تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸

پیاده روهای تهران جولانگاه موتورسواران متخلف

پیاده روهای تهران جولانگاه موتورسواران متخلف
نگاه اقتصاد - سیدخلیل سجادی اسدآبادی- خلع قانون یا ضعف عملکرد دستگاه ها و نهادهای متولی و مسئول از جمله پلیس راهور و شهرداری کدام یک عامل این ناهنجاری هاست؟

 

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد: جولان و یک تازی موتورسواران متخلف در پیاده‌روهای پایتخت این روزها به معضلی فراگیر و در عین حال نگران کننده تبدیل شده است، تا جایی که راکبان مربوطه این اقدام غیرقانونی و غیر انسانی خویش را به جهت وارد نمودن ترس و استرس به کودکان، زنان، افراد سالخورده و… که از این طریق دچار شوک می شوند را حق مسلم خویش دانسته و در مواردی به دلیل اعتراض عابران پیاده به این موضوع، آنان را مورد ضرب و شتم و پرخاش قرار می دهند.

 

از طرفی برخورد موتورسیکلت های مربوطه با عابران پیاده و ترک صحنه بدون توجه به عواقب و خسارت های مالی و جانی به مردم از دیگر معضلاتی است که این افراد متخلف مرتکب می شوند، که صد البته مخدوش بودن شماره و یا پنهان نمودن آن توسط ابزارآلات خاص، خود عامل مهمی در گستاخی و بی توجهی این افراد به قوانین می باشد.

 

این تراژدی غم انگیز به پیاده‌روها ختم نمی‌شود و خیابان ها و مسیرهای یک طرفه نیز از این قاعده مستثنا نیستند و حجم وسیع تردد موتور سوارهای بی توجه به قانون علاوه بر ایجاد ترافیک و بروز حوادث تلخ و دردناک که سالانه باعث مرگ، قطع عضو و… هزاران نفر می شود، مشکلات لاینحلی را نیز بوجود می آورد.

 

اما نکته مهم اینکه در این روزها مطالب متعددی در خصوص انتقاد از خودروسازان و پایین بودن کیفیت تولیدات شرکت های داخلی از جنبه های مختلف بویژه از سوی پلیس راهور ناجا مطرح است، که می‌توان گفت طرح این موضوعات از این طریق امیدوار کننده و در عین حال دفاع از حقوق شهروندان و توجه به کاهش تصادفات و متعاقباً جلوگیری از تلفات انسانی می باشد.

 

از طرفی وزارت صمت نیز نسبت به اینگونه اظهار نظرها برآشفته شده است و سخنگوی این وزارتخانه در توئیتی پلیس راهور را مورد شماتت قرار داده و عنوان نموده که پلیس به جای نظر دادن در مورد خودرو به فاجعه ترافیک تهران بپردازد و عملکرد این نهاد را در این خصوص زیر سؤال برده است که همه این مسائل جای تأمل دارد.

 

از سوی دیگر برخی اظهار نظرهای متعدد و متناوب در خصوص آلودگی هوا و مقصر دانستن موتور سیکلت های موجود و تبدیل این وسائط نقلیه بنزینی به الکتریکی هم در کنار نهادینه کردن سایر قوانین جهت رفاه و آسایش مردم حائز اهمیت و در عین حال کاربردی و ضروری بنظر می رسد.

 

لذا اظهارات پلیس، وزارت صمت، کارشناسان و صاحبنظران حوزه های مختلف در بحث ترافیک، آلودگی هوا و… که دستگاه های عریض و طویلی را شامل می شود، قطعاً در راستای حل مشکلات عدیده پایتخت و سایر کلانشهرها و شهرهای کشور قابل توجه است که می بایست مسؤلان مربوطه از طرح سخنان بی مورد و بدون نتیجه و جلسات بدون خروجی پرهیز نمود و با تمام توان خویش در جهت حل مشکلات و برون رفت از شرایط فعلی اقدام نمایند، چرا که شهروندان دیگر از تکرار حرف های بیهوده و فاقد پشتوانه در خصوص رفع مشکلات و معضلات موجود خسته شده اند و انتظار نمود واقعیت ها و عملیاتی نمودن برنامه های مهم و اساسی به جای دادن وعده های تهی، در حداقل رفاه و آسایش خویش را دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.