تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶

مردمی سازی امور خیر و احسان از راهبردهای مهم کمیته امداد است

مردمی سازی امور خیر و احسان از راهبردهای مهم کمیته امداد است
ایلام _ معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: در راستای کاهش فقر در جامعه مردمی سازی امورات خیر و احسان از راهبردهای مهم کمیته امداد است.

حبیب اله آسوده شامگاه سه شنبه در نشست شورای مدیران کمیته امداد استان ایلام بیان کرد: با توجه به اینکه وضعیت فقر در کشور تغییر کرده و نیازهای مردم متفاوت و متنوع شده و از طرف دیگر بودجه های دولتی کفاف نیازهای قشر محروم و فقیر کشور نیست، زمینه سازی برای مشارکت بیشتر مردم در کمک به نیازمندان از ضروریات امروز کشور است.

وی ادامه داد: کمیته امداد اگر بخواهد یک دستگاه حمایتی قویتر باشد، باید چتر خود را برای مشارکت بیشتر مردم گسترده تر کند و مردم را به میان میدان کمک به نیازمندان بیاورد و مردم خودشان در کمک به فقرا و نیازمندان بصورت مستقیم مشارکت و دخالت کنند.

آسوده با عنوان اینکه در روند مردمی سازی خیر و احسان باید بیشتر به مردم اعتماد کرد، افزود: امداد برای تقویت مردمی سازی امور خیر و احسان تلاش می کند اختیارهای استان ها را بیشتر و آنها مستقل تر از قبل عمل کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در استان ایلام بیش از ۴۰۰ رأس دام بعنوان زکات جمع آوری و عمده آنها برای اشتغال خانگی نیازمندان توزیع شده اند و از طرفی در سایر استان های کشور چنین روندی در جمع آوری زکات کمتر است، این گونه رویکردها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

رضا طاهری، مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز در این نشست با ارائه گزارشی از کمک ها و مشارکت‌های مردمی گفت: امسال تاکنون در سرفصل‌های گوناگون بیش از ۱۱۶ میلیارد تومان کمک مردمی بصورت نقد، کالا و خدمات جمع آوری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.