تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۴۸

هشدار سطح نارنجی هواشناسی/ پیش‌بینی خیزش باد شدید و تشدید بارندگی‌ در چند استان

هشدار سطح نارنجی هواشناسی/ پیش‌بینی خیزش باد شدید و تشدید بارندگی‌ در چند استان
تهران- سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز سه‌شنبه (سوم آبان) خبر داد و برای امروز (دوشنبه) نیز تداوم بارندگی‌ها، خیزش باد شدید موقتی و کاهش دما در مرکز، شمال و شمال غرب کشور را پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، نوع مخاطره بارش باران همراه با رعدوبرق و در مناطق مستعد تگرگ است؛ منطقه اثر برای هشدار نارنجی نیز استان گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است.

اثر مخاطره نیز بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، بازگشایی دهانه پل ها و آبروها، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تسریع در برداشت مزارع پنبه در استان گلستان توصیه کرده است.

بر اساس اعلام هشدار زرد سازمان هواشناسی نیز نفوذ سامانه بارشی از امروز تا فردا در کشور گزارش شده است.

بر این اساس، رگبار باران، رعدوبرق، احتمال تگرگ، در ارتفاعات احتمال بارش برف، وزش باد شدید موقتی در نقاط مستعد همراه با خیزش و نفوذ گردوخاک، کاهش نسبی دما و احتمال رخداد مه تا فردا ادامه دارد.

امروز دوشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، کردستان، کرمانشاه، شمال مرکزی، همدان و جنوب استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل همین وضعیت آب و هوایی ادامه دارد.

فردا سه شنبه نیز در گیلان، مازندران، ارتفاعات شمال شرق تهران، شمال سمنان بارندگی ادامه دارد.

سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و گردوغبار در روز جاری در کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، قم، همدان، مرکزی، البرز، تهران، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و غرب سمنان خبر داد.

فردا سه شنبه نیز در تهران، البرز، مرکزی، همدان، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، نوار شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان همین وضعیت تداوم دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهن‌سال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز هشدار داده و به احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز بویژه گروه‌های حساس، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.