تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۰۵

رییس سازمان بسیج مستضعفان:

۶۰ مرکز راهبردی اسرائیل فعالیت های جهان اسلام را رصد می کند

۶۰ مرکز راهبردی اسرائیل فعالیت های جهان اسلام را رصد می کند
.

 

ایلام –  رییس سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صحنه گردان اصلی نظام استکبار اسراییل است و بیش از ۶۰ مرکز مطالعات راهبردی به مدیریت آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا فعالیت دارد که تحولات دنیای اسلام به ویژه جمهوری اسلامی ایران را رصد می کند.

سردار غلامرضا سلیمانی پنجشنبه شب در آیین سالروز گرامیداشت آزادی مهران اظهار داشت: ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب یک مسیر جدید را برای جهان ترسیم کرد و شکل نوینی از ایدئولوژی را به دنیا نشان داد که همینه استکبار را در هم شکست.

وی افزود: به عنوان مثال جهانی شدن سرود سلام فرمانده نشان دهنده تاثیر تحولات ایران اسلامی در دنیاست، چرا که چشم دنیا به ویژه کشورهای مسلمان و ملت های آزادی خواه به ایران دوخته شده و مسیر ایران به الگوی جهانی تبدیل شده و مقاومت ایران در برابر نظام سلطه، جهان استکبار را به زانو درآورده است.

سردار سلیمانی یادآور شد: امروز در یک جنگ ترکیبی قرار داریم و دشمن ناجوانمردانه ترین و سنگین ترین تحریم ها را بر ما تحمیل کرده که باید بانیان و حامیان تروریسم اقتصادی محاکمه شوند.

وی ادامه داد: اکنون ضرورت و تحقق اداره ایران اسلامی، همکاری مردم و مسوولان و برداشتن قدم های بلند برای رسیدن به رشد و تعالی است و برای پیروزی بر مشکلات کنونی، همچون دفاع مقدس باید همگان پای کار بیایند و جهادی ورود کنند.

وی به دوران دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی معادلات دنیا را برهم زد و آرامش حیاط خلوت آمریکا در ایران قبل انقلاب را بهم ریخت و به همین دلیل صدام بر اساس محاسبات ظاهری و مادی به تحریک استکبار به ایران حمله کرد.

وی گفت: ۴۰ کشور در تجاوز به ایران با رژیم عراق شرکت داشتند و به لحاظ تامین نیروی انسانی متحبر و متخصص یا تجهیزات از رژیم عراق حمایت کردند و صدام با خیال خام و برنامه ریزی اشتباه خود و با هدف تصرف ایران به ما حمله کرد اما به برکت ولایت فقیه و امام راحل، فداکاری مردم و رشادت رزمندگان هیچکدام از دستاوردهای وی محقق نشد.

وی یادآور شد: دشمن بعد از پیروزی انقلاب مترصد حمله به ایران بود و عراق با اجازه و پشتبانی آمریکا اجازه حمله به ایران را صادر و ارتش صدام در جنگ تحمیلی متکی به برخی از کشورهای عرب خلیج فارس، آمریکا، اروپا و بلوک شرق بود در حالی که هنوز هم این کشورهای عربی به عنوان عامل صهیونیستی در منطقه هستند.

سردار سلیمانی افزود: مقاومت مردمی بعد از تجاوز عراق شکل گرفت که کمتر از مجاهدت نیروهای مسلح نبود بلکه مقاومت مردمی شهرهای درگیر جنگ بی نظیر بود چرا که اشغال شهر و سرزمین آنها توسط دشمنان برای مردم این مناطق سنگین و گران و غیر قابل تحمل بود.

وی تاکید کرد: امروز موسسات آمریکا دریافته اند تکنولوژی، فناوری و نیروی متخصص در جنگ کارگشا نیست، بلکه روحیه مقاومت مردم و سربازان مهم است و همین مقاومت مردم ایران در جنگ تحمیلی به جبهه های محور مقاومت منطقه و کشورهای آزادی خواه دنیا مصادره شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید در جهان اشاعه شود، گفت: جوانان و نوجوانان هنوز آنچنان که باید از افتخارات و عظمت ایران اسلامی اطلاع ندارند، در حالیکه باید بدانند مردم زمان جنگ تحمیلی با دست خالی و اتکا به ایمان مقابل دشمن ایستادند.

وی به سالروز پیروزی مهران اشاره کرد و افزود: رژیم بعث سعی داشت مهران را به عراق الحاق کند که باتوجه به اهمیت راهبردی مهران، امام راحل فرمان آزاد سازی مهران را صادر کرد و فرمان امام بر زمین نماند و مهران به آغوش کشور بازگشت.

فرمانده بسیج مستضعفان تاکید کرد: دشمنان از همان ابتدا تاکنون توطئه های زیادی بر علیه ایران کردنده اند که با جهاد تببین و حضور مردم در صحنه با حل مشکلات باید به مقابله با دشمن بپردازیم.

به گزارش ایرنا، این آیین امشب با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، مسوولان لشکری و کشوری استان، مردم شهرستان مهران در بوستان گلهای این شهرستان با اجرای برنامه های متنوع برگزار شد.

دهم تیرماه ۱۳۶۵ عملیات کربلای یک و با رمز یا ابوالفضل بعد از چهار بار دست به دست شدن بین نیروهای ایرانی و عراقی در نهایت بازپس گیری شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.