تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸

اوپک:

درآمد نفتی ایران با افزایش ۳ برابری از ۲۵ میلیارد دلار گذشت

درآمد نفتی ایران با افزایش ۳ برابری از ۲۵ میلیارد دلار گذشت
تهران - اوپک از رشد ۷۷ درصدی درآمد نفتی این سازمان در سال ۲۰۲۱ خبر داد و اعلام کرد ایران نیز در این سال بیش از ۲۵ میلیارد دلار درآمد از محل صادرات نفت کسب کرده است.

 

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام در گزارش سالیانه خود از درآمد ۵۶۰ میلیارد دلاری این سازمان از فروش نفت در سال ۲۰۲۱ خبر داد که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۷۷ درصد افزایش یافته است.

درآمد ۱۳ عضو اوپک از صادرات نفت در سال پیش از آن ۳۱۷ میلیارد دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، ایران نیز از محل فروش نفت در سال ۲۰۲۱ افزون بر ۲۵ میلیارد و ۳۱۳ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. درآمد ایران از محل فروش نفت در این سال نسبت به سال قبل از آن سه برابر شده است.

ایران در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۷ میلیارد و ۹۱۴ میلیون دلار درآمد از محل صادرات نفت کسب کرده بود.

اوپک میزان درآمد نفتی ایران در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ را به ترتیب ۵۲.۷۲۸ میلیارد دلار، ۶۰.۵۱۹ میلیارد دلار و ۱۹.۴۰۲ میلیارد دلار برآورد کرده است.

میزان درآمد نفتی سایر اعضای اوپک در سال ۲۰۲۱ عبارت است از: الجزایر ۲۳.۳۱۶ میلیارد دلار، آنگولا ۲۸.۴۴ میلیارد دلار، کنگو ۵.۷۸۵ میلیارد دلار، گینه استوایی ۲.۳۶۶ میلیارد دلار، گابن ۴.۶۴۱ میلیارد دلار، عراق ۷۹.۷۸۸ میلیارد دلار، کویت ۵۶.۵۴۵ میلیارد دلار، لیبی ۲۷.۴۸۵ میلیارد دلار، نیجریه ۴۱.۳۷۸ میلیارد دلار، عربستان ۲۰۲.۸۶۶ میلیارد دلار، امارات ۵۴.۵۹۵ میلیارد دلار و ونزوئلا ۸.۸۱۶ میلیارد دلار./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.