تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵

دیدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با استاندار ایلام

دیدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با استاندار ایلام
ایلام - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با همراهی مسئول نهاد رهبری، مشاور اجرایی ریاست دانشگاه، معاونین و مدیران ستادی دانشگاه با استاندار ایلام دیدار و در رابطه با مسائل و موضوعات مربوط به حوزه سلامت گفتگو نمودند.

 

در ابتدای این دیدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تقدیر از توجه استاندار ایلام به حوزه سلامت و تشکر از زحمات و تلاش‌های مجموعه مسئولان و کارکنان دانشگاه در عرصه خدمت به مردم؛ با اشاره به اینکه دستگاه‌ها و ارگان‌های استانی ما را در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های حوزه سلامت یاری نمایند، اظهار داشت: همکاران ما به صورت شبانه روزی و خصوصاً در ایام بیماری کرونا برای حفاظت از سلامت مردم و نجات جان بیماران؛ نهایت ایثار و فداکاری خود را به نمایش گذاشته‌اند که همواره مورد تقدیر مسئولان و مردم شریف استان بوده است.

دکتر جاسم محمدی با اشاره به اینکه خدمت به مردم بالاترین افتخار برای مجموعه دانشگاه محسوب می گردد، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی حوزه‌ای گسترده است و رسالت و ماموریت‌های متعددی دارد که یکی از این مسئولیت‌ها، ارائه خدمات به جمعیت میلیونی زائران اربعین حسینی است.

وی در ادامه این بحث افزود: با توجه به اینکه آمارهای مربوط به بیماری کرونا به نازل ترین حد خود رسیده، بنابراین امسال احتمالاً زائران از کنگره عظیم اربعین حسینی استقبال کم‌نظیری داشته باشند که لازم است با همدلی و همفکری در راستای رفع مشکلات و ارتقاء سطح ظرفیت‌ها در جهت ارائه خدمات مطلوب و رضایت‌بخش گام برداریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار نمود: بسیاری از مشکلات حوزه سلامت، کشوری هستند و همه استان‌ها درگیر آنها می‌باشند. لذا در این عرصه باید با رفع چالش‌های فراروی حوزه سلامت، در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های مدنظر تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ علوم پزشکی مسئله درآمدزایی را در اولویت قرار ندارد، ابراز داشت: این دستگاه‌ خدمات‌رسان با وجود اینکه در تمامی زمینه‌ها متحمل هزینه می شود، اما خدمات آن با تعرفه دولتی ارائه می شود زیرا هدف جلب رضایت جامعه است.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از جامعه ما تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارد، تصریح کرد: محرومیت استان نباید باعث شود که خدمات مطابق انتظار به مردم ارائه نگردد، بلکه این وظیفه ما است که با تلاش و دوندگی بیشتر؛ نقایص و مشکلات و نیازمندی‌ها را برطرف کنیم و زمینه را برای خدمت رضایت‌بخش به جامعه فراهم نماییم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بسیاری از هزینه‌های دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی اعمال می‌شود، در بودجه‌‌ای که به این دستگاه اختصاص می‌یابد لحاظ نمی‌شود اما در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های حوزه سلامت، مجبوریم این هزینه‌ها را داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: یکی از ماموریت های اصلی وزارت بهداشت، اجرای طرح سیاست‌های جمعیتی است و به تبع نیز دانشگاه‌های علوم پزشکی در این راستا در جهت تحقق و دستورالعمل‌های ابلاغی برنامه‌ریزی می‌نمایند. لذا دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این عرصه و در جهت تحقق اهداف آن در سطح استان، نهایت تلاش و اهتمام خود را قطعاً به کار خواهد گرفت.

در ادامه نیز مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های حوزه سلامت، قطعاً وجود نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات نقشی مهم و محوری دارد و ان شاءالله در این دولت انقلابی و جهادی بتوانیم در جهت ارتقا سطح امیدواری جامعه، مشکلات و چالش‌ها را رفع نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یکی از دستگاه‌های اجرایی گسترده است که به دلیل سر و کار داشتن با عموم مردم و خدمات‌دهی به تمام اقشار جامعه، رسالتی حساس دارد.

وی ابراز داشت: اگرچه این دستگاه خدمت‌رسان رسالت و تکالیفی مهم و حساس بر عهده دارد، اما مسئولان و پرسنل آن خوشبختانه با تلاش و اهتمام، برای رفع چالش‌ها و نیازمندیها گام‌های موثری برداشته‌اند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح نمود: در دوران شیوع بیماری کرونا، اگرچه این بیماری جدید و ناشناخته بود؛ اما مسئولان و کارکنان دانشگاه از ابتدا تاکنون در سطح استان با فداکاری و سختکوشی، تمام قد در مقابل این بیماری ایستادگی کرده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی یکی از دستگاه‌های اجرایی گسترده است که به دلیل سر و کار داشتن با عموم مردم و خدمات‌دهی به تمام اقشار جامعه، رسالتی حساس دارد.

وی ابراز داشت: اگرچه این دستگاه خدمت‌رسان رسالت و تکالیفی مهم و حساس بر عهده دارد، اما مسئولان و پرسنل آن خوشبختانه با تلاش و اهتمام، برای رفع چالش‌ها و نیازمندیها گام‌های موثری برداشته‌اند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح نمود: در دوران شیوع بیماری کرونا، اگرچه این بیماری جدید و ناشناخته بود؛ اما مسئولان و کارکنان دانشگاه از ابتدا تاکنون در سطح استان با فداکاری و سختکوشی، تمام قد در مقابل این بیماری ایستادگی کرده اند.

در جمع بندی موضوعات و مباحث مطرح شده در جلسه، دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ضمن تبریک سالگرد آزادسازی خرمشهر و تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های شایسته مجموعه مسئولان و کارکنان دانشگاه گفت: از مدیریت جدید دانشگاه با توجه به تعهد و تخصصی که از این مجموعه سراغ داریم، انتظار افزایش سطح رضایتمندی جامعه هدف دانشگاه که اغلب از اقشار ضعیف و کم بضاعت جامعه هستند، داریم.

وی با اشاره به شرایطی که دولت کار و کرامت در آن مشغول فعالیت است، افزود: در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که استقراض به بانک مرکزی، اوراق قرضه ای که سررسید آنها فرا رسیده بود، خزانه خالی که به دولت تحمیل شده بود و شرایط بد کرونایی که در کشور وجود داشت اما امروز به لطف خدا و با تلاش، همت و وعده های صادق دولت از این دوران گذار عبور کرده‌ایم.

بهرام نیا افزود: مشکلات عمده ای که گریبانگیر جامعه شده بود و نا امیدی را در جامعه تزریق می کرد از جمله بیماری کرونا که در مقطعی روزانه بیش از ۷۰۰ نفر تلفات داشتیم و امروز به آمار روزانه ۷ نفر رسیده که این یکی از دستاوردهای ممتاز دولت سیزدهم است.

استاندار ایلام با بیان این که در دوران همه‌گیری کرونا شهدای سلامت همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند و افتخاری را برای کشور به جای نهادند، ادامه داد: و امروز ما هم در این شرایط خاص مسئولیت را پذیرفته ایم و بایست با کار جهادی برگرفته از آموزه های دینی از عهده آن برآئیم.

وی تاکید کرد: هنر مدیریت نیز این است که در این شرایط سخت تلاش کنیم، کمترین نارضایتی را در جامعه داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان گفت: ایلام در قیاس با دیگر استان ها تاکنون به خوبی مدیریت شده و در بحث بهداشت و درمان و نظارت‌ها در حوزه‌ی معاونت غذا و دارو و سایر معاونت های دانشگاه علوم پزشکی در این بازه‌ی زمانی عملکرد قابل قبولی داشته است.

استاندار ایلام در پایان یادآور شد: مخاطبین دانشگاه علوم پزشکی عمدتا از افراد کم بضاعت هستند که خدمت به این قشر نیاز به کار جهادی دارد و با توجه به این که بیش از یک ششم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، باید تلاش کنیم به مردم کم توقع و عزتمند استان خدمت شایسته ای داشته باشیم.

گفتنی است که در ادامه این نشست معاونین، مدیران ستادی و سایر اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی ضمن تشکر از حمایت‌ها و پیگیری‌های ارزشمند استاندار ایلام در حوزه بهداشت و درمان و مجموعه نیروی انسانی؛ مسائل، مشکلات و نقطه نظرات خود را در یک فضای صمیمی با نماینده عالی دولت در میان گذاشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.