تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

امام‌ جمعه ایلام:

نگاه مادی و اقتصادی به معلمی جایگاه تعلیم و تربیت را مخدوش می کند

نگاه مادی و اقتصادی به معلمی جایگاه تعلیم و تربیت را مخدوش می کند
ایلام _ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: غفلت برخی از مسئولان و تلاش آگاهانه‌ دشمن باعث شده که نقش پیامبر گونه‌ی معلمان در جامعه مورد غفلت قرار گیرد و نباید به این مقوله با نگاه مادی و اقتصادی نگاه کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار روز پنجشنبه در گردهمایی فرهنگیان انقلابی استان افزود: نگاه‌ها به کار معلمی اقتصادی شده و معلمان با معیار مادی سنجیده می شوند و این نگاه منفی تاثیر منفی بر روی نسل‌های دانش آموزی ما گذاشته است.

وی اظهار کرد: معلمی جایگاه رفیعی است و موتور پیش‌رونده جامعه و مهندسی کننده افکار نوجوانان و جوانانی هستند که آینده کشور را در دست می گیرند که به چه سویی حرکت کنند ، به چه چیزی به بالند ، در مقابل چه چیزی به ایستند و قطعا در این باره نیز نقش معلم جایگزینی ندارد.

امام جمعه ایلام گفت: دشمن جنگ را به داخل کلاس های درس ما کشانده و معلمان در این خصوص باید به صورت انقلابی ورود کرده و در خصوص تبیین اینکه دانش آموزانمان به داشتن الگوهای انقلابی افتخار کنند جهاد شبانه‌روزی داشته باشند.

کریمی تبار بیان کرد: بدون شک برای حفظ شان معلمی هم که شده باید به این مسئله ورود پیدا کنیم و از جایگاه والایی که معلم در فرهنگ اسلام دارد، دفاع کنیم.

وی از تلاش‌های دولت در زمینه ترمیم وضعیت معیشت معلمان جامعه تقدیر و آنرا مایه خوشحالی و امیدواری دانست.

حجت السلام کریمی تبار به نقش پدران و مادران و معلمان در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: باید کاری کنیم معلمان و اولیای دانش آموزان به نقش خود افتخار کنند چراکه اگر این کارها صورت نگیرد و ارزش نقش ها برای این افراد از بین برود، بنیان ها و آن چیزهایی که برای فرهنگ و جامعه ما ضروری و مهم هستند نیز از بین خواهند رفت و یکی از عوارض این مسئله نیز که برای مادران اتفاق می افتد کاهش موالید و فرزند آوری است.

وی اظهار کرد: دشمن در بحث قهرمانان ملی ما همانند شهدا و جانبازان و ایثارگران، تلاش‌هایی انجام داد تا با این ارزش ها مقابله کرده و فضای تاریکی را ایجاد کند، اما نهادی که توانسته این فضای سنگین را در جامعه از بین ببرد، بسیج است و این نهاد است که در مقابل توطئه های دشمنان همیشه مقابله کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: باید برای آنانی که اسوه و قهرمانان ملی ما هستند، تکریم داشته باشیم تا مایه پیشرفت نسل‌های آینده ما باشند و هویت ملی و دینی و مذهبی ما نیز حفظ گردد که بی شک نقش معلم در این خصوص بی بدیل است.

امام جمعه ایلام افزود: ما گذشته را فراموش نکرده ایم‌، واقعیت های تلخی که در رژیم گذشته وجود داشتند از آن به عنوان نقاط منفی و تاریکی در تاریخ معاصر ایران یاد می‌شود بسیاری از حیف و میل ها انجام شد که در نهایت مردم ایران متضرر شدند به گونه‌ای که رژیم منحوس گذشته از پاکستان، معلم و پزشک وارد می‌کرد و وضعیت کشور خوب نبود.

وی بیام کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت های خیلی خوبی در زمینه های مختلف صورت گرفت و باید این واقعیت‌ها برای نسل‌های جوان و نوجوان و مردم ما تبیین شود که چه اتفاقاتی در گذشته افتاده و وضعیت کشور در گذشته به چه شکل بوده و اکنون چگونه است.

حجت الاسلام کریمی‌تبار همچنین گفت: در جهاد تبیین معلم بالاترین نقش را دارد و در این زمینه باید علیه هجمه های دشمن دفاع و جهاد شناختی و جهاد ترکیبی داشته باشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.