تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

گازرسانی به ۱۴۱ واحد صنعتی ایلام در سال جاری

گازرسانی به ۱۴۱ واحد صنعتی ایلام در سال جاری
ایلام - مدیرعامل شرکت گاز ایلام از گازرسانی به ۱۴۱ واحد صنعتی استان در سال‌ جاری خبر داد و گفت: در راستای تحقق نامگذاری سال‌جاری و کمک به توسعه صنایع از شروع گازرسانی تاکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی گازدار شده است.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، عباس شمس‌اللهی روز یکشنبه افزود: با گازرسانی به این تعداد صنایع در استان، ۲۹۰ هزار ۴۷۷ مترمکعب در ساعت گاز به جای سوخت‌های مایع جایگزین شده که معادل یک میلیارد لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های مایع است.

وی با بیان اینکه این شرکت برنامه‌های قابل قبولی برای گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی در دست اقدام دارد، اظهار داشت: برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی و تولیدی ۱۲۲ ایستگاه اندازه‌گیری و ۲۵ ایستگاه تقلیل فشار نصب و راه‌اندازی شده است.

شمس اللهی با بیان اینکه سال گذشته رکورد گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام شکسته شد، تصریح کرد: طی چند سال اخیر مقام معظم رهبری‌ نامگذاری سال را بر روی تولید متمرکز کرده اند تا دستگاه‌های اجرایی در حوزه ماموریت کاری خود برای حمایت و رفع مشکل واحدهای تولیدی و رونق اقتصادی کشور گام‌های اساسی بردارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به گازرسانی به صنایع در اقصی‌نقاط استان اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعداد واحد صنعتی ۱۸۳ واحد در ایلام، ۱۶۴ واحد در چوار، ایوان ۱۶۰ واحد، آبدانان ۳۹ واحد، بدره ۶۷ واحد، چرداول ۹۰ واحد، دره‌شهر ۸۴ واحد، دهلران ۶۱ واحد، ۷۶ واحد در سیروان، ملکشاهی ۹۶ واحد، مهران ۵۸ واحد و هلیلان ۲۲ واحد صنعتی گازدار هستند.

شمس‌اللهی به واحدهای تولیدی و صنعتی گازدار شده در مناطق شهری و روستایی استان نیز اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۳۳۹ واحد مرغداری، ۱۹۲ واحد گاوداری و پرواربندی، ۱۸۱ واحدصنعتی بزرگ و مشترکان عمده و ۳۸۸ مورد سایر واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای گازرسانی به ۱۴۱ واحد صنعتی و تولیدی، ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲ کیلومتر خط تغذیه اجرا، ۱۲ ایستگاه اندازه‌گیری و سه ایستگاه تقلیل فشار نصب و راه‌اندازی شده است، افزود: با گازرسانی به این تعداد صنایع ۲۱ هزارو ۶۲۰ متر مکعب در ساعت گاز به جای سوخت‌های مایع جایگزین و میزان ۶۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اضافه کرد همچنین در سال جاری از سوی ستاد شرکت ملّی گاز ایران جایگزینی ۱۵ هزار مترمکعب گاز با سوخت‌های فسیلی مایع برای شرکت گاز استان ایلام مصوب شده بود که این شرکت با گازرسانی به صنایع مذکور با ۱۴۴ درصد تحقق اهداف، جایگزینی ۲۱ هزارو ۶۲۰ مترمکعب گاز را رقم زده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.