تاریخ انتشار : جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

استاندار ایلام: تشدید نظارت مانع توزیع هشت هزار و ۵۰۰ کیسه آرد خارج از شبکه شد

استاندار ایلام: تشدید نظارت مانع توزیع هشت هزار و ۵۰۰ کیسه آرد خارج از شبکه شد
ایلام - استاندار ایلام گفت: تشدید نظارت و بازرسی ها در ۶ ماه گذشته از توزیع هشت هزار و ۵۰۰ کیسه آرد خارج از شبکه در استان جلوگیری کرد که ۲ هزار و ۵۰۰ کیسه مربوط به ایلام است.

 

حسن بهرام نیا روز جمعه در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان با هشدار به نانوایی ها متخلف استان، اظهار داشت: هیچ نانوایی حق تعطیلی خودسرانه نداشته و حق ندارد بصورت غیرقانونی روز جمعه فعالیت نداشته باشد ، مسئولیت نظارت آن با فرمانداری ها و دستگاه های نظارتی مربوطه است.

وی افزود: به دلیل اهمیت بالای کیفیت و کمیت پخت نان این جلسه در ابتدای روز جمعه برگزار شد.

استاندار ایلام بر ضرورت پخت نان توسط نانوایی در ساعاتی مشخصی از روز تاکید کرد و گفت: ساعت کار نانوایی ها باید مشخص و هیچ نانوایی حق ندارد در ساعت دلخواه خود نان پخت کند ، مسئولیت نظارت بر این مهم فرمانداران شهرستان‌ها و دستگاه های بازرسی و نظارتی است.

بهرام نیا با اشاره به ورود میدانی به موضوع کیفیت و کمیت نان در ایلام پس از آغاز بکار دولت سیزدهم، یادآور شد: پس از ۲ هفته از انتصاب بعنوان استاندار ایلام بصورت میدانی از وضعیت نانوایی بازدید کردیم که پس از آن بازدیدها، جلسات مستمر برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ و امروز شاهد

وی با اشاره به دیگر محاسن بازدیدهای میدانی از نانوایی ها با نظارت مستمر اضافه کرد: این مدت علاوه بر جلوگیری از فروش و توزیع خارج از شبکه آرد، شاهد افزایش کیفیت و کمیت پخت نان هستیم و وضعیت بهداشت نانوایی نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

استاندار ایلام در ادامه از دستگاه های اجرایی حوزه اقتصادی استان خواست در کنار نظارت بر پخت نان از نانوایی هایی که از نظر کیفیت و کمیت پخت و نظافت وضعیت آنها در مقایسه با قبل مطلوب شده، توجه ویژه داشته باشند و برای خرید و جایگزینی ماشین آلات نانوایی ها از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ تسهیلات ارزان قیمت به آنان اعطا کنند.

بهرام نیا گفت: تاکنون ۲۰۰ نانوایی اعلام آمادگی کرده اند که برای تعویض ماشین آلات نانوایی و دیگر امورات مربوط به نانوایی به تسهیلات نیاز دارند که ۵۰۰ میلیون ریال با بهره ۴ درصد به این متقاضیان اعطا می شود.

وی با اشاره به کیفیت نان تحویلی ایلام در مقایسه با کشور گفت: در مجموع رتبه ایلام از نظر کیفیت پخت نان در مقایسه با کشور رضایت بخش است اما با توجه با گندم و آرد با کیفیت ایلام باید رتبه نخست کشور از نظر پخت نان را داشته باشد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار تشدید نظارت بر نانوایی ها شد و اظهار داشت: فروش خارج از شبکه به هیچ عنوان نباید مشاهده شود چراکه اختلاف قیمت آرد آزاد تمام شده ۶۲۰ هزار تومان است در حالی که هر کیسه آرد یارانه ای با قیمت حدود ۳۵ هزار تومان در اختیار نانوایی ها قرار می گیرد.

بهرام نیا همچنین خواستار تجهیز تمامی نانوایی به دستگاه پوز هوشمند شد و گفت: در تمامی نانوایی بهترین ساز و کار برای جلوگیری از تخلفات نانوایی دستگاه پوز است.

وی خواستار حمایت از نانوایی های سنتی در ایلام شد و افزود: باید به معیشت این نانوایی ها توجه شود و روزانه آرد به مقدار لازم برای این نانوایی تامین شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.