تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

معاون کمیته امداد: حامیان ۲۴۰۰ میلیارد تومان به حساب ایتام کشور واریز کردند

معاون کمیته امداد: حامیان ۲۴۰۰ میلیارد تومان به حساب ایتام کشور واریز کردند
ایلام - معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۲۴۰۰ میلیارد تومان طی ۹ ماه سال جاری توسط حامیان به حساب ایتام شناسایی شده در کشور واریز شده است.

حبیب الله آسوده روز چهارشنبه در جشنواره علمی ، ترویجی و تکریمی زکات استان ایلام اظهار داشت: ۴۱۲ هزار کودک یتیم در سراسر کشور برای ساماندهی توسط حامیان مشخص شده اند که هم اکنون یک میلیون و ۲۰ هزار حامی از آنها حمایت می کنند.

وی همچنین به وجود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار صندوق صدقات در کشور اشاره کرد و یادآور شد: پنج میلیون از این تعداد در منازل مردم و ۳۰۰ هزار نیز در معابر قرار گرفته اند و امسال ۵۰۰ میلیارد تومان از این محل جمع آوری شده است.

معاون کمیته امداد با اشاره به وجود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد با جمعیت پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تاکید کرد: ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند هستند.

آسوده اجرای ۴۰ هزار فعالیت عمرانی در سال و تامین ۱۰۰ هزار جهیزیه را از دیگر خدمات کمیته امداد برشمرد و اضافه کرد: ۵۰ هزار سری جهیزیه طی ۶ ماه نخست سال جاری با اعتبار یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس روایات اسلامی و قرآنی در اموال همه ما حقی معلوم برای زکات و کمک به فقرا وجود دارد که باید آنرا ادا کنیم.

وی ادامه داد: همه بزرگان دین و مسئولان نظام تأکید دارند در صورت پرداخت زکات، فقر از کشور ریشه کن می شود و ما وظیفه داریم موانع این مسیر را برداریم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار داشت: از جمله موارد تبلیغ زکات این است که مودیان زکات حس خوب زکات دادن را به دیگران منتقل و اطرافیان را تشویق به این امر کنند.

آسوده گفت: از مبلغین دینی و مبلغان زکات انتظار داریم برکات فراوان و زیبایی های این فریضه دینی را برای مردم تبیین و به مردم این آگاهی را بدهند که پرداخت زکات پیشرفت کشور و محرومیت زدایی را در پی دارد.

وی یادآور شد: کمیته امداد از چند مسیر منابع مردم را راهبری می کند که یک مورد مهم آن زکات است که ۹ ماهه امسال ۱۸۰۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که ۵۴۰ میلیارد آن زکات فطریه بوده است.

معاون کمیته امداد تاکید کرد: ۶۵ درصد زکات جمع آوری شده توسط مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد جمع آوری و همه آن در مناطق جمع آوری شده هزینه شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.