تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

روغن موتور ۲۵ درصد گران شد؛

افزایش دوباره قیمت روغن موتور در یک سال گذشته

افزایش دوباره قیمت روغن موتور در یک سال گذشته
تهران- قیمت روغن موتور که مرداد سال گذشته ۴۱ درصد افزایش قیمت را ثبت کرده بود، با مجوز سازمان حمایت دوباره ۲۵ درصد گران شد.

 

مرداد سال گذشته تولیدکنندگان روغن موتور درخواست افزایش ۷۲ تا ۸۲ درصدی قیمت روغن موتور را داده بودند.

این در شرایطی بود که پیشنهاد سازمان حمایت در آن زمان افزایش ۱۵ درصدی قیمت بود اما سرانجام روغن موتور از مرداد سال گذشته ۴۱ درصد گران شد.

با این حال به فاصله کمتر از یک سال و در حالی که ۱۰ ماه از افزایش قیمت قبلی می گذرد، سازمان حمایت دوباره با افزایش ۲۵ درصدی قیمت روغن موتور به بهانه بالارفتن هزینه‌های تولید شامل قیمت لوبکات، نرخ ارز و به تبع آن مواد افزودنی، مواد اولیه وارداتی، مواد بسته‌بندی و سایر هزینه‌ها موافقت کرده است.

با یک حساب ساده مشخص می‌شود که قیمت روغن موتور در مجموع ۲ افزایش قیمتی که در ۱۰ ماه گذشته به ثبت رسیده، رشد ۷۶ درصدی را تجربه کرده است و عملا تولیدکنندگان روغن موتور به خواسته خود برای افزایش قیمت بالای ۷۲ درصد رسیده‌اند.

نکته دیگر این است که کمبود روغن موتور در بازار در روزهای گذشته به عنوان پیش درآمد افزایش قیمت عنوان شده است. توجیه این است که تولید باید برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی داشته باشد به همین علت کارخانجات سطح تولید خود را با قیمت‌های قبلی کاهش داده اند تا در نهایت مجوز افزایش قیمت‌ها برای آنها صادر شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.