تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵

مدیرعامل بانک کشاورزی:

۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پارسال به کشاورزان ایلامی پرداخت شد

۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پارسال به کشاورزان ایلامی پرداخت شد
ایلام - مدیر شعب بانک کشاورزی ایلام گفت: سال گذشته این بانک ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب افزون بر ۱۷ هزار پرونده به متقاضیان پرداخت کرده است.

 

بهزاد عزت پناه روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: بانک کشاورزی با توجه به اینکه بانکی تخصصی است، ماموریت و رسالت تعریف شده برای این بانک حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی برای تامین امنیت غذایی کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی در ۲ بخش تخصصی و برای حمایت و بهره برداری از ارگان های حمایتی چون کمیته امداد، بنیاد شهید و سایر اقشار آسیب پذیر جهت توانمند شدن انجام می شود، افزود: میزان تسهیلات پرداختی در این بخش از رقم خوبی برخوردار بود، به طوریکه در مجموع به نهادهای چون کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگران تسهیلاتی معادل ۴۵۰ میلیارد ریال به تعداد ۷۷۹ نفر پرداخت شده است.

 

** پرداخت بیش از ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در ایلام

مدیر شعب بانک کشاورزی ایلام با اشاره اینکه پرداخت تسهیلات در بخش تخصصی به بهره برداران بخش کشاورزی در سرفصل های مختلف تسهیلات مختلفی انجام شده است، یادآور شد: به عنوان نمونه یکی از فعالیت هایی که در بخش کشاورزی می تواند تاثیر بسزایی را ایجاد کند، بخش مکانیزاسیون است که اگر این مهم به میزان نرمال خود برسد میزان بهره وری در بخش کشاورزی افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند.

 

عزت پناه گفت: سال گذشته در این بخش (مکانیزاسیون) تسهیاتی معادل ۷۷۰ میلیارد ریال به تعداد ۷۴۰ متقاضی معرفی شده پرداخت که صرف خرید ادوات کشاورزی شد که این خود باعث افزایش ضریب در این بخش شده است.

 

وی یکی دیگر از سیاست های راهبردی بانک کشاورزی را که به صورت توامان بوده و هرساله دنبال می شود پرداخت تسهیلات به بذور گواهی شده بیان کرد و تاکید کرد: به این معنا که کشاورزان هرساله و اقدام به کشت در فصل پاییز می کنند نیاز به میزان بذور استاندارد دارند که در این خصوص بعضی شرکت های خاص هستند که این محصول را تولید و فراوری می کنند و در فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می دهند،

مدیر شعب بانک کشاورزی ایلام بیان کرد: شرکت هایی در این زمینه وجود دارند که علاوه بر اینکه در استان خودکفا شده اند بلکه دیگر استان ها هم از این مهم منتفع شده و بذور گواهی شده برای آنها تامین شده است.

 

به گفته عزت پناه، سال گذشته تسهیلاتی معادل هزار میلیارد ریال به تعداد ۱۱ شرکت جهت فعالیت پویا در این زمینه (بذور گواهی شده) پرداخت شده است.

 

** ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دامدار کارت در ایلام پرداخت شد

مدیر شعب بانک کشاورزی ایلام، با اشاره به آسیب های ناشی از خشکسالی طی سال گذشته گفت: در این راستا ابتکار خوبی توسط بانک کشاورزی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی با عنوان دامدار کارت انجام شد که در این راستا هم تسهیلاتی معادل ۱۴۰ میلیارد ریال به تعداد ۵۸۷ نفر در استان به متقاضیان پرداخت شد.

 

عزت پناه با اشاره به تسهیلات به عشایر استان طی سال گذشته افزود: در این مدت تسهیلات ارزان قیمت معادل ۹۰ میلیارد ریال به تعداد ۲۷۰ نفر پرداخت شده است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی امسال هم این خدمت(تسهیلات پرداختی دامدار کارت) ادامه خواهد داشت.

 

** بهره مندی کشاورزان ایلامی از امهال تسهیلات خسارت دیده از خشکسالی

مدیر شعب بانک کشاورزی ایلام افزود: سال گذشته این استان یکی از استان های آسیب دید در بخش کشاورزی بود، در این بازه زمانی( سال ۱۴۰۰) و در برنامه سنواتی بودجه سرفصل طراحی شده برای استانی هایی که تولید آنها دچار آسیب شده بودند بر اساس بند خ تبصر ۳۳ برای امهال مطالبات آسیب دیدگان این بخش که نیمه دوم اسفندماه سال گذشته اجرای و ابلاغ شد و از کل اعتبار در نظر گرفته شده یک سوم آن تخصیص و و ظرف مدت کوتاهی جذب شد.

 

عزت پناه تاکید کرد: در این راستا پنج هزار و ۵۰۰ نفر از آسیب دیدگان این بخش که به تایید کارگروه های شهرستانی شناسایی کننده رسید، مطالباتی این افراد معادل ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال بود که در این خصوص بخشودگی که دولت برای آنها قاعل شد نزدیک ۶۳۰ میلیار ریال بود.

 

** اعطای تسهیلات ۲۱۰ میلیارد ریالی تسهیلات سرمایه در گردش به کشاورزان ایلامی

مدیر شعب بانک کشاورزی ایلام افزود: در ارتباط با سرمایه در گردش در قالب بند الف تبصر ۱۸ به بهره برداران بخش کشاورزی در زیربخش های مختلف تسهیلاتی معادل ۲۱۰ میلیارد ریال جهت احیای واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

 

عزت پناه تصریح کرد: جدا از این موضوع تسهیلات اواخر سال گذشته در کل کشور اجرا شدکه شامل تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش ۳۳۰ میلیارد رد ریال به تعداد ۶۰ نفر پرداخت شده است.و در این خصوص بیشتری تسهیلات پرداختی را در بین بانک ها داشته است.

 

وی تاکید کرد: از محل تسهیلات منابع داخلی بانک کشاورزی علاوه بر تسهیلات که به صورت تکیلفی پرداخت می شود، از محل سپرده گذاری مردم در همه زیربخش های کشاورزی تسهیلاتی معادل هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به تعداد سه هزار نفر در این بخش منتفع شده اند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.