تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱

سرپرست دانشگاه ایلام:

اردوهای راهیان نور به تحقق راهبرد جهاد تبیین کمک می کند

اردوهای راهیان نور به تحقق راهبرد جهاد تبیین کمک می کند
.

 

ایلام – سرپرست دانشگاه ایلام گفت: اردوهای راهیان نور، مانند یک نرم‌افزار در خنثی‌سازی شبیخون فرهنگی غرب، کادرسازی برای آینده انقلاب اسلامی، انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین، تأثیرگذار است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، طاهر علی‌محمدی روز دوشنبه در نشست با فرمانده سپاه امیرالمومنین و روسای دانشگاه‌های استان با بیان اینکه آشنایی نسل جوان با حماسه‌های دوران دفاع مقدس، یک ضرورت جدی است که مورد تأکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری می‌باشد، اظهار داشت: در تحقیقی علمی با عنوان شناسایی قابلیت‌های بسیج دانشجویی جهت مقابله با جنگ نرم بین عوامل مختلف، تأثیر برگزاری اردوهای راهیان نور بالاترین امتیاز را کسب کرد و نشان می‌دهد، این اردوها ظرفیت عظیمی است که می‌توان از آن بهره فراوان در بصیرت‌افزایی قشر جوان و دانشجو برد.

وی با اشاره به اهمیت کادرسازی در گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های دانشگاه‌ها، بیان داشت: دانشجویان آینده سازان ایران اسلامی هستند، لذا از طریق برگزاری اردوهای راهیان نور و انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس، می‌توانیم زمینه تربیت دانشجویانی مؤمن، متعهد و کارآمد در تراز انقلاب اسلامی را فراهم کنیم.

سرپرست دانشگاه ایلام تاکید کرد: هر ساله بر جذابیت و شکوه اردوهای راهیان نور افزوده می‌شود و برای تأثیرگذاری بیشتر و بهتر این اردوها بر دانشجویان و در متن جامعه، باید موضوع مستندسازی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد ، روند برگزاری اردوها از ابتدا تا انتها به صورت کامل و دقیق با استفاده از تکنیک‌های مختلف مستندسازی شود تا نتایج این اردوها برای مردم ملموس‌تر باشد.

وی ادامه داد: پس از پایان اردوها، برگزاری جلسات خاطره گویی، پخش فیلم و کلیپ‌های مستند و سفرنامه مربوط به این اردوها، ضمن ایجاد انگیزه در عوامل اجرایی و دانشجویان، به تأثیرپذیری این اردوها در بازشناخت ارزش‌های دفاع مقدس منتج خواهد شد.

علی‌محمدی جهاد تبیین را یکی دیگر از کارکردهای اردوهای راهیان نور دانست و گفت: جهاد تبیین، مطالبه مقام معظم رهبری از همه دانشگاهیان است، در همین راستا می‌توان در قالب این اردوها، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف را برای دانشجویان تبیین کرد و به این خواسته مقام معظم رهبری جامه عمل پوشاند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز در این نشست گفت: مبعث بزرگترین حادثه تاریخ برای تنزل انوار  الهی است که وقوع انقلاب اسلامی هم در ذیل این حادثه اتفاق افتاد.

سردار جمال شاکرمی با تأکید بر تهیه زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری اردوهای راهیان نور، افزود: از روسای دانشگاه‌ها انتظار می‌رود در خصوص اردوی راهیان نور تدابیر لازم را بیاندیشند تا در سال های آینده برگزاری این اردوها به نحو شایسته تری انجام گیرد.

وی با اشاره به خیانت گروه نفاق در به شهادت رساندن رزمندگان در منطقه عملیاتی مهران در سال ۱۳۶۶، اظهار داشت: مناطق عملیاتی دفاع مقدس یک گنجنیه به تمام معنا برای کشور است و نسل جوان با حضور در مناطق جنگی و مرور خاطرات رزمندگان و آشنایی با حوادث و رویدادهای آن دوره می‌تواند بهتر اخبار و رویدادهای روز را تحلیل و از جمله با ماهیت خبیث گروه نفاق و نقش آنها در خیانت به ملت ایران به خوبی آشنا شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یک گردشگری معنوی تعالی بخش است، یادآور شد: در خصوص محصولات فرهنگی راهیان نور باید پیش بینی‌های لازم به عمل آید و این سفر باید مفهومی باشد و برای مستندسازی هم اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: در راهیان نور جشنواره‌ای مبتنی بر انتخاب برترین‌های اردو در دانشگاه ایلام برگزار شود و تمامی اقدامات به صورت کتابچه در اختیار دانشجویان قرار گیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.