تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶

امام جمعه ایلام:

پویایی و جوانی جمعیت شرط لازم برای توسعه ایران اسلامی است

پویایی و جوانی جمعیت شرط لازم برای توسعه ایران اسلامی است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای افزایش فرزندآوری گفت: پویایی و جوانی جمعیت شرط لازم برای توسعه ایران اسلامی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در جمع نمازگزاران ایلامی در محل مصلی شهر ایلام اظهار داشت: نهاد خانواده اولین و اساسی ترین نهادی است که شکل می گیرد و اگر بر اساس تقوا و رضای خداوند باشد، زندگی لذت بخش می شود.

وی با اشاره به گرامی داشت سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا (س) افزود: اگر جوانان زندگی ساده ای برای اجرای فرمان الهی تشکیل دهند، از آرامشی که در پرتو ازدواج برای انسان فراهم می شود بهترین لذت را برای در کنار هم بودن خواهند برد.

خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: اینکه خداوند در آیات قرآن بر ضرورت ازدواج و آرامش در کنار هم تاکید دارد، نشان از توجه الهی به این فریضه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: نیاز جوانان است که با تاسی از زندگی ساده ائمه برای تشکیل زندگی مشترک اقدام کنند.

وی اضافه کرد: سن ازدواج بالا رفته و پیر شدن جامعه تهدیدی جدی برای جامعه است و مقام معظم رهبری در این خصوص بطور همیشگی هشدار دادند.

خطیب جمعه ایلام گفت: لذت فرزند داشتن غیر از اینکه به عنوان صدقه جاریه بوده و موجب تکثیر نسل است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: فراهم کردن امکانات و کمک به افزایش فرزندآوری می تواند در رفع این مشکل موثر باشد.

وی، فرهنگ سازی در فضای عمومی را از انتظارات مقام معظم رهبری برای پویایی جمعیت برشمرد و گفت: همه تلاش کنند تا این فرمایش مقام معظم رهبری عملی شود.

خطیب جمعه ایلام در ادامه با تبریک سالروز آزادسازی مهران در دهم تیرماه گفت: امروز یکی از روزهای خاطره انگیز برای مردم ایران و استان ایلام است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: دهم تیرماه ۶۵ در اوج گرمای طاقت فرسا ، دشمن بعثی با رشادت رزمندگان اسلام مجبور به فرار از مهران همیشه قهرمان شد.

وی افزود: خداوند به ما کمک کرد و با وجود برتری تجهیزات نظامی عراق، رزمندگان ما پیروز شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: به همه شهدای ایلام و رزمندگان سرافزاری که از مناطق مختلف کشور در عملیات آزادسازی مهران حضور داشتند، درود می فرستیم و یاد آنها را گرامی می داریم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به دوازدهم تیرماه گفت: در این روز یکی از جنایت های آمریکا اتفاق افتاد و ناو آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کرد و موجب شهادت جمعی از هموطنان شد.

وی افزود: به همین مناسبت روز دوازدهم تیرماه به نام روز جناب بشری آمریکا نامگذاری شده و از همان موقع دارایی های ایران توسط آمریکا مسدود شد.

وی افزود: اولین کشوری که از سلاح اتمی استفاده کرد، آمریکایی ها بودند و اکنون ما را متهم به ساخت سلاح اتمی می کنند.

وی اضافه کرد: کسانیکه دم از حقوق بشر می زنند، چه جنایت هایی علیه انسانها در زندان های عراق و گوانتنامو مرتکب نشدند.

خطیب جمعه ایلام گفت: حمایت آنها از منافقین که دستشان به خون ۱۷ هزار از هم وطنان آغشته است و حمایت آنها از داعش و انجام ۶۲ کودتا در جهان از دیگر جنایت های آمریکایی هاست.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: هیچ محکمه ای در دنیا نیست که آمریکا را محکوم کند.

وی افزود: تحریم های دارویی که موجب مرگ بسیاری از مردم ایران به صورت مظلومانه از دنیا می شود از ظلم های آمریکاست.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: باید پرسید، داشتن حق وتو با چه حقی به آمریکا داده شده است؟

وی افزود: امروز وظیفه ماست دشمن را شناخته و دشمن را دشمن بدانیم ، فریب آنها را نخوریم زیرا دلسوز ما نیستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.