تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

استاندار ایلام: مراودات فرهنگی و اقتصادی ایلام و لرستان افزایش می‌یابد

استاندار ایلام:  مراودات فرهنگی و اقتصادی ایلام و لرستان افزایش می‌یابد
ایلام - استاندار ایلام گفت: مراودات فرهنگی و اقتصادی بین استان های ایلام و لرستان در ایام اربعین افزایش می‌یابد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا روز جمعه در نشست مشترک استانداران ایلام و لرستان با محوریت اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: لرستان بعنوان یکی از استان های معین در موضوع اربعین در پروژه های راهسازی و در مسیر محور ایلام – مهران در محدوده کنجان‌چم و در مرز در حال مشارکت است.

وی افزود: بنا داریم تا گره و معضل ترافیک اصلی در این محدوده به طول ۷ کیلومتر را با چهارخطه کردن مسیر برطرف کنیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: طرح های پیشنهادی در رابطه با راهسازی باید در قالب کارگروه‌های تخصصی و مشترک مورد مطالعه قرار گیرد.

بهرام نیا با اشاره به اهداف برگزاری این نشست مشترک یادآور شد: لرستان و ایلام از آداب و رسوم و فرهنگ مشترکی برخوردار هستند که این مهم در راستای توسعه همه جانبه دو استان و بخصوص در ایام اربعین بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است و امید است منشأ خیر و برکت در مسیر توسعه باشد.

وی تاکید کرد: در مقام مقایسه با سایر استانها به دلیل مجاورت بین دو استان ضرورت دارد مراودات اقتصادی و فرهنگی افزایش یابد.

استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد تردد زائران اربعین از مرز ایلام صورت می‌گیرد، افزود: اربعین یکی از ویژگی های بی بدیل استان ایلام در مقیاس ملی است و برای همین توسعه همه جانبه مرز مهران از اولویت های اساسی بشمار می رود.

وی با گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین کربلای یک و حماسه آزادسازی مهران قهرمان، استان ایلام را تربت پاک شهیدان دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

بهرام نیا گفت: استان ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد سه هزار شهیدوالامقام و بیش از ۱۲ هزار جانباز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و مأمن بیش از ۶ هزار شهید سرافراز از سرتاسر ایران اسلامی بوده است.

استاندار لرستان نیز با تبریک سالروز آزادسازی مهران با اشاره به اینکه استان های ایلام و لرستان از حیث توان، تاریخ مشترک و بسیاری از مناسبت ها در هم تنیده هستند، گفت: مرز جغرافیایی میان ایلام و لرستان نه تنها هیچ خللی در روابط میان مردم و مسئولان دو استان ایجاد نکرده بلکه اشتراکات قومی، فرهنگی و مذهبی فراوان باعث استحکام روابط حسنه بین مردم دو استان نیز شده است.

فرهاد زیویار اظهار داشت: بخشی از مأموریت و حضور ما در ایلام به جهت مسئله اربعین است و برای این منظور همه توان خود را در راستای توسعه امکانات در استان و به خصوص مهران و سایر پروژه های مشترک در راستای برگزاری یک اربعین باشکوه به کار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بیشتری هم در سایر مناسبات های اقتصادی بین دو استان وجود دارد، گفت: ایجاد آزادراه از مسیر کوهدشت به مرکز استان و در نهایت مرز مهران با ایجاد چند تونل می تواند مورد توجه قرار بگیرد تا راه دسترسی زائران کوتاه‌تر شود.

وی در پایان با قدردانی از استاندار ایلام به منظور اختصاص سه هزار متر زمین به استان لرستان برای ایام اربعین گفت: امید است این همکاری بصورت دوجانبه در سایر موضوعات نظیر بازرگانی، مرز و مناسبت های استانی، ملی و بین المللی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست دیگر اعضای حاضر از دوستان ایلام و لرستان در خصوص توسعه همکاری ها در قالب کارگروه‌های مختلف در راستای توسعه دو استان با هم بحث و تبادل نظر کردند.

گفتنی است، استاندار لرستان به همراه معاونین عمرانی و منابع انسانی و برخی مدیران استانی از روز گذشته وارد استان ایلام شدند و بعد از بازدیدهای بعمل آمده در نشست مشترک با استاندار ایلام، معاونین و مدیران دستگاه های اجرایی استان شرکت کردند.

استان لرستان به عنوان استان معین ایلام در آیین معنوی اربعین انتخاب شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.