تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه:

پرونده‌های «کثیرالشاکی» تا آخر سال به نتیجه می‌رسند/ سامانه‌های «سامع» و «عدلیه» پل ارتباطی با رییس قوه قضاییه

پرونده‌های «کثیرالشاکی» تا آخر سال به نتیجه می‌رسند/ سامانه‌های «سامع» و «عدلیه» پل ارتباطی با رییس قوه قضاییه
تهران- مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه از تشکیل پوشه ویژه برای پیگیری پرونده‌های کثیرالشاکی خبر داد و گفت: بیشتر این پرونده ها تا آخر امسال به نتیجه می‌رسند.

 

سیدعلی اصغر رفاهی در گفت و گویی به روند رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی مانند موسسات مالی اعتباری اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های امسال اداره کل ارتباطات مردمی به نتیجه رساندن و پیگیری جدی این پرونده‌ها است البته ما حلال نیستیم و فقط می‌توانیم پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اقدام دستگاه قضا که از سال گذشته به دستور مستقیم رییس قوه قضاییه انجام شد، این است که برای همه این موارد پوشه پیگیری ویژه‌ای تشکیل بدهیم.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه همچنین اظهارداشت: شاکیان نمایندگان خود را به ما معرفی کرده‌اند و بنده هر ماه دوبار با نمایندگان آنها ملاقات دارم و به صورت مرتب پرونده آنان را پیگیری می‌کنیم.

رفاهی اضافه کرد: علاوه براین، ‌ بنابر مصوبه معاون اول قوه قضاییه، مقرر شد تا کارگروهی تشکیل شده و در آن مقامات عالی قوه قضاییه حضور یابند و از هفته آینده جلسات این کارگروه آغاز شده و گزارشی از پرونده‌های کثیرالشاکی را ارائه می‌کنیم تا به نتیجه نهایی برسد.

وی همچنین گفت: در سال گذشته سال، ۲۴ سفر استانی و بازدید سرزده انجام شده است که البته تعدادی از آنها مربوط به ریاست قبلی است.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه ادامه داد: علاوه براین، اعضای شورای قضایی نیز ۳۴ ملاقات مردمی داشته‌اند که همگی در راستای درخواست‌های ریاست قوه مبنی بر رسیدگی به درخواست‌های مردمی بوده است.

رفاهی یادآور شد: در دیداری که هفتم تیرماه خدمت رهبر معظم انقلاب داشتیم، ایشان فرمودند که ارتباط با مردم تضعیف نشود.

وی، آماری از تعداد مراجعات مردم به دفتر ارتباطات مردمی قوه قضاییه ارایه کرد و گفت: در یک سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داده است. روزانه ۳۰۰ مراجعه حضوری داشتیم و نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر نیز درخواست‌های خود را از راه‌های دیگر مانند پست و سامانه پیامکی به ما می‌رسانند.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه اظهارداشت: در این مراجعات مردمی، عمده آنان می‌گویند که به شما پناه آورده‌ایم. همانطور که می‌دانید رهبر معظم انقلاب نیز فرمایشی دارند و می‌فرمایند که «قوه قضاییه باید پناهگاه مردم باشد.» دفتر ارتباطات مردمی پناهگاهی است که هر کسی از هرجایی از قوه قضاییه مشکلی داشته باشد به آنجا می‌آید.
رفاهی تاکید کرد: رییس قوه قضاییه همواره بر دو نکته در ارتباط با مردم تاکید دارند و می گویند دو موضوع را پررنگ کنید؛ یکی اینکه اگر کسی به دفتر ارتباطات مردمی مراجعه کرد، فقط به یک نامه‌نگاری بسنده نکنیم، بلکه باید تا گرفتن جواب دقیق و درست آن را پیگیری کنیم.

رفاهی با بیان این که مورد دیگر، اتخاذ رویکرد حل مساله است، افزود: اینکه اگر کسی مشکلی داشت و تشخیص دادیم که باید حل شود، باید حتما آن را پیگیری و حل کنیم. برای مثال، امروز یک نفر به ما مراجعه کرد و بدون آنکه بخواهیم نامه نگاری کنیم، ‌با تلفن و مستقیما کارش را حل کردیم.

وی درباره ملاقات‌های مردمی سایر مقامات قضایی گفت: در هر هفته، یک یا دو نفر از مقامات عالی قوه قضاییه به اداره کل ارتباطات مردمی می‌آیند و با مردم دیدار می‌کنند. البته درخواست‌ها زیاد است اما آنهایی که احساس می‌کنیم نیاز به ملاقات حضوری با مقامات دارد را جدا کرده، پیش‌نویس نامه‌ای برایش می‌نویسیم و روزی که مسئول بخش مربوطه می‌آید آن را مطرح می‌کنیم.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه درباره راه‌های ارتباطی با قوه قضاییه گفت: همه مقامات قضایی در شهرهای دیگر ملاقات دارند. از اول مرداد سال گذشته، بنابر دستور ریاست قوه قضاییه، مکاتبه‌ای با استان‌ها داشتیم و مقرر شد که رئیس کل دادگستری و دادستان کل هر استان هر ماه ملاقات‌هایی داشته باشند.

رفاهی افزود: از ابتدای مرداد تا پایان سال، بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار ملاقات مردمی از سوی مقامات قضایی در شهرستان‌ها انجام شده است. برهمین اساس، اگر کسی در یک شهرستانی مشکلی دارد می‌تواند با مراجعه به دادستانی هر استان درخواست خود را مطرح کند.

براساس گزارش قوه قضاییه، وی اضافه کرد: علاوه براین، در همه استان‌ها یک رابط مردمی داریم که برای حل امور مردمی اقدام می‌کند همچنین سامانه «سامع» و سامانه ارتباط مردمی «عدلیه» محلی برای بیان درخواست‌های مردمی است. ‌

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه از مردم خواست که درخواست‌های خود را با درنظر گرفتن چهار نکته مهم به این سامانه‌ها ارسال کنند که بلافاصله رسیدگی و پیگیری می‌شود.

رفاهی ادامه داد: نخست مردم مشخصات خود را به صورت کامل در پیام‌ها ارسال کنند، همچنین مشخصات پرونده‌ای خود اعم‌ از شماره پرونده، استان محل رسیدگی و غیره را ارسال کنند، مشکل را بیان کرده و در نهایت درخواست خود را مطرح کنند. این اطمینان را می‌دهم که این سامانه به صورت روزانه بررسی می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.