تاریخ انتشار : شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵

امام جمعه:

صنایع دستی ایلام مورد استقبال بازارهای داخلی و خارجی است

صنایع دستی ایلام مورد استقبال بازارهای داخلی و خارجی است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: صنایع دستی استان دارای هنرمندانی است که آثار تولیدی آنها مورد استقبال بازارهای داخلی و خارجی قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در بازدید از بازارچه صنایع دستی شهر ایلام اظهار داشت: برخی از صنعتگران هنرمند استان با دعوت کشورهای اروپایی برای اشتغال و کارآفرینی مواجه بوده اند اما به علت علاقه و تعصبی که به استان و کشور خود دارند با عدم اجابت دعوت این کشورها، کماکان باوجود مشکلات و سختی ها، در استان خود مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: هم اکنون به علت کیفیت و زیبایی خاص محصولات، صنایع دستی تولید هنرمندان استان ایلام به سفارش کشورهای اروپایی تولید و به مقصد این کشورها ارسال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: این استعداد و هنر صنعتگران هنرمند ایلام نیازمند ظرفیت سازی و تقویت شدن است که برگزاری نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی یکی از راه های معرفی هنر استان ایلام در زمینه صنایع دستی و جلب مشتری است.

وی اربعین را فرصتی ارزنده و مناسب برای برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و غذاهای محلی در کنار ایستگاه های صلواتی برشمرد و از مسوولان ستاد اربعین خواست صنعتگران استان هنر خود را به مسافران و زائران اربعین عرضه کنند که باتوجه به قیمت مناسب در کنار کیفیت و زیبایی مشتریان زیادی را جلب خواهد کرد.

وی خواستار برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در کشور عراق شد که با توجه به قیمت پایین اجناس منبع ارزآوری و اشتغال زایی برای استان خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اضافه کرد: یکی از نکات ارزشمند و قابل تقدیر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این بازارچه، ایجاد اشتغال زایی و آموزش رایگان به زنان بی سرپرست یا بدسرپرست است.

وی گفت: صنایع دستی استان ایلام باتوجه به ظرفیت بالای خود نیازمند کار تبلیغی و توسعه است که تقویت این حوزه به ایجاد اشتغال خانگی و خرد به عنوان یک نیاز مهم و ضروری جامعه کمک می کند.

وی تاکید کرد: در صورت حمایت مسوولان از حوزه صنایع دستی و متقاضیان این بخش، زمینه اشتغال زایی و کسب درآمد افراد جویای شغل فراهم می شود و با توجه به تقاضا و استقبال کشورهای منطقه و اروپایی از صنایع دستی، صدور این آثار تولیدی ارزآوری برای استان ایلام و کشور در پی خواهد داشت.

وی به تکمیل زنجیره تولید صنایع دستی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: باید با حمایت مسوولان ارشد استان چون استاندار از صدور مواد خام مورد نیاز صنایع دستی چون چرم یا خاک سفال فرآوری نشده به خارج استان با ایجاد صنایع تبدیلی فرآوری جلوگیری کرد تا در هزینه و وقت صرفه جویی شود.

به گزارش ایرنا، در این بازدید غرفه داران این بازارچه مشکلات و خواسته های خود را با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در میان گذاشتند.

بازارچه دائمی صنایع دستی ایلام دارای ۳۲ غرفه از صنایع مختلف است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.