تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

معاون وزیر نفت: هشت حلقه چاه برای توسعه میدان چنگوله حفر می شود

معاون وزیر نفت: هشت حلقه چاه برای توسعه میدان چنگوله حفر می شود
ایلام - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از اخذ مجوز توسعه میدان چنگوله در شورای اقتصاد خبر داد و گفت: با حفر هشت حلقه چاه ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه میدان چنگوله سرمایه گذاری می شود.

 

محسن خجسته مهر روز جمعه در نشست با استاندار ایلام و مدیران حوزه اقتصادی استان افزود: حفر ۸ حلقه چاه و روزانه ۱۵ هزار بشکه برای این میدان هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه فاز توسعه پتروشیمی دهلران امضا شده و توسعه میدان های دانان و پایدار در دستور کار قرار گرفته است، افزود: یک میلیارد دلار برای میدان های مشترک ایلام هزینه می شود و در مجموع برای میدان دانان، دال پری، چشمه خشک، بابا گیر و ان جی ال دهلران و چنگوله ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد.

خجسته مهر با تاکید بر آموزش نیروی تخصصی حوزه نفت و گاز بومی در استان گفت: در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب شد ۲۰۰ نفر نیروی بومی این استان در مرکز از آموزش های تخصصی و حرفه ای حوزه نفت و گاز و انرژی را فرا گیرند.

وی اضافه کرد: تمامی پیمانکاران باید حداکثر از نیروی بومی استفاده کنند و پیمانکارانی که این مورد تخطی کند جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به کمک های شرکت ملی نفت ایران به بخش بهداشت و درمان استان گفت: بهداشت و درمان از موضوعات بسیار مهم و حیاتی است و اگر بیمارستان های استان نیازی به تجهیزات داشته باشند، کمک خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام آمادگی کرد: هر صورت وضعیت در راستای مسوولیت های اجتماعی تعریف شده پرداخت و شرکت در ایام اربعین برای خدمات رسانی به زوار موکب های ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: پیمانکاران غیر بومی حداقل یک حساب فعال در استان ایلام داشته باشند و تمامی مواد غذایی و امکانات و تجهیزات پشتیبانی باید از استان خریداری شود و این بندها در تمامی قراردادها گنجانده خواهد شد.

وی با تاکید بر تقویت حوزه اقتصاد نفت و گاز استان ایلام گفت: عمده ذخایر نفت کشور در ایلام و ۱۵ میدان نفتی و گازی در ایلام داریم که پتانسیل قابل توجهی دارند که مبنای برنامه ریزی ما توسعه صنایع تکمیلی این میادین است.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: یک میلیارد مکعب تولید گاز به یک میلیارد و نیم افرایش می یابد که بخشی از آن مربوط فاز دوم تنگ بیجار است.

وی با بیان اینکه آینده تولید نفت و گاز در ایلام درخشان است، گفت: تمامی میادین مشترک ایلام تعیین تکلیف شده اند که این میادین یا در تولید، توسعه و یا در حال توسعه تکمیلی هستند.

خجسته مهر در خصوص وضعیت شرکت نفتی آذر مهران نیز گفت: شرکت نفتی آذر فاز اول تمام و مطالعات برای فاز دوم در حال انجام است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.