تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

مجوز واگذاری نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری در ایلام اخذ شده است

مجوز واگذاری نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری در ایلام اخذ شده است
ایلام -مدیرکل امور شهری و شهرداری های استانداری ایلام از اخذ مجوز واگذاری یک دستگاه نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری در این استان از سوی نهادهای مسوول با پیگیری های صورت گرفته خبر داد.

 

رضا شریفی اصل روز شنبه در همایش تجلیل از آتش نشانان اظهار داشت: باتوجه به گسترش شهرنشینی در ایلام، بروزرسانی تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی یک ضرورت مهم برای ارتقای سطح ایمنی شهر است.

وی افزود: طبق پیگیری و توافقات انجام گرفته با سازمان همیاری شهرداری های کشور مقرر شد با پرداخت ۳۰ درصد کل مبلغ، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز سازمان آتش نشانی شهرداری ایلام از طریق شرکت های لیزینگ تهیه شود.

مدیرکل امور شهری و شهرداری های استانداری ایلام با بیان اینکه آتش نشانان رسالت های خطیری بر عهده دارند، تاکید کرد: حفظ جان شهروندان، داشتن شهر ایمن و ترویج ارتقای فرهنگ ایمنی از مهمترین رسالت های آتش نشانان است.

شریفی اصل ادامه داد: طی سال های اخیر شهر ایلام به صورت عمودی و بلندمرتبه سازی با ساخت برج ها و آپارتمان های مرتفع رشد کرده است و وجود یک نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری به عنوان یک مطالبه و اولویت توسط مسوولان ارشد استان پیگیری و مصوب شد.

تامین زمین برای مسکن نیروهای آتش نشانی ایلام در دست پیگیری است

وی به آتش نشانان قول مساعد داد مشکل تامین زمین برای احداث مسکن نیروهای آتش نشانی در کمیسیون ها و کارگروه های مرتبط استان پیگیری و مطالبه گری خواهد شد.

رییس شورای شهر ایلام هم با بیان اینکه آتش نشانان همواره در خط اول مقدم حوادث و بلایا هستند، گفت: آتش نشانان در بحرانی ترین حوادث با جانفشانی و ایثار به دل خطر می روند تا ناجی جان حادثه دیدگان شوند.

سعید انوری پور ادامه داد: آتش نشانان هرچند به دل خطر می روند اما حضور آنها مایه آرامش و امنیت خاطر مردم است، نباید آتش نشانی را یک شغل دانست، بلکه رسالتی خطیر از نوع فداکاری و از خودگذشتگی است.

شهر ایلام نیازمند پنج ایستگاه آتش نشانی است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام هم اظهار داشت: پنج ایستگاه آتش نشانی حداقل در شهر ایلام مورد نیاز است که در حال حاظر تنها سه ایستگاه با ۷۳ نیرو به شهروندان ایلامی و حتی روستاهای اطراف نیز خدمات رسانی می کنند.

نصرت اله لطفی افزود: وجود یک نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری در شهر ایلام یک ضرورت مهم بود که با پیگیری های انجام گرفته مصوبه تهیه این نردبان اخذ شد.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۸۶۰ مورد حادثه مختلف در ایلام رخ داده است، تاکید کرد: می توان با رعایت نکات ایمنی از ۸۰ درصد این حوادث و سوانح جلوگیری کرد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام تاکید کرد: ایمن و مقاوم سازی یا تخریب کامل ساختمان های ناایمن یکی از مهمترین موضوعاتی است که توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با همکاری دستگاه قضا و دیگر ادارات مرتبط به طور جدی پیگیری می شود.

به گزارش ایرنا، تقدیر از آتش نشانان برتر و اعطای درجه و سردوشی به تعدادی از آتش نانشانان از دیگر برنامه های این همایش بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.