تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

حادثه خبر نمی کند، رانندگان مراقب باشند

حادثه خبر نمی کند، رانندگان مراقب باشند
نگاه اقتصاد - رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام گفت: اگر در يك مسافت طولاني راننده اي با سرعت حركت كند و بدون حادثه به مقصد برسد اين انگيزه در او تقويت مي شود اما به اين جمله بي توجه است"حادثه خبر نمي كند".

 

سرهنگ ” علی احمد شاوردی “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت:شاید راننده ای پس از بارها سرعت در معابر درون و برون شهری به یکباره حادثه تلخی را رقم بزند که در این حادثه جان خود و یا جان دیگران را به خطر بیاندازد.

 

وی با بیان اینکه اغلب رانندگان جوان به دلیل شور و هیجانی که دارند سرعت خود را در معابر افزایش می دهند گفت:بیشتر رانندگان نیز معتقد هستندکه دست فرمان خوبی دارند و بهتر از بقیه رانندگی می کنند و در هر شرایطی می توانند خودروی خود را کنترل کنند ولی این فقط یک اعتماد به نفس کاذب است .

 

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام تاکید کرد: رانندگی با سرعت مطمئنه یکی از روشهای کنترل بر نفس و تربیت روان و نوعی ورزش روانی برای ایجاد و تقویت کنترل بر اراده است و در واقع رانندگی های خطر آفرین با سرعت غیر مجاز و رفتارهای ناشایست و غیر قانونی ، شخصیت راننده خاطی را در ذهن دیگران بد جلوه می دهد.

 

وی یادآور شد: در این صورت ما با راننده ای مواجه می شویم که برای تفریح با سرعت غیر مجاز در خیابان حرکت می کند و معتقد است با بقیه فرق می کند وخطری متوجه او نیست.

 

سرهنگ شاوردی با اشاره به اینکه طی یک ماه آینده مسافرتهای تابستانه به اوج خود خواهد رسید از رانندگان وسائل نقلیه خصوصاٌ مسافرانی که آشنایی با جاده های استان را ندارند خواست از هرگونه عجله و شتاب هنگام رانندگی جداً خودداری کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.