تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

خبرنگاران رسانه های تعلیم و تربیت هستند

خبرنگاران رسانه های تعلیم و تربیت هستند
.

 

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم و در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور معاونان و مشاوران مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، در سخنانی گفت: رسانه ها چشم بینای جامعه هستند و انتقاد سازنده یعنی هدیه رسانه؛ به دستگاه ها و ارگانهای مختلف، این را نه به عنوان شعار که به عنوان اعتقاد قلبی می گویم.

 

ایشان در ادامه ضمن ضمن گرامیداشت مقام معلم، افزود: رسانه ها از مجموعه آموزش و پرورش جدا نیستند و اصحاب مطبوعات را رسانه های تعلیم و تربیت جامعه دانست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: بنده مفتخر به معلمی هستم و معلمی را با هیچ چیزی عوض نمی کنم، صفر تا صد آموزش و پرورش را در استان به صورت پله ای طی کردم. هیچ جایی را بهتر از کلاس درس نمی دانم، افتخارم این است معلم هستم، امیدواریم جامعه قدر معلمین خود را بداند.

 

وی در بخشی از سخنان خود اضافه کرد: در دوران سخت کرونایی قدر معلمان بیشتر دانسته شد، معلمین عزیز در شرایط سخت کرونایی جانفشانیها کردند، با توکل بر خدای بزرگ برنامه حضوری مدارس را بیش از پیش با قدرت ادامه می هیم.

 

ایشان تاکید داست: در حال حاضر و در حالی که ۹۰ روز از انتصاب بنده بعنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان گذشته است، برای جبران عقب ماندگی ها با روحیه جهادی همکاران ما در استان تا پاسی از شب حضور دارند.

 

درویشی افزود: تمام مجموعه هم باید برنامه ریزی داشته باشند و براساس سند تحول بنیادین، سند چشم انداز ۲۰ ساله و بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ها را پیش ببرند. ما در آموزش و پرورش استان هم برنامه استراتژیک بلندمدت و هم تاکتیکی کوتاه مدت داریم، در برخی موارد فشل کار شده و برای همین برای جبران کاستی ها از نیروهای جهادی، جوان و انقلابی استفاده کردیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: یک نمونه از برنامه جامع برای عدالت آموزشی در سطح استان اینست که اگر دانش آموزی که از تحصیل بازمانده است و به ما معرفی شود، یک میلیون هدیه پرداخت می شود و این برای بسط عدالت آموزشی خواهد بود، ما بلافاصله برای آن دانش آموز کلاس برگزار خواهیم کرد و حتی اگر شده بنده به همراه معاونین برای این دانش آموزان کلاس درس برگزار می کنیم.

 

درویشی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری افزود: ۳۷ زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در مرحله اول که درون مدرسه ای خواهد بود، اجرا می شود، برای هر سالن یک میلیارد علی الحساب هم واریز شده است و درمانگاه فرهنگیان شهر ایلام نیز در حال تکمیل و توسعه است.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت: باشگاه فرهنگیان هم در حال راه اندازی مجدد است، زائرسرای شهر مهران هم که کاملا از کار افتاده بود، قبل از عید نوروز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. احداث اردوگاه کشوری هم در استان ایلام در دست پیگیری است و مشکل زمین آن هم برطرف شده است، سایر اقدامات بعدی نیز در دست اقدام است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به خرید۳۶۰ دستگاه تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت افزود: بازگشایی ۱۰۰ درصدی مدارس را مدیون رسانه ها هستیم و اگر همراهی شما عزیزان نبود نمی توانستیم این امر را محقق کنیم به طوری که ایلام رتبه اول کشوری در بازگشایی حضوری بعد از کرونا را از آن خود کرد‌.

 

وی ادامه داد: ۴ میلیارد ریال از اعتبارات صرف هزینه دانش آموزان بی بضاعت شد و همچنین ۳ میلیارد تومان تجهیزات کمک آموزشی برای مدارس خریداری شده است، راه اندازی مرکز اوتیسم برای مدارس استثنایی، راه اندازی مدرسه پیش حرفه ای برای دانش آموزان با نیاز ویژه و مبلغ ۶ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی در دست خرید است که از دیگر اقدامات اداره کل در این سه ماهه اخیراست.

 

درویشی در بخشی از سخنان خود با اشاره به پویش نذر خدمت گفت: پویش نذر خدمت که مربوط به دانش آموزان بی بضاعت است، با استقبال ۲۶۰ نفر از همکاران ما در حال اجرا است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.