تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

عطر برنج مازندران در شهر مرزی مهران/ همراه با خدمات اربعینی موکب چهاردانگه ساری در مرز مهران * حشمت اله کرمی نژاد

عطر برنج مازندران در شهر مرزی مهران/ همراه با خدمات اربعینی موکب چهاردانگه ساری در مرز مهران   * حشمت اله کرمی نژاد
نگاه اقتصاد - حشمت اله کرمی نژاد - 

 

این برنج ایرانی که ما اینجا برای توزیع در بین زائران اربعین هر روز پخت و توزیع می کنیم برنج اعلای مازندران بوده که قیمت هر کیسه ۱۰ کیلویی آن در مازندران بیشتر از یک میلیون تومان است . اینکار نشان دهنده ی عشق فراوان اعضای موکب شهدای چهاردانگه به زائران اربعین و اباعبدالله الحسین»ع» است.

این بخشی از صحبتهای دکتر محمدی مسئول موکب شهدای چهاردانگه استان مازندران مستقر در شهرستان مهران است که روزانه چند هزار پرس غذای گرم در بین زائران در این شهر مرزی توزیع می کنند.

در اربعین امسال همانند اربعین سالهای گذشته موکب داران فراوانی در شرایط سخت گرمایی برای خدمت رسانی به زائران اربعین به استان ایلام و مرز مهران آمده که موکب شهدای چهاردانگه یکی از این موکب های خدمت رسانی است.

موکب شهدای چهاردانگه از توابع شهرستان ساری مازندران به گفته دکتر محمدی از ۱۲ شهریور ماه همزمان با آغاز پیاده روی اربعین و گسیل خیل انبوه زائران به پر رفت و آمد ترین مرز بین این و عراق در مهران فعالیت خود را در این شهر مرزی پر آوازه آغاز کرده است. محل استقرار این موکب آشپزخانه ای بزرگ و با امکانات مناسب در محوطه کمیته امداد شهرستان مهران است که کمیته امداد مهران این آشپزخانه مجهز با امکانات لازم برای تهیه غذا را بصورت رایگان در ایام اربعین در اختیار این موکب و اهالی مازندران قرار داده است.

محمدی مدیر موکب شهدای چهاردانگه با عنوان اینکه حدود ۴۰ نفر عوامل این موکب شامل مدیران بازنشسته دستگاههای اجرایی مازندران، جوانان و قشرهای مختلف در مهران مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین هستند گفت: در این موکب با همکاری کمیته امداد مهران روزانه در سه وعده صبحانه، نهار و شام هر وعده برای حدود ۲ هزار نفر غذا تهیه و بین زائران اربعین و حتی قشر نیازمند و محروم توزیع می شود.

وی در ادامه می گوید: از آنجایی که مرز مهران اصلی ترین مرز رفت و آمد زائران و مسافران بین ایران و عراق است و اهالی مازندران هم هر ساله از طریق این مرز به کشور عراق می روند در تلاش هستیم بتوانیم یک موکب دائمی با هدف ارائه خدمات متنوع تر به زائران را برای سالهای آینده در مرز مهران راه اندازی کنیم.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه اعضای این موکب پیش از این نیز سابقه کارهای خیر و کمک به نیازمندان را در کارنامه خود دارند می گوید: این افراد در دو سال گذشته با توجه به بیماری کرونا و از رونق افتادن کسب و کارها و پایین آمدن قدرت خرید مردم بارها نسبت به جمع آوری کمک های غذایی و مالی و تهیه بسته های معیشتی جهت توزیع در بین نیازمندان استان مازندران همکاری و حضور فعال در این گروه خیریه ای داشته اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.