تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

تاسیس صندوق بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت

تاسیس صندوق بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت
نگاه اقتصاد - نورالدین رحیمی در جمع خبرنگاران از تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت خبر داد.

 

نورالدین رحیمی مدیر کل بیمه سلامت ایلام به مناسبت هفته بیمه سلامت و در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سالانه ۹۲۰ پرونده خسارت متفرقه بیمه شدگان در مراکز غیر طرف قرارداد به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال پرداخت می شود و اجرای طرح دارویار از دیگر این اقدامات بر شمرد.

رحیمی با اشاره به پرداخت هزینه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار مراجعه سالانه بیمه شدگان به مراکز پزشکی استان افزود: بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال بابت هزینه های سطحی یک روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و پرداخت ۵۰ میلیارد ریال بابت هزینه های سطح یک بیمه نظام ارجاع شهری نیز انجام شده و سالانه مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال بابت ساماندهی سهم ارز دارو پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام ادامه داد: پوشش سهم ارز ۳۰۰ قلم داروغیر بیمه ای و تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت و افزایش تعداد بیماری های خاص تحت حمایت در این سازمان انجام شده و همچنین استقرار و راه اندازی نسخه نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه از دیگر اقدامات در راستای روزآوری خدمات بیمه ای بود.

رحیمی در ادامه به جمعیت ۳۶۶ هزار و ۵۹۵ نفر معادل ۶۳ درصد، زیر چتر حمایت بیمه سلامت استان ایلام اشاره داشت و افزود: این جمعیت در قالب صندوق بیمه کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، بیمه سلامت همگانی، ایرانیان و تمام بیماران خاص را در قالب صندوق بیماران خاص تحت پوشش خود قرار داد.

وی ادامه داد: ۷۶ درصد از جمعیت بیمه شدگان استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و همچنین مادران در دوران بارداری و شیردهی و فرزندان آنها تا پایان پنج سالگی در قالب ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

این مسئول خاطر نشان ساخت: برای رفاه حال بیمه شدگان و افزایش دسترسی به خدمات سلامت این اداره با تمام مراکز پزشکی اعم از پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، داروخانه، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه، فیزیوتراپی و مراکز توانبخشی ارائه کننده خدمات به معلولین بهزیستی، درمانگاه، بیمارستان، مراکز ترک اعتیاد و غیره همکاری قرارداد منعقد نموده است.

مدیرکل بیمه سلامت تاکید داشت: برای اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده در سطح استان، ۵۱ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی و ۹۷ پزشک خانواده، ۶۷ ماما و ۴۵ پزشک خانواده شهری قرارداد همکاری منعقد شده است.

رحیمی اضافه کرد: متناسب سازی زمان ارائه خدمات بیمه‌ای با زمان فعالیت بیمه‌شدگان و رفع محدودیت ارائه خدمات در ساعات اداری این اداره با اقدامات مناسب و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، تکنولوژی و فناوری روز خدمات بیمه ای خود را با همکاری ۲۴ دفتر پیشخوان خدمات رسانی درسطح شهرستان‌ها و بخش ها در ساعات صبح و عصر توسعه داده شد که در همین راستا، به ازای هر ۱۵ هزار نفر با یک دفتر پیشخوان در نظر گرفته شده است.

ایشان از تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت خبر داد و افزود: افزایش تعداد بیماری های خاص تحت حمایت و فرانشیز رایگان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در بیمارستان های استان با رعایت نظام ارجاع و اجرای پروژه ارسال و تبادل الکترونیکی اسناد بستری در بیمارستان ها انجام گرفته است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تاکید کرد: پوشش ۵۹ قلم خدمات توانبخشی ستاره دار برای معلولین بهزیستی و پوشش هزینه خدمات بستری از ابتدای بستری برای افرادی که قبل از ترخیص اقدام به فعال نمودن بیمه نامه خود می نمایند از دیگر خدمات بیمه سلامت استان در راستای عملکرد خود برشمرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.