تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

طرح جمع آوری سگ های ولگرد در ایلام کلید خورد

طرح جمع آوری سگ های ولگرد در ایلام کلید خورد
ایلام - شهردار ایلام گفت: طرح جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد خیابانی در دستور کار شهرداری ایلام قرار گرفته و در طی روزهای آینده اجرایی می شود.

 

بابک محمدی آوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: باتوجه به معضل وجود سگ های ولگرد خیابانی در سطح معابر عمومی شهر ایلام و بروز مشکلات زیستی و امنیتی برای شهروندان، شهرداری ایلام اقدام به جمع آوری این جانوران می کند.

وی افزود: جمع آوری این حیوانات یک مطالبه و خواسته عمومی است که شهرداری ایلام برای اجرایی کردن آن ورود کرده چرا که حضور این سگ ها در داخل شهر موجب سلب آرامش و امنیت شهروندان شده و مکرر گزارش هایی از سگ گرفتگی مردم مخابره می شود و فضای بصری شهر را نیز نازیبا کرده و در طبیعت نیز به عنوان گونه مهاجم به دیگر حیوانات ضعیفتر حمله کرده و آنها را می خورند.

شهردار ایلام تاکید کرد: اما نکته حائز اهمیت اینکه شهرداری به تنهایی قادر به انجام این عملیات نیست و نیازمند همکاری دیگر دستگاه ها چون محیط زیست، دامپزشکی، کشتارگاه ها به منظور تامین بخشی از تغذیه این حیوانات است.

محمدی آوندی یادآور شد: یک مکان بزرگ همراه با قفس های نگهداری دور از مناطق مسکونی برای این سگ های ولگرد خیابانی مشخص شده که با زنده گیری و جمع آوری سگ ها، آنها به این مکان منتقل می شوند.

وی ادامه داد: در این مکان سگ ها توسط دامپزشک عقیم سازی و نگهداری می شوند و سگ های دارای بیماری خاص که امکان انتشار بیماری به دیگر سگ ها یا افراد را داشته باشند به صلاح دید دامپزشک معدوم سازی خواهند شد اما دیگر سگ های سالم تا زمان اتمام عمر طبیعی خود در این مکان نگهدای می شوند.

وی از کشتارگاه های مرغ و دام خواست برای مشارکت در این طرح پسماند کشتارهای دام و طیور خود را به منظور تغذیه این سگ ها، به شهرداری تحویل دهند تا بخشی از خوراک روزانه این حیوانات تامین شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.