تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

امامان جمعه :

مردم فریب فضای مجازی را نخورند/مسئولان برای رفع مشکلات همت کنند

مردم فریب فضای مجازی را نخورند/مسئولان برای رفع مشکلات همت کنند
استان ها -"مردم فریب فضای مجازی را نخورند"،"ریشه های انقلاب قوی است "،"مسئوولان برای رفع مشکلات مردم همت کنند " و "با آشوبگران به شدت برخورد شود" از جمله مباحث مشترک امروز ائمه جمعه سراسر کشور در نماز جمعه این هفته بود .

 

به گزارش گروه استان ها امامان جمعه قم ، خرم آباد ،بجنورد از جمله خطیبانی بودند که بر برخورد قوه قضاییه با اغتشاشگران تاکید داشتند .آیت الله سید محمد سعیدی خطیب جمعه قم با  تاکید بر اینکه باید با آشوبگران حوادث اخیر با اشد مجازات برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شود گفت: همچنین لازم است با سلبریتی هایی که آشکارا دعوت به آشوب و کشف حجاب کردند برخورد شود.

 حجت الاسلام بهروز شمسی فر، امام جمعه موقت خرم آباد نیز خواستار برخورد جدی قوه قضاییه با فتنه‌گران شد و بیان کرد: نهادهای فرهنگی و اجتماعی از جمله آموزش و پرورش باید از دوران ابتدایی با برنامه‌ریزی دقیق، دانش‌آموزان را نسبت به مسایل مهم کشور آگاه کنند.

همچنین حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم اظهارداشت:  در میان افرادی که دستگیر شده اند برخی از آنها ماموریت داشتند تا تشنج ایجاد کنند و آرامش را بر هم زنند و باید قوه قضاییه با آنها برخورد قاطع کند.

وی در عین حال این نکته را نیز بیان کرد که  در این جریان جوانانی هم بودند از احساسات آنها سوء استفاده شد و فریب خوردند و تمامی ما در قبال آنها مسوول هستیم تا آنها را از اشتباهشان آگاه کنیم.

فضای مجازی و دروغ پراکنی از دیگر مباحثی بود که این هفته ائمه جمعه بدان پرداختند و در این راستا نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی آیت الله علم الهدی راه حلی را در خصوص جلوگیری از انتشار خرافات در فضای مجازی بیان کرد.

آیت الله سید احمد علم الهدی خطاب به  خواهران و برادران متدین که نویسنده و اهل فضای مجازی و وبلاگ‌نویس هستند ، تاکید کرد که باید در قالب جهاد تبیین وارد فضای مجاز شوند و در برابر خرافات آن بایستند و در پاسخ به آنها نظر و عقیده خود را نشر دهند.

وی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد افزود: عزیزان دلسوز اسلام که تبلیغات  دشمن را تماشا می کنید و بعد غصه می خورید که علیه اسلام چه می گویند، به جای غصه خوردن در فضای مجازی وارد عمل شوید.

آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین هم ناآگاهی و نداشتن سواد رسانه ای را از بسترهای همراهی و پذیرش فتنه برشمرد و گفت:بی سوادی رسانه ای موجب می شود تا در بزنگاه ها بعضی افراد فریب توطئه های دشمن را بخورند و با فتنه ها همراه شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید با سلاح بصیرت و آگاهی و سواد رسانه تلاش کرد تا ابزار ستمکاران و اجانب برای فتنه سازی نشویم.

همچنین آیت‌الله محمد رضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز مردم به خصوص نوجوانان و جوانان تاکید کرد که باید مواظب باشند تا فریب دروغ‌های بی‌پایه و اساس دشمنان را نخورند دروغ هایی که از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود .

وی ادامه داد: دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از رسانه‌ها و فضای مجازی با پخش شایعات و دروغ به دنبال تضعیف  اعتقادات و ارزش‌های مردم به خصوص جوانان است.

و اما آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز  با اشاره به تهاجم رسانه ای مجازی دشمن که جوان و نوجوان ایرانی را هدف قرار داده بود گفت: دشمن در تلاش است قشر جوان و نوجوان جامعه به عنوان ثروت آینده این مملکت را دچار انحطاط فکری کنند و این قشر را در میدان مقابله با نظام قرار دهند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد محمودی، امام جمعه موقت اصفهان از دیگر ائمه جمعه بود که به فریب خوردن شماری از هموطنان اشاره کرد و گفت: دشمنان و بدخواهان نظام به آن دلیل که نمی‌خواهند پیشرفت‌های کشور را ببینند به شبهه‌افکنی می‌پردازند و عده‌ای هم فریب آنها را می‌خورند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به مسائل اخیر استان اظهارکرد: این هفته برای امپراطوری رسانه‌ای غرب که مثل لشکر جرار به جان ایران عزیز ما افتاده‌اند افتضاح بزرگی درست شد که این افتضاح مربوط به استان ما بود اول از سیستان شروع کردند سپس به لرستان رفتند بعد از آن در کردستان غائله درست کردند ، سپس به اردبیل آمدند.

 نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: آنها که از کشته‌یابی مایوس هستند ، دنبال کشته‌سازی هستند و در به در به سراغ بیمارستان‌ها می‌روند تا اگر کسی به نحوی از دنیا رفته که به درد آنها می‌خورد فوراً با انتساب آن به نظام استخدام عواطف کنند و این پروژه ادامه خواهد داشت و فقط با بصیرت ملت بزرگ ما قطع خواهد شد و الا کاملاً به طمع افتاده‌اند.

وی  ادامه داد: دروغ بزرگ آنها در استان ما مربوط به کشته شدن یک دانش‌آموز بود که بعدها معلوم شد از اساس کذب است ، طبعاً این افتضاح نشان داد که سایر سخنان آنها نیز به همین منوال است و شاید بیت الکذب (به تعبیر بعضی از فعالان فضای مجازی) تعبیر خوبی در خصوص بعضی از کانال‌های هوایی است.

وی افزود: آیا این افتضاح بزرگ برای ما کفایت نمی‌کند که ما به آنها و خیرخواهی آنها و خبررسانی آنها اعتماد نکنیم؟ در روایت است همه گناهان را در یک خانه جمع کرده‌اند کلید آنها دروغ است، یعنی دنبال دروغگو راه افتادن انگار راه افتادن دنبال تمام گناهان است گوش دادن به دروغ نیز از گناهان بزرگ است و شاید از خود دروغ بزرگ‌تر است چون در روایت است به غیبت کننده یک گناه و به شنونده آن هفتاد گناه می‌نویسند.

انقلاب ریشه در درون دارد

محمودی همچنین به ریشه دار بودن شاخه های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شاخه های انقلاب ، ریشه در درون دارد  و به همین خاطر است که دشمنان و بدخواهان نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و فقط گاهی فضا را مسموم می‌کنندو عده‌ای را فریب می‌دهند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار امام جمعه ایلام نیز در رابطه با ریشه های انقلاب چنین نظری را بیان کرد :  ریشه انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته چنان قوی و مستحکم شده که با این اغتشاشات کور دشمنان خارجی و داخلی آسیبی نمی بیند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز اظهارداشت: نظام اسلامی به مراتب قوی‌تر و ریشه‌دارتر از آن است که دشمن بخواهد با ایجاد اغتشاش و ناآرامی آن را تضعیف کند.

چرا دشمن، آشوب راه انداخته است؟

ائمه جمعه این هفته نماز جمعه سراسر کشور برای این سوال جواب هایی داشتند . به عنوان مثال امام جمعه ساری ، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی، گفت: این آشوب ها و اغتشاشات در کشور و تهدید امنیتی پشت مرزها برای این است که ایران اسلامی را از درون تحت فشار قرار بدهند تا تسلیم نظام غرب گرایی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دشمنان بدانند با براه انداختن آشوب و اغتشاش در کشور نمی توانند ملت و نظام ایران را تسلیم نظام غرب گرایی کنند.

آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت گفت: اغتشاشگران در اغتشاشات اخیر هیچ هدفی را دنبال نمی کنند. چون عوامل بیگانه عامل این اغتشاشات هستند.

وی همچنین این نکته را نیز بیان کرد که  در این اغتشاشات کارهایی انجام شده است که برخلاف دین، اسلام و عقاید مردم است چون اغتشاشگران هیچ هدفی ندارند و تنها قصد آنان برهم زدن نظم جامعه است.

امام جمعه کرمان،  حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی هم با اشاره به اینکه دشمنان طرح های زیادی برای زمین گیر کردن انقلاب کشیده اند به راه اندازی جنگ تحمیلی و بوجود آوردن  مشکلات اقتصادی اشاره کرد و آنها را در زمره طرح های دشمنان برشمرد .

وی به جنگ فرهنگی به عنوان یکی دیگر از طرح های دشمنان اشاره کرد و گفت: در این جنگ فرهنگی تلاش می کنند ۲ دستور اساسی را دامن بزنند که اولین دستور این است که هجمه علیه مسئولان نظام راه بیاندازند و در دستور دوم نیز کاری کنند تا نشان دهند کسانی که هدایتگر هستند دلسوز جامعه نیستند و با غوغا سازی هر دروغی را علیه آنان پخش کنند.
وی بیان کرد: در مبارزه با این جنگ فرهنگی که گوشه هایی از آن را در فتنه های اخیر دیدیم، همدلی و همراهی مردم و مسئولان لازم است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز  با اشاره به جریانات و اغتشاشات اخیر در کشور گفت: هدف از این اغتشاشات و هدف قرار دادن اقتدار داخلی و کشاندن آشوب به محیط شهرهای ایران آرزوی دیرینه برای دشمنان ایران است که این مساله بارها توسط دشمنان و بدخواهان همچون رووسای جمهور آمریکا و صهیونیست‌ها تکرار شده است.

 و اما حجت الاسلام سید محمد نبی موسوی فر، نماینده ولی فقیه در خوزستان امام جمعه اهواز نیز بیان کرد: در غرب با هر گونه اعتراضی برخوردهای بسیار بدی می کنند این در حالی است که در ایران همواره سعی شده برخورد مناسبی صورت گیرد. در فتنه سال ۸۸، بدخواهان و اغتشاش گران هشت ماه کشور را دچار مشکل کردند اما با مسببان آن بهترین رفتار صورت گرفت.

سخن از برخوردبا اغتشاشگران شد بد نیست به اظهارات حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی  ، امام جمعه ارومیه در نماز جمعه این هفته ارومیه بپردازیم که چنین گفت: جوانان ما در دانشگاه به هر کسی هرچیزی دوست دارند، گفته، توهین می‌کنند و می‌گویند آزادی بیان نیست، اگر اینها آزادی بیان نیست، پس چیست؟

تاکید بر حل مشکلات مردم 

حل مشکلات اقتصادی از دیگر تاکیدات شماری از ائمه جمعه در خطبه های امروز نماز جمعه سراسر کشور بود. در این میان،   آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک  حل مشکلات اقتصادی و رفع نقاط ضعف‌ها را نیازمند مشارکت همگانی عنوان کرد.

وی افزود: ضعف هایی در کشور وجود دارد اما نباید باعث شود که برخی افراد همه چیز را به آتش بکشند، در اغتشاشات اخیر حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت مالی به واحدها، یگان ها و مردم وارد شده است و مسببان این شرایط باید در پیشگاه مردم پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده، امام جمعه بندرعباس  خطاب به مسوولان در دولت و مجلس بیان کرد: مسیر انقلاب، حقایق آن و کارهای انجام شده و کارآمدی نظام را منتقل کنید، مشکلات و گرفتاری های مردم را برطرف کنید.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج از دیگر ائمه جمعه بود که بر رفع مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: مردم به واسطه گرانی، مشکلات اقتصادی و وعده و وعید برخی مسوولان، گلایه‌مند هستند و دولتمردان باید دلسوزانه برای رفع این دغدغه‌ها همت کنند.

وی بر لزوم توجه بیشتر دولت به استانی مانند کردستان تاکید کرد و افزود: مسوولان استان نیز بودجه های تخصیصی دولت را به طور کامل در راستای خدمت به مردم هزینه کنند، چراکه برگرداندن بودجه به خزانه، نشانه دلسوزی نیست.

حجت الاسلام کریمی تبار امام جمعه ایلام هم گفت: البته بیان این افتخارات (افتخارات ۴۳ ساله کشور )باعث نمی شود مشکلات بیکاری ، تورم و گرانی را نبینیم، مردم انتظار دارند به این مسائل به صورت ریشه ای پرداخته شود و مدیران با جدیت بیشتری آنها را دنبال کنند.

اعتراض مشکلی ندارد اما اغتشاش قابل قبول نیست

خطیبان همچنین در خطبه های این هفته نماز جمعه اغتشاش را قابل قبول ندانستند که در این میان می توان به اظهارات ماموستا فایق رستمی ، امام جمعه سنندج اشاره کرد که گفت:امروز زمان عقل، منطق، قلم و گفتمان است و هرگونه اغتشاش و ناامنی در کشور و استان کردستان غیرقابل قبول است، ضمن اینکه منطق جنگ، منطق دشمنان و استکبار جهانی است.”

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر هم گفت:  انتقاد، اعتراض و پیشنهاد هیچ مشکلی ندارد اما اینکه عده ای بیایند با اغتشاش اموال عمومی را تخریب و برای مردم مزاحمت ایجاد کنند نکته ای است که جهان غرب و استکبار به دنبال آن هستند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.