تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹

ظرفیت تولید ۷۸۰ مگاواتی نیروگاه‌های برق در استان ایلام

ظرفیت تولید ۷۸۰ مگاواتی نیروگاه‌های برق در استان ایلام
ایلام -مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: نیروگاه‌های برق این استان هم‌اکنون ظرفیت تولید به میزان ۷۸۰ مگاوات دارند.

ولی‌الله ناصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بزرگ‌ترین نیروگاه تولید برق در استان متعلق به نیروگاه سد سیمره است که با ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در حال فعالیت است و با توجه به کاهش نزولات آسمانی تلاش شد تعادلی بین تولید برق و تامین آب در ایام پیک بار مصرف بوجود آید.

وی افزود: نیروگاه‌های مقیاس کوچک نیز در استان ایلام شامل نیروگاه پالایشگاه گاز به ظرفیت ۷۵ مگاوات و نیروگاه مجتمع پتروشیمی به ظرفیت ۷۵ مگاوات نیز در جهت تامین برق مورد نیاز استان فعال است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام یادآور شد: نیروگاه صبا دهلران با ظرفیت تولید ۱۵۰ مگاوات امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح آن ظرفیت تولید مجموع نیروگاه‌های استان به ۷۸۰ مگاوات می‌رسد.

ناصری تاکید کرد: فعالیت نیروگاه‌های برق استان لزوما بطور همزمان نیست و بسته به شرایط شبکه سراسری و میزان نیاز به برق وارد مدار می‌شوند.

وی اضافه کرد: دولت برای مدیریت مصرف در حوزه ادارات با نصب کنتورهای هوشمند به صورت لحظه‌ای و هر ۱۵ دقیقه یکبار مصرف مشترکان را پایش می‌کند که در صورت مصرف بالا و خارج از الگو تذکرات لازم به دستگاه‌های متخلف داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: بکارگیری دیزل ژنراتورها نیز از دیگر اقدامات شرکت توزیع برق استان برای مدیریت پیک بار مصرف در تابستان امسال در حوزه ادارات و صنایع بود بطوریکه با سرویس و نگهداری و وارد مدار شدن این دیزل ژنراتورها از ساعت ۱۱ تا ۱۴ کمک مناسبی به کاهش بار مصرف دستگاه‌های اجرایی شد.

ناصری ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو کاهش ۴۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و ۷۰ درصدی در خارج از ساعات اداری را شاهد باشیم و در سایر ارگان‌ها نیز کاهش ۳۰ و ۶۰ درصدی پیش‌بینی شده بود که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف این برنامه نیز تا حد زیادی محقق شد.

وی همچنین جابجایی ساعت کاری ادارات و تعطیلی آنها در ساعت ۱۳:۳۰ را از دیگر اقدامات موثر برای کنترل پیک بار در تابستان امسال عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام یادآور شد: وزارت نیرو برنامه‌ریزی برای تامین برق ایام پیک بار را از زمستان سال گذشته آغاز کرد بطوریکه فرآیند تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها قبل از شروع فصل گرما به پایان رسید و با آمادگی بسیار خوبی به استقبال پیک بار مصرف رفتیم که همین عامل باعث شد امسال با خاموشی در فصل تابستان مواجه نباشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.