تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

آیت‌الله رئیسی در کنگره چهار هزار شهید روحانی:

پیشرفت کشور را به رفع تحریم موکول نمی‌کنیم/ قرارگاه خنثی‌سازی تحریم تشکیل داده‌ایم

پیشرفت کشور را به رفع تحریم موکول نمی‌کنیم/ قرارگاه خنثی‌سازی تحریم تشکیل داده‌ایم
تهران- رییس جمهور با بیان اینکه پیشرفت کشور را به رفع تحریم موکول و متوقف نمی‌کنیم تا دیگران برای ما تصمیم بگیرند، گفت: قرارگاهی برای خنثی کردن تحریم‌ها تشکیل دادیم که فعالانه مشغول است.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در کنگره چهار هزار شهید روحانی طی یک سخنرانی ویدئو کنفرانسی خطاب به خانواده شهدای روحانی گفت: خون مطهر شهدا از عالم جهل زدایی کرد مانند خون حضرت اباعبدالله حسین(ع)، جهل زدایی در جاهلیت عالم مدرن به برکت خون شهدا شکل گرفته است.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه و تحولات یمن گفت: این یمن همان یمن دیروز است، اما ۷ سال ایستادگی و مقاومت می‌کند. در جای‌جای عالم، برکت خون شهدا را می‌بینیم که جهل زدایی و از مشکلات عالم اسلام مشکل گشایی می‌کند.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه پیام شهدای گرانقدر امروز طنین‌انداز شده است، گفت: پیام خون شهدا پاسداری از ارزش‌های اسلامی، ایستادگی، مقاومت در برابر دشمنان، ساختن کشور، رفع مشکلات مردم،، توجه به فرمایشات و رهنمودهای رهبری، وحدت و انسجام ملی است و اینها پیام مهمی است.

وی با بیان اینکه امروز جهاد تبیین برای همه ما مسئله مهم و اساسی است و ما نسبت به حمایت مردم از انقلاب اسلام و رهبری تردیدی نداریم، گفت: به عنوان طلبه خدمتگزار دیدم که با مردم بودن چقدر حمایت مردم را به همراه دارد. به رغم همه دشمنی‌ها و سخن پراکنی‌های دشمن، همراه بودن با مردم بسیار مهم است و در جنگ سایبری دیدیم که در یک لحظه همه پمپ بنزین‌ها از فعالیت ایستاد و مردم هوشیارانه و با بصیرت دشمن را ناکام گذاشتند.

وی افزود: در جریان عادلانه کردن یارانه‌ها چقدر تلاش کردند تا مردم سخن آنان را اجرا کنند، اما مردم را ناکام‌شان گذاشتند و بصیرت مردم نسبت به نظام باعث شده است که دشمن موفق نشود.

رئیس جمهور با اشاره فتوای تحریم در قضیه تنباکو و اجابت همه مردم، گفت: مقام معظم رهبری در قضیه عادلانه سازی یارانه فتوا ندادند و فقط توصیه کردند همه قوا و مردم حمایت کنند و مردم چقدر زیبا دشمنان و بدخواهان را ناکام گذاشتند.

رئیسی خطاب به خانواده شهدا گفت: امروز دولت و بنده به عنوان طلبه خدمتگزار وظیفه خود می‌دانیم همانطور که در موضوع کرونا، خدا لطف کرد و آمار داغداری ۷۰۰ خانواده به زیر ۷ نفر کاهش یافته است، احساس می کنیم با مدد الهی، با رهبری‌های حکیمانه و با پشتوانه مردم و نخبگان و صاحب نظران، دولت بتواند در رفع مشکلات به ویژه مشکلات معیشتی به رغم شرایطی که در اثر جنگ اوکراین و افزایش قیمت‌های جهانی رخ داده، موفق شود.

وی ادامه داد: همانطور که تهدیدات دشمن را مانع نمی‌بینیم، پیشرفت کشور را هم به رفع تحریم موکول و متوقف نمی‌کنیم تا دیگران برای ما تصمیم بگیرند و این را در عمل هم نشان دادیم و در تریبون‌های رسمی اعلام کردیم که راهبرد ما همان راهبرد رهبری است اما درعین حال، مسئله رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی یادآور شد: مهمتر از آن این است که قرارگاهی برای خنثی کردن تحریم‌ها تشکیل دادیم که فعالانه مشغول است. در تلاشیم شرایط طوری شود که این مشکلات برطرف و زندگی مردم و معیشت و کسب و کار آنها طوری شود که بتوانند متفاوت از گذشته زندگی کنند و شرایط برتر و بهتر شود.

رئیس دولت سیزدهم اظهار داشت: راهبرد دشمن ناامید کردن مردم و راهبرد نظام اسلامی امیدوار کردن مردم است. امروز هرکس بخواهد یا نخواهد بداند یا نداند، با قلم و قدمش کاری کند که مردم مایوس و ناامید شوند در مسیر راهبرد دشمن است و اگر برای امیدوار کردن مردم قدم بردارد در مسیر راهبرد نظام اسلامی قرار دارد.

آیت الله رئیسی پیامبران، ائمه و پیشوایان و علما را معلم بشریت عنوان و تصریح کرد: علما و عالمان دینی در یاد دادن، تعلیم، معرفت‌افزایی تربیت و هم در عمل به اجرای دین و ارزش های الهی وارثان انبیا هستند.

وی ادامه داد: وظیفه تعلیم و تعدیل در مبارزه با فساد و تبعیض و اجرای عدالت بر عهده روحانیون است و اینها در این میدان حضور می‌یابند و در میدان آموختن و تربیت نفوس مستعده هم وظیفه دارند و برای همه ما الگو و اسوه شده‌اند.

رئیس جمهور گفت: با نگاهی به زندگی علمای دین مانند شهید اول، شهید ثانی و شهید ثالث در می‌یابیم همه بر همین مبنا حرکت کردند و هم در تفسیر دین و هم در مبارزه با ظلم که مورد غضب پادشاهان زمان قرار گرفته اند، پیشقراولان و آموزگاران بزرگ برای بشریت و همه انسان‌ها در طول تاریخ بودند.

رئیس دولت سیزدهم اضافه کرد: حضرت امام راحل بهترین الگو در عرصه شاگرد پروری، تبیین معارف دین و مبارزه ظلم کفر و عناد بودند و امروز رهبر معظم انقلاب یک الگوست. علمای ما در حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم که برای همه حوزه های علمیه در سراسر جهان یک الگو و نمونه است، همین مشی و مسیر را می روند.

وی با اشاره به اینکه حضور در این میدان عظیم، خشیت از خداوند متعال می‌خواهد، خاطرنشان کرد: آمرین به معروف و ناهین از منکر خشیت از خدا دارند و لذا از هیچ قدرت دیگری هراسی ندارند. آنچه از سلوک بزرگان می‌بینیم، همین ایستادگی، مقاومت‌آفرینی، بصیرت‌آفرینی و هراس نداشتن از هیچ فرد و قدرتی بوده و این رمز موفقیت بزرگان دین ما بوده است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه علما و روحانیون در سختی‌ها و مشکلات کنار مردم بودند، گفت: در شرایط کرونایی روحانیون سخت‌ترین کارها را انجام دادند و حوزه علمیه قم بیشترین خدمت را در این زمینه انجام داده است و این امر برای حوزه علمیه مشهد و بقیه حوزه ها هم مصداق دارد.

رئیس دولت مردمی ادامه داد: در آن زمان با برخی بیمارستان‌ها در سراسر کشور تماس گرفتم می‌گفتند، درجاتی از جهاد و از خودگذشتگی از روحانیون دیدیم که این درس برای ما از همه درس‌ها مهم‌تر بود که انقدر با درد مردم همراه بودند. کسانی که دیروز در جبهه بودند امروز در حوزه های تعلیم و تعلم مشغول و در کنار مردم در عرصه های مختلف هستند.

وی افزود: روحانیون ما اینگونه پرورش یافتند و اینگونه راه‌ رفتند و با وجود همه شایعات و تخریب، مردم و احزاب و گروه‌های سیاسی این قشر را قبول و حرفهایشان را باور دارند. احساس مردم این است که روحانیون در همه شرایط و حالات با آنها و خود روحانیون در همه قضیه ها پیش قراول هستند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه بالاترین تعداد شهید در میان همه اقشار کشور مربوط به روحانیت است، گفت: این یعنی خود پیش قراول و پیشتاز هستند به رغم اینکه وضعیت طلاب و فضلای ما در حوزه ها با توجه به وضعیت معیشتی، امروز کمترین دریافتی را دارند.

رئیس جمهور بیشترین حضور و جانفشانی را مریوط به روحانیون دانست و با اشاره به ذکر نام شهید اصلانی که در حرم مطهر امام رضا به شهادت رسید، گفت: براساس زندگی‌نامه شهید اصلانی، او برادر یک شهید و برادر یک جانباز ۷۰ درصد بود که این برادر جانباز را در خانه خود پذیرایی می‌کرد و با تمام وجود در حاشیه شهر مشهد در کنار مردم بودن را هم حس می کرد. اینها حجت الهی بر همه ما هستند.

وی افزود: مهمترین ویژگی روحانیون، صادق الوعد بودن و عمل به علم و دانش آنان است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.