تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۵۸

طی ۱۰ ماهه سال جاری:

امور مالیاتی ایلام ۷۴۳ میلیارد ریال به شهرداری و دهیاری ها پرداخت کرد

امور مالیاتی ایلام ۷۴۳ میلیارد ریال به شهرداری و دهیاری ها پرداخت کرد
ایلام - مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت: طی ۱۰ ماهه سالجاری ۷۴۳ میلیارد و ۳۰۹ میلیون و ۵۷۰ هزار ریال اعتبار به شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای بدون دهیاری و مناطق عشایری استان پرداخت شده است.

 

سعید کریمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: از این‌ میزان ۵۱۱ میلیارد و ۷۴۶ میلیون ریال به شهرداری های استان پرداخت شده است.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان عوارض بیشتری پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: مالیات عملکرد مستقیماً به خزانه واریز شده و در قالب بودجه سنواتی به صورت چندبرابری به استان برگشت می خورد و صرف امور جاری و عمرانی مثل ساخت سد، جاده، پارک و … می شود.

کریمی درباره مالیات بر ارزش افزوده گفت: سازمان امور مالیاتی بر اساس ماده ۶ برنامه ششم توسعه کشور، عوارض موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده را به نسبت ۷۰ درصد شهرها و ۳۰ درصد روستاها و طبق شاخص جمعیت به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می کند.

شناسایی یک هزار و ۴۱۵ واحد خالی مشمول مالیات در ایلام

مدیرکل امور مالیاتی ایلام از وجود یک هزار و ۴۱۵ واحد خالی مشمول مالیات در این استان خبر داد و ‌گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی واحدهای مسکونی خالی مشمول مالیات در ایلام شناسایی شده و مطالبه مالیات آن‌ها در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی متعلق به یک هزار و ۲۵۷ نفر است، افزود: میزان مالیات این واحدهای مسکونی ۱۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام تاکید کرد: پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانه‌های خالی، مودیان مشمول می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند.

کریمی یادآور شد: واحدهای مسکونی خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر که بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند، مشمول پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند که با توجه به اینکه همه شهرهای استان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تنها مشمول شهر ایلام خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.