تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

رییس سازمان سینمایی: ۷۰ درصد بودجه انجمن سینمای جوان در شهرستان‌ها هزینه می‌شود

رییس سازمان سینمایی: ۷۰ درصد بودجه انجمن سینمای جوان در شهرستان‌ها هزینه می‌شود
.

 

ایلام – معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی یکی از ماموریت‌های مهم انجمن سینمای جوانان ایران در سال جاری را تولید فیلم اولی سینمایی برشمرد و گفت: ۷۰ درصد بودجه انجمن سینمای جوان در شهرستان ها هزینه می شود.

محمد خزاعی روز سه شنبه در جمع هنرمندان سینمایی، مدیران عامل شرکت های فیلم سازی و اصحاب فرهنگ و هنر استان ایلام اظهار داشت: استان ایلام قدمگاه شهیدان و مجاهدان و دلاورمردان بزرگی است، مردمان این دیار جانانه در مقابل رژیم بعث ایستادگی و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

وی افزود: در جریان سفر به استان ها معیار ما بر اساس زیرساخت ها و رتبه بندی انجام می شود و در این خصوص وظیفه خود می دانیم گام های اساسی در استان های کم برخوردار برداشته شود و در اولویت قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم با گفتمان جدید هنرمندانی را که دغدغه نظام در تربیت نیروی انسانی دارند حمایت می کند.

رییس سازمان سینمایی کشور یادآور شد: در واقع سفرهای استانی با هدف شناخت دقیق از ظرفیت ها، کمبودها و شنیدن دغدغه فعالان سینمای شهرستان ها و همچنین رصد جریان سینمایی استان ها است.

خزاعی ساخت چند مستند یا فیلم با استعداد استان ایلام را یکی مصوبات سفر عنوان کرد و گفت: در صورت تایید استانداری این استان ۵۰ درصد بودجه هم توسط سازمان سینمایی کشور جهت ساخت فیلم یا مستند ۲ شهید تخصیص خواهد یافت.

 

استان مرزی ایلام ظرفیت های خاصی برای تولید آثار فاخر سینمایی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام‌ نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه این استان به عنوان مشهد شهدا و کانون تردد زئران ظرفیت ها و توانمندی های زیادی برای تولید آثار فاخر سینمایی دارد، گفت: توجه به مراکز محروم و کمتر برخوردار در صدر توجه فعالیت های سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور قرار دارد.

علی هوشمند اظهار داشت: دولت سیزدهم مبنا و محور خود را ارتباط گسترده با مردم و قرار گرفتن در میان مردم قرار داده است و سازمان سینمایی نیز با تاسی از حرکت مردمی دولت، با برگزاری سفرهای استانی در راستای پیگیری مسائل گام بر می دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جدید سازمان سینمایی کشور، یک رفتار مردمی و خداپسندانه را در سرلوحه کار خود قرار داده است، افزود: خوشبختانه توجه به مراکز محروم و کمتر برخوردار در صدر توجه فعالیت های سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور قرار دارد.

مدیرکل ارشاد استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام، استان ایثار و مقاومت است، تاکید کرد: امید است که بتوانیم در حوزه سخت افزای و نرم افزاری در حوزه سینمایی با توجه به ظرفیت های فرهنگی و توانمندی هایی که در حوزه دفاع مقدس و شاخص های دینی از جمله اربعین حسینی وجود دارد، سفر جناب خزاعی، معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری کشور زمینه ساز خدمات خوبی به حوزه سینما در استان شود.

هوشمند با اشاره به اینکه استان ایلام مشهد شهدا است و جای جای استان ایلام رنگین و معطر به خون شهدای عزیز است، تصریح کرد: به برکت نظام و انقلاب اسلامی امروز توجه ویژه ای به مناطق محروم و قشر مستضعف که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند می شود و این نگاه در نیز در صدر توجه دولت سیزدهم قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و لزوم توجه به زیرساخت های حوزه سینما در استان ایلام، ابراز کرد: مجموعه سینما فرهنگ و برج هنر و سایر زیرساخت های سینمایی استان امروز مورد بازدید رئیس سازمان سینمایی کشور و هئیت همراه قرار گرفت و امید است به برکت این حضور، شاهد تحول بسیار خوبی در زمینه توجه به حوزه سینما در استان باشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.