تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۰۵

تحقق مطالبات دختران موجب نشاط در زندگی آنها می شود

تحقق مطالبات دختران موجب نشاط در زندگی آنها می شود
ایلام - سرپرست اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: تحقق مطالبات و خواسته های دختران موجب افزایش انگیزه و ایجاد نشاط در زندگی آنها خواهد شد.

 

حسین نورعلیوند دیروز در همایش دختران، حمایت های روانی، اجتماعی، توسعه پایدار اظهار داشت: چنانچه جامعه به نیازهای دختران توجه کند و بدرستی مدیریت شود، جامعه ای با نشاط در آینده در پیش رو خواهیم داشت.

وی با تاکید بر شناسایی دغدغه ها و مشکلات دختران ادامه داد: یکی از چالش های پیش روی دختران در برخی جوامع سنتی تبعیض جنسیتی است که این مساله موجب شده این قشر خود را بی ارزش داشته و خواسته هایشان سرکوب شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام اظهار کرد: برنامه ریزی درست برای نیازها و خواسته های دختران موجب رشد و نمو آنها شده و آنها را در مسیر رسیدن به اهدافشان مستحکم و استوار و قدرتمند خواهد کرد.

نورعلیوند با ذکر اینکه این اداره کل در قالب ۲ دفتر زنان و خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دختران حمایت می کند افزد: ارایه مشاوره و خدمات مددکاری، ارایه آموزش های خودمراقبتی و سلامت جنسی، مشارکت اجتماعی نوجوانان (مانا)، ارتقا کیفیت و سلامت ازدواج با هدف کاهش طلاق و آموزش مهارت های زندگی برای انتخاب درست و مناسب همسر را از جمله حمایت های این اداره کل از زنان و دختران عنوان کرد.

وی با اشاره به دو خانه سلامت دختران این اداره کل که بصورت روزانه و شبانه فعالیت دارند، افزود: سال گذشته ۵۶ نفر در این مراکز پذیرش که از حمایت های مالی، توانمندسازی و روانی، اجتماعی برخوردار شده اند.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام و جمعی از مسئولان محلی و دختران مددجوی بهزیستی در این همایش که حضور داشتند ۲ تن از اساتید دانشگاه پیرامون دختران، حمایت ها، نیازها و آسیب های پیش روی آنها مطالبی را ارایه کردند.

در پایان این همایش که با اجرای برنامه های شاد نظیر موسیقی و قصه گویی بود از مسئولان و مددکاران خانه های سلامت و دختران موفق مددجوی بهزیستی ایلام تجلیل شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.