تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

امام‌ جمعه ایلام: پرتاب ماهواره خیام به فضا خشم دشمنان را به همراه داشت

امام‌ جمعه ایلام: پرتاب ماهواره خیام به فضا خشم دشمنان را به همراه داشت
.

 

ایلام – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه پرتاب ماهواره خیام محدودیت‌هایی را برای دشمن ایجاد کرده و این توانمندی در کنار قدرت پهبادی و موشکی پیامی برای دشمن دارد، گفت: این اقدام از سوی ایران اسلامی موجب خشم و نگرانی دشمنان شده است.

حجت الاسلام والمسمین الله نور کریمی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: یکی از شاخص‌های پرهیزکاران، این است که در دین دارای قدرت و در مسائل اجتماعی دارای دور اندیشی توام با نرمی هستند.

وی بیان کرد: امت اسلامی زیر چتر رحمت پیامبر اکرم (ص) قرار دارد و اگر مسوول و مدیران دارای صف نرمی در برخورد با دیگران باشد در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل فردی و چه در مسائل حکومتی و اداری موفق خواهد شد اما این نرمی در برابر خودی و دشمن تفاوت می‌کند و باید نسبت به دشمنان با شدت برخورد کرد.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرتاب ماهواره خیام به فضا، تاکید کرد: این اقدام یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که توانست انحصار فضایی برخی کشورها را در این زمینه بشکند و در این عرصه حضور پیدا کند.

کریمی تبار یادآور شد: ماهواره‌ای که در زمینه پایش مرزها، حوادث غیرمترقبه، منابع طبیعی، کشاورزی، محیط زیست، منابع آبی و معدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و کنترل آن در اختیار دانشمندان ما در ایستگاه ماهدشت است و رصد آن هم در همانجا انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این ماهواره محدودیت‌هایی را برای دشمن ایجاد کرده و این توانمندی در کنار قدرت پهبادی و موشکی پیامی برای دشمن دارد که باید دست از ستیزه جویی با جمهوری اسلامی بردارد،.

امام جمعه ایلام ادامه داد: دشمنان قدرت رویارویی با جمهوری اسلامی را ندارند، در اوج جنگ تحریم و فشارهای ناجوانمردانه که دشمن وارد می‌کند، چنین پیشرفت‌های افتخار آمیزی به وجود می‌آید، در همین زمان جنگ روسیه و اوکراین، وضعیت اروپا و آمریکا به هم ریخته و تورم بر سفره مردم اروپا و آمریکا سایه افکنده است.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: کشورهای اروپایی در تامین سوخت خود دچار مشکل شده‌اند و این در حالی است که توان نظام جمهوری اسلامی و مقاومت مردم با کشورهای پیشرفته‌ای که توان مقابله با کوچک‌ترین چالش در مقیاس سایر کشورهای دینار را ندارند قابل مقایسه نیست، آنها توان مقاومت را ندارند و برای آنها مشکل زاست، باید خدا را شکر کنیم که کشور ما در برابر این همه هجمه و تحریم می‌ایستد و ایستاده است.

وی با بیان اینکه خداوند افتخار خادمی زوار امام حسین (ع) را روزی ما در استان ایلام کرده است، یادآور شد: این افتخاری بزرگ است که استان ما به عنوان پایتخت خادمان زائران امام حسین (ع) است و این افتخار در عمل مردم خوبمان نمود پیدا کرده و در عمل نشان خواهند داد.

وی گفت: اربعین امسال با اربعین سال‌های گذشته متفاوت است، به خاطر محدودیتی که کرونا ایجاد کرده بود، امسال مشتاقان زیارت امام حسین (ع) فراوانند و بیش از سال‌های گذشته خواهد بود و از طرفی هم گرمای هوا آزاردهنده است و بایستی متناسب با افزایش جمعیت و هوای گرم، تلاش کرد به زوار خدمات رسانی شود.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: کمک‌های خالصانه مردم باید سازماندهی و هدفمند در اختیار زوار قرار گیرد، مسئولان تلاش‌های خوبی کرده‌اند اما کافی نیست، در فرصتی که وجود دارد موانعی که هست، بایستی برداشته شود، به ویژه در مسائل فرهنگی، اسکان، تغذیه و حمل و نقل باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی یادآور شد: هرچند تمام مرزها در اربعین امسال بروی زائرین باز است اما خداوند متعال یک ویژگی به استان ما داده است که اکثریت زوار، تمایل دارند از مرز مهران تردد کنند و به همین اندازه مسئولیت ما هم افزایش پیدا می‌کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.