۸۰ شرکت است که ۳۱۰ شرکت خدماتی دارای اعتبار و ۵۷۰ شرکت خدماتی فاقد اعتبار و راکد در استان هستند.

وی، تعداد طرح های طبقه بندی مشاغل مربوط به شرکت های خدماتی اجرا شده در استان را  ۸۱ طرح برشمرد و گفت: به منظور نظارت بر حسن انجام قانون کار در واحدهای کارگاهی استان، بازرسی از واحدهای کارگری و بنگاه های اقتصادی و تولیدی استان بصورت مستمر انجام می‌شود.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های اصلی این اداره کل صیانت از نیروی کار است، افزود: تلاش می شود با شناسایی بنگاه های اقتصادی مشکل‌دار، نیروی های کار آنها مورد حمایت قرار گیرند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.