تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

استاندار:

یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای ۱۸ ایستگاه پمپاژ کشاورزی ایلام نیاز است

یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای ۱۸ ایستگاه پمپاژ کشاورزی ایلام نیاز است
ایلام - استاندار ایلام گفت: یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۱۸ ایستگاه پمپاژ کشاورزی نیمه کاره استان نیاز است و اولویت تخصیص اعتبار با طرح های با پیشرفت فیزیکی بالاست.

 

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در دیدار با مردم روستای زیرتنگ بیجنوند شهرستان چرداول اظهار داشت: از مجموع ۱۸ پمپاژ نیمه کاره استان، ۹ پمپاژ جزو مصوبات سفر رییس جمهوری به استان ایلام است.

وی افزود: تکمیل ۹ پمپاژ نیمه کاره که هر کدام از آنها دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند، می تواند بخش زیادی از این زمین های کشاورزی را تحت پوشش کشت آبی قرار دهد.

استاندار ایلام ادامه داد: امسال تعدادی از کشاورزان به واسطه خشکسالی دچار ضرر و زیان شدند که در حد توان با مدیریت جهاد کشاورزی تلاش داریم بخشی از خسارت ها از طریق صندوق بیمه خسارت کشاورزی پرداخت شود.

بهرام نیا تاکید کرد: فرهنگ مدیریت بهینه مصرف آب باید نهادینه شود چراکه طی چندین سال گذشته شاهد بارش زیاد نزولات جوی در کشور نبودیم.

وی با اشاره به کاهش نزولات جوی به ویژه در سال گذشته گفت: کارگروه مدیریت مصرف آب در استان فعال شده و تلاش داریم با برنامه ریزی مناسب آب آشامیدنی مردم تامین شود.

استاندار ایلام با اشاره به کانال کشاورزی روستای زیرتنگ بیجنوند گفت: عملیات ساخت این کانال برای جلوگیری از هدر رفت آب طی چندین فاز از سوی جهاد کشاورزی استان ایلام در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، تجدید دیدار با مردم، و پایش و رصد مشکلات وضع موجود و بازدید از چندین طرح از جمله پمپاژ کشاورزی روستای زیرتنگ بیجنوند از جمله مهم ترین برنامه های سفر استاندار به چرداول است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.