تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

سخنی با دکتر خاندوزی؛ وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی

مطالبات بازنشستگان شبکه بانکی را محقق نمایید

مطالبات بازنشستگان شبکه بانکی را محقق نمایید
نگاه اقتصاد ✍️محمدرضا سیاه بانی/فعال صنفی/ بازنشسته بانک صادرات ایران

 

همانگونه که استحضار دارید طی یکی دو دهه گذشته با پیشی گرفتن نرخ رشد تورم از درصد ناچیز افزایش سنواتی مستمری جامعه بازنشستگان کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و وابستگان به انواع صنادیق ازجمله صندوق بازنشستگی بانکهای خصوصی و دولتی سال به سال بر مضایق و تنگناهای مالی این قشر عظیم و فاقد تریبون افزوده شده است. شوربختانه تقریبا از سال ۹۵و همزمان باشتاب گیری تورم افسار گسیخته ناشی از تحریم های بین المللی تحمیل شده بر اقتصاد کشور، وخامت وضعیت معیشتی این طبقه به شدت آسیب پذیر,کلیه خطوط قرمز فقر را در هم نوردیده و فلاکتی بی حد و مرز و استیصالی تمام عیار و فلج کننده بر زندگی و معاش ایشان افکنده است تا جائیکه صبر ایوب وار و نجابت مثال زدنی این قشر مظلوم نیز دیگر این حجم از نابرابری ناصواب و انبوه فشارهای مالی و دشواری های زندگی بواقع نباتی را تاب نمی دارد.

از همین روی مدتها است که مشاهده تجمعات اعتراضی بازنشستگان دستگاه ها و ارگانهای مختلف در مقابل نهادهای دولتی نسبت به وضعیت بغرنجی که ذکر آن گذشت به امری معمول برای رهگذران و مسئولان مبدل شده است.

در این میان پیشکسوتان نجیب و خدوم شبکه بانکی بعنوان کهنه سربازان جبهه اقتصادی کشور که در دوره اشتغال همچون شاغلین محترم امروز بانکها به مجاهدتی خاموش و بی وقفه مشغول بودند اینک نیز بواسطه برخورداری از فراغت بیشتر با توسل به خلق نیکو، منش بلند و بیانی رسا به امر تبلیغ بلیغ سازمانهای متبوع پیشین خود و جلب مشتری و جذب منابع مشغول می باشند و همچنان خود را متعلق و وابسته این خانواده بزرگ محسوب می نمایند.

اما غمگنانه باید اذعان داشت این پیشکسوتان نظر بلند نیز از تیر رس تیرهای ترکش مصائب اقتصادی و زخم تیغ های نابسامانی های متعدد مالی درامان نبوده و حتی در مواردی بجهت پرداخت کسورات افزونتر، با تنگناهای دردناک و تحمل ناپذیرتری نیز دست و پنجه نرم می کنند….

جناب وزیر

پیران آوردگاه اقتصاد و همکاران زیر مجموعه شما، امروز مانند دیگر اعضاء جامعه بزرگ بازنشستگان دولت در چنبره افعی گزنده فقر گرفتار نداماتن رنجورشان که در دوره اشتغال به پیشه ای فول تایم و طاقت فرسا فرسوده شده، برخلاف دیگر بازنشستگان دولت اجازه نمی دهد تا شغل تازه ای اختیار کنند و از این جهت از وضعیت معیشتی آزارنده تری برخوردارند، اما علیرغم همه مشکلات مردافکن فوق، عرق سازمانی و حمیت تشکیلاتی هرگز اجازه نداده تا ایشان اقدام به برپایی تجمعاتی همچون تجمعات دیگر صنوف نمایند.

اما این خویشتنداری و نجابت ستودنی، گذشته از وفاداری ارزشمند سازمانی و تعصب مستحکم تشکیلاتی، از دلائل دیگری نیز برخوردار بوده و حاکی از روشن بینی پیران و آگاهی طبقاتی ایشان می باشد.

بیش و پیش از ما مستحضرید که معضلات ناشی از عملکرد نادرست و غیر حرفه ای برخی از مؤسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز چه بحرانی در سپهر اقتصادی و سیاسی کشور بپا کرد و با تجمعات اعتراضی سپرده گذاران مالباخته بر دامنه این بحران افزوده شد و از دیگر سو معاندان خارج نشین و رسانه های بیگانه مرتبط با آنها تا توانستند از طریق شیطنت های رسانه ای بر آتش این بحران دمیدند و اگر نبود ابتکار عمل و حسن مدیریت مسئولان بانکی و اقتصادی کشور در جمع نمودن این موضوع، بر اعتماد عمومی مردم به شبکه بانکی آسیب جدی وارد می شد. البته در این میان نبایستی از نقش بی بدیل کارکنان و بویژه بازنشسته های شبکه بانکی در مهار این بحران غفلت نمود. آنها بعنوان سربازان فداکار و با تجربه بانک درمیان آحاد مردم همواره حضور دارند و از آنجاکه مرجع قابل اعتماد مردم و مشتریان می باشند موفق شدند در مواجهه چهره به چهره افراد را قانع نمایند که مشکلات مؤسسات غیرمجاز مذکور هرگز در بانکهای دولتی و خصوصی مجاز رخ نخواهد داد و بدینسان از گسترش دامنه بحران مزبور بر شبکه بانکی ممانعت بعمل آوردند. این اقدام ستایش برانگیز همکاران و بطور خاص بازنشستگان شایسته تقدیر جدی است. و البته حفظ روحیه و توان این کهنه سربازان در دفاع مؤثر و صیانت از اعتبار شبکه از اهم امور است.

پیشکسوتان شما بر اساس درس آموخته از واقعه نامیمون فوق و تجارب اندوخته عمری خدمت صادقانه به نظام بانکی و نیز درایتی قابل ستایش، به نیکی دریافته اند که سرشت و طبیعت هرگونه تجمع مرتبط با خانواده بزرگ بانک با تجمعات خیابانی اقشار دیگر تفاوتی بنیادین داشته و با برداشت عمومی و بازتاب کاملا متفاوتی نیز روبرو می گردد. پیران راه بخوبی آگاهند که مشاهده تجمع فرضی بازنشستگان بانک از سوی رهگذران عادی ناآشنا با امور درون سازمانی بانکها و تشریفات پرسنلی و روابط مالی ایشان، این برداشت را به ذهن ایشان متبادر می نماید که بانکها از تأمین نیازهای اولیه پرسنل و بازنشستگان خود بازمانده اند. و ناگفته پیداست که این ذهنیت و برداشت عمومی می تواند در اعتماد سپرده گذاران نسبت به توان بانکها در تضمین بازپرداخت عندالمطالبه اصل سپرده ایشان تردید و دودلی ایجاد نماید. و لازم به گفتن نیست که همین شبهه اند کدر حالی که دشمنان پیش گفته بجد مترصد فرصت و بهانه ای در جهت جوسازی علیه اعتبار بانکها و سلب اعتماد عمومی نسبت به آنها و آفرینش بحرانی دیگر می باشند چه تبعات خطیری می تواند درپی داشته باشد…. و عنایت و اشراف پیشکسوتان بر جمیع ابعاد این موضوع، ایشان را تاکنون و در هر شرایطی _حتی زمانیکه شدت فقر بحال احتضارشان درآورده_ از ارتکاب به اعمال و اعتراضاتی همچون همتایان خود در دیگر دستگاه ها بازداشته است واحدی از شاغلان و پیشکسوتان بانکی تا این لحظه در هیچ یک از تجمعات و اعتراضات حضور نداشته اند.

در قبال این همه نجابت وصف ناپذیر در عین تنگدستی، حس وفاداری خلل ناپذیر سازمانی و ملی و وطن پرستی بی بدیل و سه دهه خدمت صادقانه، انتظار معقول و منصفانه از محضر شما وزیر محترم و دل سوز _ و درد آشنا با شبکه بانکی این است که برسم جوانمردی و نیز طبق قوانین موضوعه و دستورالعمل های داخلی، خواسته های اندک و مطالبات متعارف وقانونمند پیشکسوتان را مورد عنایت بیشتری قرارداده و در راستای کمک بزرگوارانه در جهت تسریع در تحقق قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان و دائمی شدن ق.م.خ.ک که مطالبه عمومی کلیه بازنشستگان شبکه بانکی بوده مجدانه مساعی خود را بخرج دهید.

با آرزوی توفیقات فزاینده در مسیر خدمات صادقانه

 در پایان لازم است جناب آقای ایمانی؛ مدیرعامل محترم بانک صادرات ایران که مدیریت جمع کثیری از بازنشستگان شبکه بانکی را در این بانک بر عهده دارند نسبت به حصول خواسته های بحق ایشان جهت احقاق حقوق این عزیزان از طریق مراجع قانونی عنایت و احتمام ویژه داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.