تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت:

طرح آمایش سرمایه‌گذاری استانی و شهرستانی صنعت، معدن و تجارت در کشور اجرا می‌شود

طرح آمایش سرمایه‌گذاری استانی و شهرستانی صنعت، معدن و تجارت در کشور اجرا می‌شود
تهران- رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت گفت: طرح آمایش سرمایه‌گذاری استانی و شهرستانی صنعت، معدن و تجارت با هدف اعمال بهترین نوع توزیع جغرافیایی فعالیت‌های اقتصادی با در نظر گرفتن منابع طبیعی و منابع انسانی مناطق مختلف کشور، اجرا می‌شود.

 

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، “احمد تشکینی” در گردهمایی مدیران ارشد این وزارتخانه افزود: در این طرح مکان‌یابی برای فعالیت‌های مشخص و فعالیت‌یابی برای مکان‌های مشخص مورد توجه است.

وی با اشاره به سطح‌بندی توسعه‌یافتگی استان‌های کشور در قالب طرح آمایش سرمایه‌گذاری صنعت، معدن و تجارت، افزود: در مطالعات اولیه برای تهیه این طرح، سرمایه‌گذاری، سازگاری نداشتن استقرار واحدها و متوازن و متعادل نبودن به عنوان سه چالش اساسی مورد توجه قرار گرفت.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت در خصوص فرآیندهای تدوین برنامه استانی و شهرستانی سرمایه‌گذاری صنعت معدن و تجارت، توضیح داد: در چهارچوب این طرح شناسایی ظرفیت‌های شهرستان‌ها، راستی آزمایی ظرفیت‌ها، هدف‌گذاری اشتغال، تبیین ساختار صنعت، معدن و تجارت و تحلیل وضعیت طرح‌ها و همچنین تدوین برنامه اجرایی، لحاظ شده است.

تشکینی تصریح کرد: در طرح آمایش سرمایه‌گذاری استانی و شهرستانی صنعت، معدن و تجارت، اسناد مصوب از جمله آمایش سرزمینی طرح توسعه کسب‌وکار و اشتغال پایدار مدنظر بوده و ضمن بررسی مشخصات عمومی و جغرافیای طبیعی استان‌ها، نظرات نخبگان این حوزه نیز دریافت شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.