تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

اهداکنندگان بار اولی خون در ایلام ۹۰ درصد افزایش یافتند

اهداکنندگان بار اولی خون در ایلام ۹۰ درصد افزایش یافتند
ایلام -  سرپرست انتقال خون ایلام گفت: مراجعه اهداکنندگان خون برای اولین بار به این پایگاه در ماه مبارک رمضان سال جاری ۹۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

دکتر لیلی عاصم آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: طی این مدت ۲۷۸ نفر برای اولین بار به این پایگاه جهت اهدای خون و فرآورده های خونی مراجعه کردند.

وی افزود: همچنین مراجعه بانوان در ماه رمضان برای اهدای خون نسبت به رمضان سال گذشته ۵۴ درصد افزایش نشان می دهد.

سرپرست انتقال خون ایلام ادامه داد: در این بازه زمانی ۶۲۰ اهدا کننده مستمر برای اهدای خون مراجعه کردند و از مجموع مراجعه اهدا کنندگان در ماه رمضان امسال ۴۳۶ نفر اهدا کننده باسابقه هستند.

عاصم آبادی از رشد ۱۷ درصدی اهدای خون در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و گفت: یک هزار و ۳۳۴ نفر ایلامی در این ماه مبارک با اهدای خون به یاری بیماران شتافتند.

وی یادآور شد: ماه رمضان امسال یک هزار و ۵۶۷ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون ایلام مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۳۳۴ مورد خونگیری انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۱۷ درصدی همراه بوده است.

به گزارش ایرنا، ماه رمضان ۱۴۰۱ در سه نوبت صبح، عصر و شب نیروهای انتقال خون ایلام از مراجعان واجد شرایط خون گیری کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.