تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

البعث: ایرانیان اتحاد علیه پروژه های امپریالیستی را نشان دادند

البعث: ایرانیان اتحاد علیه پروژه های امپریالیستی را نشان دادند
تهران - روزنامه البعث سوریه در گزارشی با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در شهر شیراز نوشت که مردم ایران در مراسم تشییع میلیونی قربانیان این حمله تروریستی، اتحاد خود در نفی تروریسم و ​مقابله با ​پروژه های امپریالیستی علیه کشورشان را نشان دادند.

 

روزنامه بعث سوریه امروز ( دوشنبه ) در گزارش خود آورده است: در این حادثه تروریستی که بدون تردید داعش انجام داد، ۱۵ نفر شهید و دهها نفر مجروح شدند؛ در حالیکه بیشتر کشورهایی که اغتشاشات اخیر در تعدادی از مناطق ایران را تشویق می کردند، سکوت کردند.

این روزنامه اضافه کرد: اکنون پس از این اقدام بزدلانه، طرح فشار تدریجی بر ایران توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا )، اطلاعات انگلیس و رژیم صهیونیستی و با بودجه عربستان با هدف تضعیف وحدت و یکپارچگی جمهوری اسلامی مشهود است. اما آنچه این بار قابل توجه است اینکه ایران ساکت ننشست، بلکه طرف ها را شناسایی و نام برد همانگونه که ایران با دستگیری هسته های جاسوسی، تروریسم، مواد مخدر و مجریان طرح های توطئه در تعدادی از شهرهای کشور، به رهبران گروه های تجزیه طلب در اقلیم شمال عراق نسبت به وجود سه مرکز آموزشی و مجری این طرح ها هشدار داد.

روزنامه بعث سوریه در ادامه نوشت: مردم ایران با تمام طیف سیاسی و اجتماعی خود در راهپیمایی میلیونی با تشییع جنازه قربانیان حمله تروریستی اخیر به میدان رفتند تا حرف اتحاد خود را در نفی تروریسم و ​مقابله با ​پروژه های امپریالیستی علیه کشورشان بگویند. آنها همچنین با صدور بیانیه‌هایی از فریب‌خوردگان نیروهای خارجی به‌ویژه در میان جوانان خواستند تا از گستردگی تهدیدی که با دستاویز «آزادی» یا شعارهایی که غرب قبلاً از آن‌ها برای نابودی کشورها استفاده کرده است، آگاه شوند.

به نوشته این روزنامه، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان آنچه را که در مورد کارهای تروریستی اتفاق می افتد وظیفه جدید داعش در افغانستان دانست که پس از شکست در سوریه، با دستور اربابانش در آمریکا و متحدان آمریکا که انتقال امن را برای داعش و سرکردگان و عناصر این گروه تروریستی تضمین کرده‌اند، از سوریه و عراق به افغانستان بروند تا این کشور سکوی پرتابی برای برنامه های تروریستی جهت حمله به هر کشوری که از برنامه هایش سرپیچی کند، شود.

روزنامه بعث سوریه افزود: تحلیلگران معتقدند که وضعیت در افغانستان بسیار خطرناک شده است به ویژه پس از اینکه آمریکا نام برخی از سازمان های تروریستی حاضر در آنجا را از فهرست تروریستی حذف کرد، به عنوان مثال، سازمان تروریستی منافقین برای مستقر شدن در مجاورت ایران یا روسیه یا اوکراین برای تاثیرگذاری بر درگیری ها.

این روزنامه اضافه کرد: غرب برای تامین منافع خود و گسترش آتش تروریسم در جبهه ها، پیش از این اعتراف کرده بود که بدون هیچگونه احترام به قوانین بین المللی و حاکمیت کشورها یک شخصیت رسمی در ایران به نام « سردار قاسم سلیمانی » را ترور کرده است و اکنون در تلاش است تا هر اقدامی را برای تحت فشار قرار دادن ایران به اشکال مختلف انجام دهد که آخرین آنها متهم کردن ایران به کمک نظامی به روسیه در جنگ اوکراین یا جعل گزارش‌هایی است که ادعا می‌کنند ایران پهپادهایی را به روسیه فرستاده تا کفه‌های عملیات ویژه روسیه علیه اوکراین را به نفع خود برگرداند.

به نوشته این روزنامه، به رغم اینکه گزارش‌های متفاوتی وجود دارد که ایرانی بودن پهپادها را تکذیب می‌کند اما غرب ادعا می‌کند که این پهپادها را با دقت همه آنها را منهدم و آنها را در جنگ بی‌اثر کرده است زیرا غرب می خواهد با سوء استفاده از وجود قطعنامه شورای امنیت، ایران را از صدور تسلیحات به هر کشوری که مورد تحریم قرار داده است، منع کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.