تاریخ انتشار : جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

امام جمعه ایلام:

طرح نیل تا فرات صهیونیست ها به رویایی تعبیر نشدنی تبدیل شده است

طرح نیل تا فرات صهیونیست ها به رویایی تعبیر نشدنی تبدیل شده است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تمام دسیسه ها و توطئه های اسرائیل و آمریکا برای مسلمانان به ویژه فلسطین با نامگذاری روز قدس نقش برآب شده و امروز طرح نیل تا فرات به رویایی تعبیر نشدنی تبدیل شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: اسرائیل که روزگاری خود را یکی از قدرت های برتر جهان می دانست و در جنگ معروف ۶ روزه اعراب را شکست داده و به پای میز مذاکره کشانده بود، امروز همینه و قدرت پوشالیش با همین تدبیر داهیانه امام خمینی (ره) در هم شکسته است.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس، روز نمایش اتحاد و همبستگی مسلمانان و تمام آزادی خواهان عالم است، افزود: بیت المقدس به عنوان اولین قبله مسلمانان و محل معراج پیامبر اکرم(ص) مورد احترام تمام پیامبران و ادیان الهی، به عنوان نقطه محوری جهان اسلام است که اشغالگران صیونیستی ظالمانه آن را اشغال کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: حضور پرشور و گسترده مردم انقلابی و ولایی ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس امروز در شرایط حساس کنونی نشانه بیعت مجدد آنها با آرمان های نظام و حمایت قاطع آنها از مقام معظم رهبری و مردم مظلوم فلسطین است.

وی ادامه داد: امام راحل در شرایطی پرچم مبارزه با اسرائیل را برافراشت که انقلاب ایران نوپا و تازه بود اما به عنوان حامی اصلی و واقعی مردم فلسطین خود را به جهانیان و جبهه استکبار شناساند و در زمان جنگ تحمیلی و راهپیمایی های روز قدس مردم بی دفاع بارها مورد حمله هواپیماهای صدامیان و حزب بعث قرار گرفتند و تعداد زیادی از آنها نیز به شهادت رسیدند.

خطیب نماز جمعه ایلام اضافه کرد: مردم لبنان و فلسطین سالیان دراز با سنگ و فلاخن به جنگ تجهیزات نظامی اسرائیل رفتند اما اکنون در سال های اخیر و با تاسی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به قدرت ساخت سلاح های مدرن نظامی چون موشک و پهباد رسیده اند و اسرائیل را زمینگیر کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: مقاومت مردم فلسطین و لبنان و نیروهای محور مقاومت باعث شد طرح نیل تا فرات اسرائیل و حامیانش به یک رویای دست ناپذیر تبدیل شود و این محور ورق را به نفع جهان اسلام تغییر داده است.

وی با بیان اینکه نابودی اسرائیل و خروج کامل آنها از منطقه و قاره آسیا خون بهای شهید قاسم سلیمانی و یارانش است، ادامه داد: آزادسازی قدس شریف نزدیک است و شکست های پی در پی اسرائیل و آمریکا در منطقه این مدعا را اثبات می کند.

وی در ادامه به هفته کارگر و معلم اشاره کرد و افزود: کارگر در مبانی اسلامی جایگاهی والا دارد و احادیث متعددی در خصوص پرداخت به موقع حقوق کارگران روایت شده و بوسه پیامبر بر دست کارگر معرف اهمیت جایگاه این قشر است، اما امروزه شاهد تنگی معیشت، عدم تضمین شغلی و تاخیر در پرداخت حقوق کارکران هستیم که باید مسوولان و قانون گذاران برای این نقیصه ها چاره اندیشی کنند.

وی ضمن ادای احترام به شهید استاد مطهری، در مورد مقام معلم نیز تاکید کرد: جایگاه رفیع معلم با توجه به رسالت خطیری که دارد با هیچ رقم مادی و هیچ شغلی قابل قیاس نیست و نباید تنگناهای معیشتی بر عملکرد معلمان به عنوان قشر آینده ساز کشور تاثیر بگذارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.