تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

بهادری؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان:

قطعات باقیمانده بزرگراه ایلام – مهران با شتاب در حال تکمیل است

قطعات باقیمانده بزرگراه ایلام – مهران با شتاب در حال تکمیل است
نگاه اقتصاد - عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از محور ارتباطی ایلام- مهران از فعال بودن پیمانکاران در تمامی نقاط باقیمانده احداث این بزرگراه خبر داد.

 

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور به همراه دبیر ستاد اربعین کشور، استاندار ایلام، نماینده ولی فقیه در استان، معاونین هماهنگی امور عمرانی و مسئولین استانهای معین کنگره اربعین، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران و مسئولان عضو ستاد اربعین استان ضمن بازدید از پروژه های راهسازی محور ایلام- مهران و پایانه مرزی با حضور در فرمانداری مهران درجلسه ستاد اربعین استان شرکت کردند.

عبدالله بهادری دراین بازدید و جلسه ستاد اربعین استان که به منظور بررسی آخرین وضعیت زیرساختهای اربعین استان و ارائه راهکارهای لازم برای برگزاری اربعین آینده تشکیل شدگفت: طول محور ایلام به مهران ۸۲ کیلومتر است که تا کنون ۶۰ کیلومتر این محور به بزرگراه ارتقاء یافته ودر ۲۰ کیلومتر باقیمانه آن پروژه های عظیم و پر هزینه ای وجود دارد که خوشبختانه در تمامی نقاط این ۲۰ کیلومتر پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در این مسیر دو تونل ۷۴۰ و ۸۵۰ متری وجود دارد که عملیات لاینینگ تونل ۷۶۰ متری در حال انجام است و نزدیک به ۱۰۰ متر لاینینگ آن به انجام رسیده و عملیات لاینینگ تونل ۸۵۰ متری به زودی آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مطالبات پیمانکاران در این محور را نزدیک به ۳۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و خاطر نشان کرد علاوه بر مطالبات پیمانکاران حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای تکمیل این بزرگراه در حال حاضر نیاز است.

بهادری در خصوص محور حمیل ایلام نیز گفت: از حمیل به ایلام ۷۸ کیلومتر در حوزه جغرافیایی استان ایلام قرار دارد که ۲۴ کیلومتر این مسیر تبدیل به بزرگراه شده ۱۲ کیلومتر در دست اجرا و ۱۱ کیلومتر در دست مناقصه است و ما بقی مسیر در دست مطالعه، که برای تکمیل این طرح بزرگراهی علاوه بر مطالبات پیمانکاران حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال حاضر لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سال جاری و در نظر گرفتن اعتبارات مناسب در بودجه سال آینده شد و افزود: در صورت تحقق این مهم طرح های راهسازی استان در زمان مقرر به بهره برداری خواهند رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.