تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

ظرفیت تامین آب مهران به ۹۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است

ظرفیت تامین آب مهران به ۹۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است
.

 

ایلام – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای تامین زیر ساخت هایی آب در مرز مهران گفت: با انجام پروژه‌های مناسب از لحاظ کمی و کیفی توانسته‌ایم آب زوار را در حد ۹۰ لیتر در ثانیه برای ۳۰۰ هزار نفر در روز تامین و مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

پرویز ناصری روز پنج شنبه در جریان بازدید معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو از طرح آبرسانی به پایانه مرزی مهران اظهار داشت: پروژه‌های آبرسانی به پایانه مرزی شامل حفر، تجهیز و نیرورسانی یک حلقه چاه آب شرب به ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه، احداث ۱۳/۵ کیلومتر خط انتقال، احداث دو باب مخزن بتنی به حجم ۲۷۰۰ متر مکعب و احداث ساختمان ایستگاه پمپاژ، دیوار کشی آجری به طول ۴۰۰ متر طول و محوطه سازی ۱۰ هزار مترمربع، راه اندازی ایستگاه پمپاژ توسط ۴ واحد چاهک پمپاژ به ظرفیت ۹۰ لیتر بر ثانیه در پایانه برکت جهت تامین و انتقال آب پایدار به جمعیت روزانه ۳۰۰ هزار نفر از زوار اربعین حسینی است.

وی بیان کرد: در راستای ساماندهی به پساب تولیدی از موکب های مسیر تردد زوار اربعین حسینی (ع) این شرکت اقدام به اجرای بیست کیلومتر خط انتقال فاضلاب به صورت رفت و برگشت از محل پل زایر مهران تا پایانه مرکزی با خط لوله پلی‌اتیلن به قطر ۳۱۵ میلیمتر کرده است.

ناصری بیان کرد: پس از جمع آوری فاضلاب طی یک مرحله پیش تصفیه شامل ته نشینی و هوادهی صورت می گیرد و سپس بصورت یک مرحله پمپاژ با خط انتقال ۳۱۵پلی اتیلن تحت فشار به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می شود که با توجه به اینکه زایرین محترم در ایام تردد چندین روز در شهر مهران اتراق می نمایند و در این دوره حجم تولید فاضلاب افزایش می یابد در زمینه مدیریت تصفیه فاضلاب و جلوگیری از شوک هیدرولیکی، این شرکت مطالعات طراحی و اجرای تصفیه خانه فاضلاب در دستور کار دارد.

مدیرعامل آبفای ایلام با تاکید بر اینکه استان ایلام افتخار خادمی زوار اربعین حسینی را دارد، گفت : تمام تلاش ما این است تا زائران در این سفر معنوی دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند و بتوانیم یک سفر زیارتی راحت برای ایشان فراهم نماییم.

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو گفت : استان ایلام به دلیل اینکه استانی یک دست شیعه است را باید استانی علوی بنامیم و به همین دلیل است که ایلام را دروازه عتبات عالیات می نامند.

خیدری ضمن تقدیر از مدیرعامل آبفای استان و مجموعه همکاران، افزود: وقتی مدیریت جهادی باشد یقینا در بازخورد آن نمایان خواهد بود و در نهایت رضایت مردم و در پی آن رضایت خداوند را در پی دارد .

وی تاکید کرد: تمام تلاش مجموعه وزارت نیرو و در راس آن وزیر نیرو این است که زائرین این کنگره عظیم، هیچگونه دغدغه ای برای این سفر معنوی نداشته باشند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.